• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 20:29 ]

    Ik had ook begin 16 seks, dus dat is helemaal niets geks. Zolang het maar goed voelt.

    Je kunt het voorzichtig proberen te zeggen/vragen.

    Je kunt ook zelf een afspraak maken bij de huisarts en het zelf regelen, de pil die ze nu voorschrijven wordt volledig gedekt door de verzekering, dus hoef je niet extra te betalen.

    Dan kan hij er wel achter komen via de verzekering, maar dan is het al gebeurd, om het zo even te zeggen haha.

    Wat je ook kunt doen is het zeggen en dan zelf regelen. Je hoeft ook geen toestemming of zo bij de huisarts te laten zien.

    Goodluck!

    Puellae schreef:
    Ik had ook begin 16 seks, dus dat is helemaal niets geks. Zolang het maar goed voelt.

    Je kunt het voorzichtig proberen te zeggen/vragen.

    Je kunt ook zelf een afspraak maken bij de huisarts en het zelf regelen, de pil die ze nu voorschrijven wordt volledig gedekt door de verzekering, dus hoef je niet extra te betalen.

    Dan kan hij er wel achter komen via de verzekering, maar dan is het al gebeurd, om het zo even te zeggen haha.


    Wat je ook kunt doen is het zeggen en dan zelf regelen. Je hoeft ook geen toestemming of zo bij de huisarts te laten zien.

    Goodluck!


    Dan word ie heel boos, en ik zeg het je, hij heeft echt een kort lontje.

    Je kan ook gewoon beroep doen op de geheimhoudingsplicht (;


    26 - 02 - '16

    Waarom zou je het aan je vader vragen? Je mag zelf naar de huisarts om anticonceptie te regelen. Hij mag niets doorvertellen en je kan vragen of het te zien is op de brieven van je zorgverzekeraar. Plus, als je er voor verzekerd bent, is het gratis tot je 21e.

    Daarnaast is de pil niet alleen voor bij seks. Je kan je vader ook zeggen dat je last hebt van je menstruatie en daarom aan de pil wilt. En als hij het niet toelaat kan je het alsnog bij de huisarts regelen.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 13:36 ]

    Je kan ook altijd zeggen dat je het gebruikt omdat je erg veel last hebt van je menstruatie of dergelijke reden?


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    Je kan ook altijd zeggen dat je het gebruikt omdat je erg veel last hebt van je menstruatie of dergelijke reden?


    Het is een jongen. (;


    Heaven is a place that we all have

    Malanaphy schreef:
    (...)

    Het is een jongen. (;

    Niet toch?
    Dan was alleen een condoom genoeg geweest, gezien jongen met jongen.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 13:41 ]

    Malanaphy schreef:
    (...)

    Het is een jongen. (;


    Dan kan je de pil toch niet nemen?


    The soul needs autumn.

    Oh, verkeerd bekeken dan. :p


    Heaven is a place that we all have

    Ik denk dat hij zo'n vader is als de mijne. Hij wil zijn 'kleine meisje' niet loslaten. Was ook een halfuur in shock toen mijn zus vertelde dat ze zwanger was. (Wel gepland hoor)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Malanaphy schreef:
    (...)

    Het is een jongen. (;


    Ik ben biologish een meisje.

    Wat vind je moeder ervan?
    En anders kun je ook weer met je vader in gesprek over de pil? Misschien vind hij het we goed als je hem gaat slikken omdat je bijvoorbeeld veel pijn hebt iedere maand, of om meer controle te krijgen of wanneer je wel of niet ongesteld wilt worden, enzovoorts. Misschien vind ie het dan wel goed?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    YandereChan schreef:
    (...)

    Ik ben biologish een meisje.


    Oh, was ff verward.


    Heaven is a place that we all have

    Anders eens met iemand anders uit je familie er over praten die je goed vertrouwt (zeker als je bijvoorbeeld niet graag alleen naar de huisarts zou gaan).
    Wat ik me ook even afvroeg: veel mensen stellen hier voor om zelf naar de huisarts te gaan maar krijg je de pil dan zo maar voorgeschreven als je nog geen 16 bent? (of is de minimumleeftijd voor seks ondertussen gedaald?). Niet dat ik er tegen ben, maar gewoon omdat je tegen je huisarts moet uitleggen waarom je de pil wil zodat hij kan weten welke hij best voorschrijft.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    Anders eens met iemand anders uit je familie er over praten die je goed vertrouwt (zeker als je bijvoorbeeld niet graag alleen naar de huisarts zou gaan).
    Wat ik me ook even afvroeg: veel mensen stellen hier voor om zelf naar de huisarts te gaan maar krijg je de pil dan zo maar voorgeschreven als je nog geen 16 bent? (of is de minimumleeftijd voor seks ondertussen gedaald?). Niet dat ik er tegen ben, maar gewoon omdat je tegen je huisarts moet uitleggen waarom je de pil wil zodat hij kan weten welke hij best voorschrijft.

    De pil is niet alleen om zwangerschappen te voorkomen he? Je kan op elke leeftijd aan de pil beginnen. Alleen moet je wel minstens 1 keer ongesteld geweest zijn.