• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 20:29 ]

    JDM schreef:
    Wat vind je moeder ervan?
    En anders kun je ook weer met je vader in gesprek over de pil? Misschien vind hij het we goed als je hem gaat slikken omdat je bijvoorbeeld veel pijn hebt iedere maand, of om meer controle te krijgen of wanneer je wel of niet ongesteld wilt worden, enzovoorts. Misschien vind ie het dan wel goed?


    Met mijn moeder heb ik al 5 jaar geen contact meer gehad. En als ik zonder dat mijn vader het weet naar de dokter ga, word hij erg boos op mij.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 17:48 ]

    Dubbelpost.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 17:48 ]

    Maar wat wil je dan voor advies?

    Je kunt het proberen voor te leggen aan je vader, of het zelf regelen en verder zie ik niet echt een andere mogelijkheid?

    Naar wat voor een antwoord ben je op zoek?

    Ik denk dat het beste is om gwn te proberen met je pa te praten erover er langzaam over beginnen (dus het niet meteen in zijn mik duwen met ik wil de pil nu xD) meschien gwn zeggen dat je het voor de "maandelijkse problemen" wilt gebruiken zodat je zelf kan bepalen wnr je dat krijgt enz en dan later er bij toe voegen dat het je dat ook wou omdat je veilig wou zijn en hij weet zelf hoe het bij mij ging dus ik denk dat het wel gaat lukken ^^ dont worry

    Hopelijk helpte dit xD

    Gr Deano


    Deep down, I've always wantend to be a Warrior.

    Zoals anderen al aangekaart hebben; zeg gewoon dat je last heb van een onregelmatig ongesteldheid o.i.d., daar kan je vader echt niet moeilijk om gaan zitten doen. Bovendien gaat het hem toch ook helemaal niets aan wat jij met je vriend doet? Je vader was vroeger vast ook niet zo onschuldig.

    Zahkriisos schreef:
    (...)
    De pil is niet alleen om zwangerschappen te voorkomen he? Je kan op elke leeftijd aan de pil beginnen. Alleen moet je wel minstens 1 keer ongesteld geweest zijn.

    Dat weet ik, dat was ook niet wat ik bedoelde (misschien is het wel wat onduidelijk geformuleerd van me :) ). Ik bedoelde vooral dat normaal gezien een dokter ook even hoort te vragen waarvoor je de pil nodig hebt. Stel dat de persoon hier in kwestie haar vader zou meenemen naar de huisarts, zal ze daar dus ook moeten zeggen dat ze last heeft van een onregelmatige ongesteldheid. Mijn dokter probeert de pil niet te snel voor te schrijven als mensen die willen nemen om een andere reden dan niet zwanger worden, tenzij er echt sprake is van heel erge pijn bij ongesteldheid en dus bijvoorbeeld een week niets kunnen doen,...
    Maar het zal wel geen probleem zijn om de pil te krijgen dan.
    Hopelijk lukt het.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    YandereChan schreef:
    (...)

    Met mijn moeder heb ik al 5 jaar geen contact meer gehad. En als ik zonder dat mijn vader het weet naar de dokter ga, word hij erg boos op mij.

    Waarom? Hij weet het dan toch niet? Of begrijp ik het probleem niet nu? Je kan zelf je afspraak maken, naar de huisarts gaan, elke zoveel maanden nieuwe verpakkingen ophalen en je vader hoeft er nooit achter te komen. Het staat niet eens op de afschriften waarvoor je naar de HA geweest bent.

    GusWaters schreef:
    (...)
    Dat weet ik, dat was ook niet wat ik bedoelde (misschien is het wel wat onduidelijk geformuleerd van me :) ). Ik bedoelde vooral dat normaal gezien een dokter ook even hoort te vragen waarvoor je de pil nodig hebt. Stel dat de persoon hier in kwestie haar vader zou meenemen naar de huisarts, zal ze daar dus ook moeten zeggen dat ze last heeft van een onregelmatige ongesteldheid. Mijn dokter probeert de pil niet te snel voor te schrijven als mensen die willen nemen om een andere reden dan niet zwanger worden, tenzij er echt sprake is van heel erge pijn bij ongesteldheid en dus bijvoorbeeld een week niets kunnen doen,...
    Maar het zal wel geen probleem zijn om de pil te krijgen dan.
    Hopelijk lukt het.

    Dan is die HA een hele vreemde en slechte HA. Als iemand aan de pil wil, om welke reden dan ook, moeten zij die gewoon voorschrijven. Als ik 14 zou zijn, ik seks wil met wie ik ook maar tegenkom en daarom aan de pil wil, moet de HA dat gewoon toestaan, of hij het er mee eens is of niet.


    / Er bestaan trouwens andere dingen dan de pil alleen. Je hebt ook methodes waarbij je er minder om hoeft te denken (als je bang bent dat je de pil gaat vergeten). Bijv de prikpil voor eens per 12 weken, die heb ik nu zelf omdat ik de pil altijd vergat en ben er tot nu toe tevreden over.
    Misschien heb je hier iets aan.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 18:47 ]

    + beter veilig dan onveilig, toch??

    (als je al seks wilt kun je ook alleen een condoom gebruiken, dat is gewoon veilig)

    GusWaters schreef:
    (...)
    Dat weet ik, dat was ook niet wat ik bedoelde (misschien is het wel wat onduidelijk geformuleerd van me :) ). Ik bedoelde vooral dat normaal gezien een dokter ook even hoort te vragen waarvoor je de pil nodig hebt. Stel dat de persoon hier in kwestie haar vader zou meenemen naar de huisarts, zal ze daar dus ook moeten zeggen dat ze last heeft van een onregelmatige ongesteldheid. Mijn dokter probeert de pil niet te snel voor te schrijven als mensen die willen nemen om een andere reden dan niet zwanger worden, tenzij er echt sprake is van heel erge pijn bij ongesteldheid en dus bijvoorbeeld een week niets kunnen doen,...
    Maar het zal wel geen probleem zijn om de pil te krijgen dan.
    Hopelijk lukt het.


    Nee hoor. Eigenlijk doen dokters dat helemaal niet. Ze geven de pil al mee omdat je zelf je cyclus wilt reguleren. Ze gaan echt niet kijken of je pijn wel erg genoeg is. :'D Het is niet zo van 'Ja sorry, maar ik denk niet dat jij genoeg pijn voelt voor de pil'. Zodra een meisje om de pil vraagt, is het de taak van de dokter om uit te zoeken welke pil ze nodig heeft en er informatie over te geven, niet om te kijken of ze hem wel verdient.


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Nee hoor. Eigenlijk doen dokters dat helemaal niet. Ze geven de pil al mee omdat je zelf je cyclus wilt reguleren. Ze gaan echt niet kijken of je pijn wel erg genoeg is. :'D Het is niet zo van 'Ja sorry, maar ik denk niet dat jij genoeg pijn voelt voor de pil'. Zodra een meisje om de pil vraagt, is het de taak van de dokter om uit te zoeken welke pil ze nodig heeft en er informatie over te geven, niet om te kijken of ze hem wel verdient.


    Ze kunnen er best terughoudend in zijn. Als er een meisje van elf in haar eentje langskomt kunnen ze best wel vragen of ze iemand meeneemt en meer vragen stellen dan normaal. Een huisarts heeft ook een beschermende functie.

    Daarbij kunnen ze ook terughoudend zijn in het voorschrijven van bepaalde soorten anticonceptie ivm bijwerkingen, onbekendheid etc.

    Puellae schreef:
    (...)

    Ze kunnen er best terughoudend in zijn. Als er een meisje van elf in haar eentje langskomt kunnen ze best wel vragen of ze iemand meeneemt en meer vragen stellen dan normaal. Een huisarts heeft ook een beschermende functie.

    Daarbij kunnen ze ook terughoudend zijn in het voorschrijven van bepaalde soorten anticonceptie ivm bijwerkingen, onbekendheid etc.


    Natuurlijk, maar ze gaan echt niet 'nee' zeggen omdat zij vinden dat je niet genoeg pijn lijdt.

    Daarom zei ik al dat het hun taak is om uit te zoeken welk soort het best bij je past. Er zijn lichtere pillen, normale, zware, nog andere soorten en andere manieren om het toe te dienen.

    Daarbij wil ik ook even toevoegen dat je van een huisartsenbezoek geen rekening krijgt omdat het sowieso vergoed wordt door je zorgverzekering.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 19:20 ]


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Natuurlijk, maar ze gaan echt niet 'nee' zeggen omdat zij vinden dat je niet genoeg pijn lijdt.

    Daarom zei ik al dat het hun taak is om uit te zoeken welk soort het best bij je past. Er zijn lichtere pillen, normale, zware, nog andere soorten en andere manieren om het toe te dienen.


    Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze Nee zeggen als er een meisje van veertien alleen komt en niet weet/lijkt te weten of bijvoorbeeld trombose in de familie voorkomt etc.

    Puellae schreef:
    (...)

    Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze Nee zeggen als er een meisje van veertien alleen komt en niet weet/lijkt te weten of bijvoorbeeld trombose in de familie voorkomt etc.


    Not really. De kans op trombose, vooral bij jonge vrouwen, is zo goed als nihil en met de normale pil blijft dat ook zo goed als nihil. Er zijn uitzonderingen als je bijvoorbeeld overgewicht hebt of bepaalde genetische afwijkingen. But then again gaat de dokter op zoek naar alternatieven, want niet elke pil heeft geeft een even grote kans op trombose.


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Not really. De kans op trombose, vooral bij jonge vrouwen, is zo goed als nihil en met de normale pil blijft dat ook zo goed als nihil. Er zijn uitzonderingen als je bijvoorbeeld overgewicht hebt of bepaalde genetische afwijkingen. But then again gaat de dokter op zoek naar alternatieven, want niet elke pil heeft geeft een even grote kans op trombose.


    Ik heb een pil gehad met slechts 1 hormoon. De naam ben ik even kwijt maar die was geschikt voor mensen met overgevoeligheden en bijv mensen die borstvoeding geven (:


    26 - 02 - '16

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Not really. De kans op trombose, vooral bij jonge vrouwen, is zo goed als nihil en met de normale pil blijft dat ook zo goed als nihil. Er zijn uitzonderingen als je bijvoorbeeld overgewicht hebt of bepaalde genetische afwijkingen. But then again gaat de dokter op zoek naar alternatieven, want niet elke pil heeft geeft een even grote kans op trombose.


    Dit, plus ik was 12 toen ik de pil kreeg om menstruatie redenen. Veel huisartsen stellen echt geen vragen meer, of doen moeilijk. In mijn zussen hun tijd zelfs niet en die waren rond de zelfde leeftijd toen ze de pil kregen en zijn 7 en 5 jaar ouder dan ik.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]