YandereChan schreef:
(...)
Met mijn moeder heb ik al 5 jaar geen contact meer gehad. En als ik zonder dat mijn vader het weet naar de dokter ga, word hij erg boos op mij.
Waarom? Hij weet het dan toch niet? Of begrijp ik het probleem niet nu? Je kan zelf je afspraak maken, naar de huisarts gaan, elke zoveel maanden nieuwe verpakkingen ophalen en je vader hoeft er nooit achter te komen. Het staat niet eens op de afschriften waarvoor je naar de HA geweest bent.
GusWaters schreef:
(...)
Dat weet ik, dat was ook niet wat ik bedoelde (misschien is het wel wat onduidelijk geformuleerd van me ). Ik bedoelde vooral dat normaal gezien een dokter ook even hoort te vragen waarvoor je de pil nodig hebt. Stel dat de persoon hier in kwestie haar vader zou meenemen naar de huisarts, zal ze daar dus ook moeten zeggen dat ze last heeft van een onregelmatige ongesteldheid. Mijn dokter probeert de pil niet te snel voor te schrijven als mensen die willen nemen om een andere reden dan niet zwanger worden, tenzij er echt sprake is van heel erge pijn bij ongesteldheid en dus bijvoorbeeld een week niets kunnen doen,...
Maar het zal wel geen probleem zijn om de pil te krijgen dan.
Hopelijk lukt het.
Dan is die HA een hele vreemde en slechte HA. Als iemand aan de pil wil, om welke reden dan ook, moeten zij die gewoon voorschrijven. Als ik 14 zou zijn, ik seks wil met wie ik ook maar tegenkom en daarom aan de pil wil, moet de HA dat gewoon toestaan, of hij het er mee eens is of niet.
/ Er bestaan trouwens andere dingen dan de pil alleen. Je hebt ook methodes waarbij je er minder om hoeft te denken (als je bang bent dat je de pil gaat vergeten). Bijv de prikpil voor eens per 12 weken, die heb ik nu zelf omdat ik de pil altijd vergat en ben er tot nu toe tevreden over.
Misschien heb je
hier iets aan.
[ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 18:47 ]