• Mijn vrienden en ik hebben de laatste tijd gemerkt dat er iets is met een vriendin van ons. We weten niet precies wat er aan de hand is, maar we merken wel verandering aan haar, dat ze het zwaarder heeft of dat ze op momenten minder vrolijk is als vroeger.
    Nu willen we haar gaan helpen, maar we hebben eigenlijk helemaal geen idee hoe we dat kunnen aanpakken. We willen niet beschuldigend of intimiderend over komen. Nu hebben we een FB-gesprek met iedereen opgestart om daar over te overleggen, maar ook daar zijn we bang voor dat we haar vertrouwen kwijt zijn als ze daar achter komt. We willen namelijk ook niets forceren. Ik bedoel, als zij niets kwijt wilt, dan moeten we het ook niet uit haar willen pulken. Maar het moet wel zo zijn, dat zij weet dat ze bij ons terecht kan, en dat we ons zorgen over haar maken, zonder eng over te komen.
    Is dat een beetje duidelijk? Maar goed, ik dacht dat hier wel een aantal mensen zitten die daar wel raad mee weten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Is het misschien een idee om eerst eens een beetje terloops aan te kaarten dat jij en je vrienden je een beetje zorgen maken, en of er iets aan de hand is? Dat ze niet moet schrikken maar dat het jou en je vrienden opviel dat ze wat minder blij was de laatste tijd. Dit hoeft niet direct met iedereen te zijn, max. Twee personen is veel minder intimiderend. Aan de hand van hoe zij antwoord kun je natuurlijk weer reageren en iets zeggen van: 'Je kan altijd bij mij terecht en bij de anderen.'. Dan is het echt aan haar om de volgende stap te nemen, je kan het er inderdaad niet uit forceren. Geef haar dus ook even de tijd om te beslissen wat ze wil doen met het feit dat haar andere soort gedrag opvalt. Dan loopt het vaak vanzelf wel los, hoe lastig het ook is om af te wachten en je vriendin verdrietig te zien. In ieder geval veel succes!


    The truth is out there.

    ^ Ik sluit me aan met degene boven me.

    Is het verder misschien leuk om haar "zomaar" even in het zonnetje te zetten?^^ iets leuks met of voor haar te doen? Misschien vrolijkt dat haar een beetje op. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Jaylah schreef:
    Is het misschien een idee om eerst eens een beetje terloops aan te kaarten dat jij en je vrienden je een beetje zorgen maken, en of er iets aan de hand is? Dat ze niet moet schrikken maar dat het jou en je vrienden opviel dat ze wat minder blij was de laatste tijd. Dit hoeft niet direct met iedereen te zijn, max. Twee personen is veel minder intimiderend. Aan de hand van hoe zij antwoord kun je natuurlijk weer reageren en iets zeggen van: 'Je kan altijd bij mij terecht en bij de anderen.'. Dan is het echt aan haar om de volgende stap te nemen, je kan het er inderdaad niet uit forceren. Geef haar dus ook even de tijd om te beslissen wat ze wil doen met het feit dat haar andere soort gedrag opvalt. Dan loopt het vaak vanzelf wel los, hoe lastig het ook is om af te wachten en je vriendin verdrietig te zien. In ieder geval veel succes!


    Wow, dat is echt super goed advies. Ik heb het aangekaart bij mijn vrienden. Bedankt in ieder geval!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt