Mijn vrienden en ik hebben de laatste tijd gemerkt dat er iets is met een vriendin van ons. We weten niet precies wat er aan de hand is, maar we merken wel verandering aan haar, dat ze het zwaarder heeft of dat ze op momenten minder vrolijk is als vroeger.
Nu willen we haar gaan helpen, maar we hebben eigenlijk helemaal geen idee hoe we dat kunnen aanpakken. We willen niet beschuldigend of intimiderend over komen. Nu hebben we een FB-gesprek met iedereen opgestart om daar over te overleggen, maar ook daar zijn we bang voor dat we haar vertrouwen kwijt zijn als ze daar achter komt. We willen namelijk ook niets forceren. Ik bedoel, als zij niets kwijt wilt, dan moeten we het ook niet uit haar willen pulken. Maar het moet wel zo zijn, dat zij weet dat ze bij ons terecht kan, en dat we ons zorgen over haar maken, zonder eng over te komen.
Is dat een beetje duidelijk? Maar goed, ik dacht dat hier wel een aantal mensen zitten die daar wel raad mee weten.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt