• Ik ben ingeschreven voor een open les aan de UGent, maar nu de datum nadert, begint het toch wat te kriebelen. Iemand al zulke lessen gevolgd die me kan vertellen wat ik er precies van moet verwachten? 1000 keer bedankt!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Wat bedoel je precies?

    Wij hadden op de middelbare wel de mogelijkheid om een extra programma op de universiteit te volgen?

    En een meeloopdag, dus dat je met ene student mee gaat naar college?

    Ik heb dat gedaan in Antwerpen, toen ik nog in het zesde zat. Je zit gewoon in de les, en een van de docenten kwam nadien effectief vragen of het interessant was en of we vragen hadden (ik was niet de enige). Uiteindelijk had ik een jaar later dezelfde les en was het plots minder interessant, omdat je het dan effectief moet kennen :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    MT! Ik ben deze vakantie niet kunnen gaan in Leuven omdat ik het druk heb, maar ik ga waarschijnlijk wel in de lente, dus het is wel handig om te weten hoe dat gaat c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb het niet gedaan, maar een paar vakken die ik in het eerste jaar had, deden er aan mee. Je gaat tussen de gewone studenten zitten en luistert naar de prof/ noteert wat hij zegt en dat is het (:


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Puellae schreef:
    Wat bedoel je precies?

    Wij hadden op de middelbare wel de mogelijkheid om een extra programma op de universiteit te volgen?

    En een meeloopdag, dus dat je met ene student mee gaat naar college?


    We mogen een les van eerstejaarsstudenten meevolgen. :) Zonder begeleiding van een student, jammer genoeg, lijkt me interessant.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Hunterson schreef:
    Ik heb dat gedaan in Antwerpen, toen ik nog in het zesde zat. Je zit gewoon in de les, en een van de docenten kwam nadien effectief vragen of het interessant was en of we vragen hadden (ik was niet de enige). Uiteindelijk had ik een jaar later dezelfde les en was het plots minder interessant, omdat je het dan effectief moet kennen :')


    Kan ik me inbeelden :') Is het niet wat awkward om zo als 'groentje' tussen de studenten te gaan zitten?


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Het enige beetje ervaring dat ik heb is online, met MOOCs (Massive Open Online Courses), dus ik denk dat je daar niet enorm veel aan hebt. Klinkt wel heel leuk! Hopelijk bevalt het. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Het enige beetje ervaring dat ik heb is online, met MOOCs (Massive Open Online Courses), dus ik denk dat je daar niet enorm veel aan hebt. Klinkt wel heel leuk! Hopelijk bevalt het. ^^


    Daar heb ik ook al iets over zien voorbij komen, hoe beviel dat?

    Bedankt, ik hoop het zelf ook. ^^ Nogal nerveus over het sociale aspect ervan though. Wat ben ik awkward lmao


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik ben zelf nooit naar de open lessen gegaan, maar ik heb wel al een groep 6de jaars in de les gehad (:
    Voor zover ik weet hadden deze een powerpoint gekregen van de les, en konden ze dus inderdaad in onze aula zitten en een blok meevolgen. Zolang je het lokaal weet zijn/kan vinden komt het vast wel in orde (;


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Welk vak ga je meevolgen? ^^
    Ik heb dat ook nog gedaan, het was wel tof om eens te doen. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben van plan in de paasvakantie een openles te volgen als voorbereiding op mijn ingangsexamen geneeskunde. Lijkt me echt heeeel spannend (bloos)

    [ bericht aangepast op 2 nov 2016 - 22:54 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    Ik ben van plan in de paasvakantie een openles te volgen als voorbereiding op mijn ingangsexamen geneeskunde. Lijkt me echt heeeel spannend (bloos)


    Maar studenten hebben ook een paasvakantie?


    Mhm?

    Frisk schreef:
    (...)

    Maar studenten hebben ook een paasvakantie?


    wij niet? dus ik denk dat het echt verschilt per universiteit


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Een vriendin van me gaat naar twee openlesdagen en vroeg of er iemand mee wilde gaan. Ik vond het een beetje lang (van 10 uur tot 16 uur), ook omdat ik nog niet zo goed weet wat ik wil gaan studeren, dus ben ik niet mee gegaan. Ik ga er volgend jaar waarschijnlijk wel volgen.


    <3

    Frisk schreef:
    (...)

    Maar studenten hebben ook een paasvakantie?



    ik heb het even opgezocht en volgens mij heb ik het verward met deze lessen
    ik dacht dat ze gewoon open waren

    [ bericht aangepast op 2 nov 2016 - 23:34 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys