• Ik ben ingeschreven voor een open les aan de UGent, maar nu de datum nadert, begint het toch wat te kriebelen. Iemand al zulke lessen gevolgd die me kan vertellen wat ik er precies van moet verwachten? 1000 keer bedankt!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Het is dus beetje hetzelfde idee als een meeloopdag in NL - ik vond het heel erg leuk. Je zit "als een echte student" in zo'n zaal(te) met opklaptafeltje. Ik haf gelukkig ook interessante colleges dus dat was fijn.

    Ik weet niet hoe lang die lessen duren, maar neem wel genoeg eten en drinken mee, vaak zit er een korte pauze tussen en kun je eventjes een appel eten of zoiets.
    Als je wilt kun je notities maken, maar dat hoeft niet want het is eenmalig. Zie je er wel erg enthousiast uit (;

    Veel plezier!

    Metamorphoses schreef:
    (...)


    ik heb het even opgezocht en volgens mij heb ik het verward met deze lessen
    ik dacht dat ze gewoon open waren


    Oh, ja, maar die zijn ook echt de moeite! Veel mensen van mijn middelbare klas hebben die toen ook meegevolgd en hebben daar veel aan gehad (: je kan wel lessen volgen tijdens de krokusvakantie, normaal gezien.


    (Zover ik weet heeft elke student een paasvakantie in Vlaanderen, ivm met de veel kortere blok. Als dat niet het geval is; heeeeel veel sterkte.)


    Mhm?

    Frisk schreef:
    (...)

    Oh, ja, maar die zijn ook echt de moeite! Veel mensen van mijn middelbare klas hebben die toen ook meegevolgd en hebben daar veel aan gehad (: je kan wel lessen volgen tijdens de krokusvakantie, normaal gezien.


    (Zover ik weet heeft elke student een paasvakantie in Vlaanderen, ivm met de veel kortere blok. Als dat niet het geval is; heeeeel veel sterkte.)


    Hahaha dit ja. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Kan ik me inbeelden :') Is het niet wat awkward om zo als 'groentje' tussen de studenten te gaan zitten?


    Nah, eigenlijk niet. Studenten zijn asociale beesten, en tussen de studenten zelf zitten ook echt veel eenzaten, dus je valt niet echt op, als dat een geruststelling is. Je kan ook altijd mensen aanspreken, de meesten zullen je wel helpen of meer vertellen als je vragen zou hebben ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Het is echt niet bijzonder eigenlijk, je gaat gewoon naar binnen in de aula en volgt de les mee. Niets om je druk om te maken, want je bent totaal onzichtbaar. De studenten zullen niet weten dat jij een groentje bent, niet iedereen kent elkaar.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2016 - 11:30 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ledecky schreef:
    Welk vak ga je meevolgen? ^^
    Ik heb dat ook nog gedaan, het was wel tof om eens te doen. (:


    Engelse taalkunde (:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Bedankt voor de reacties, iedereen ^^ & succes aan iedereen die zelf ook open lessen gaat volgen!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik heb een MOOC gedaan aan de universiteit van Eindhoven en dat was heel relaxt. Ik kreeg een link met filmpjes van de colleges gestuurd en moest daarna een kleine test doen, om te kijken of ik het allemaal begrepen had.


    I am an idiot, I move.

    Ik ben inmiddels een student, maar heb vorig jaar een meeloopdag gedaan. Dat is in Nederland heel standaard, en het komt erop neer dat je een student toegewezen krijgt die je meeneemt. Maar in principe is het voor iedereen mogelijk om een hoorcollegezaal in te lopen en er gewoon bij te gaan zitten om te luisteren.
    Studenten zijn tijdens zo'n college vooral bezig met luisteren. Niemand zal je raar aankijken als je er gaat zitten. Als er al iemand iets tegen je zegt, kan je gewoon uitleggen dat je komt kijken. Dan zijn ze waarschijnlijk hartstikke lief en vragen ze wat je ervan vindt (:


    Heb lief.

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Engelse taalkunde (:


    In de Rozier? ^^ Campus Boekentoren?

    [ bericht aangepast op 3 nov 2016 - 15:17 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Naast schrijfgerief hoef ik niets bijzonders mee te nemen, of wel? (:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ledecky schreef:
    (...)

    In de Rozier? ^^ Campus Boekentoren?


    Campus Boekentoren, ja (:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Hunterson schreef:
    (...)

    Nah, eigenlijk niet. Studenten zijn asociale beesten, en tussen de studenten zelf zitten ook echt veel eenzaten, dus je valt niet echt op, als dat een geruststelling is. Je kan ook altijd mensen aanspreken, de meesten zullen je wel helpen of meer vertellen als je vragen zou hebben ^^


    Precies. En als er wel mensen in 'groepjes' zitten (ik ben altijd met dezelfde 5 andere meiden) dan zijn ze juist vaak heel open om extra mensen er bij te vragen. Zeker als je er wat verdwaald uitziet of vragen hebt, is juist gezellig. Wij hadden laatst ook een aantal mensen die kwamen kijken, en het is juist superleuk omdat die mensen veel gemotiveerder zijn eigenlijk dan de werkelijke studenten.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik was ook van plan deze vakantie open lessen aan UGent te volgen, maar ik had al wat gepland! Dat wordt krokusverlof. ^^ Veel plezier!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Campus Boekentoren, ja (:


    Ik zit ook in dat gebouw. (wbw)
    'Boekentoren' is trouwens een nieuwe naam die niemand hier gebruikt haha, we zeggen altijd Plateau of Rozier. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.