• GRAPHIC STALKERS


    WAT IS GRAPHIC STALKERS?

    Origineel is Graphic Stalkers een initiatief van het Wattpad Mulitmedia Design Forum. Hier kan je alle soorten graphics delen wanneer je maar wilt en je kan feedback van anderen krijgen. Onder graphics valt: Fotografie, covers, trailers, (foto)manipulaties, banners, blends, character sheets, boekenleggers, hoofdstuk headers, profielfoto's, zelfgemaakte GIFs en moodboards.
    Als je uitleg over de graphics, niet zeker bent of jouw graphic daadwerkelijk een graphic is of de dimensies van de graphics wilt, kan je het gewoon zeggen. Voor de duidelijkheid: Je post dus alleen door jou gemaakte graphics. Bovendien mag je hier reclamemaken en resources plaatsen.
    Op Wattpad lijkt het goed te lopen, dus ik wilde eens zien hoe het hier zou gaan!


    Lopende cover/-graphicshops

    De covershop van DreamerN
    De covershop van FearlessFire
    Nympha's lay-out shop

    Ik heb random wat covershops opgezocht. als je van de lijst af wilt kan je het zeggen.

    Resources

    Filler tekst (lay-out)
    Stock modellen (fotomanipulatie)


    REGELS

    • Wanneer je jouw graphic post, moet je op degenen boven jou reageren; zo geef je elkaar feedback
    • Reageer op minstens twee anderen
    • Reclame is toegestaan maar in beperkte mate (zie: huisregels)
    • Post trailers en andere filmpjes tussen quotes
    • Post niet elke graphic los, maar allemaal in hetzelfde bericht
    • Als je meer dan 3 graphics hebt, plaats deze dan in spoilers
    • Claim niet andermans werk als van jou; resources posten mag wel


    Hoe upload ik ze en wat moet ik doen als mijn foto of Youtube-filmpje niet werkt?

    De eerste stap naar het posten is het online plaatsen van je graphic. Veel mensen gebruiken Tinypic om foto's te uploaden, maar persoonlijk zou ik Imgur aanraden. Voor filmpjes sowieso Youtube, omdat dat de enige manier is om hier op Q filmpjes te plaatsen. Let op dat je filmpjes tussen quotes staan.
    Soms komt wel eens het probleem voor dat filmpjes of foto's niet werken. Bij foto's moet je altijd opletten dat aan het eind van de link .jpg of .png staat, en wanneer dit niet zo is moet je naar de locatie van de foto gaan en rechtermuisknop > adres van afbeelding kopiëren. Als de afbeelding nog niet online staat is dit de eerste stap, want anders kan je het niet op Q plaatsen ^^
    Als je Youtube-filmpje niet werkt moet je naar het filmpje gaan en wachten tot het filmpje begint om er zeker van te zijn dat het klopt, en dan de link recht van je adresbalk kopiëren. Als de bovenstaande opties niet werken kan je altijd mij een PB sturen.



    "NEVER JUDGE A BOOK BY ITS COVER"


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Virtues schreef:
    (...)
    Dankjewel ^^ Ik zie ernaar uit om jouw werk te mogen aanschouwen (:


    Als ik weer eens een cover heb gemaakt zal ik 'm hier posten, en nu ga ik weg want ik spam dit topic met mijn off-topic heid :x. Doei hah


    I just caught the wave in your eyes


    + Heb je vragen? Stel ze, het mag over van alles gaan!
    + Wil je tips op bepaalde vlakken? Zet dat dan in jouw post zodat anderen erop kunnen letten!
    + Nog een open graphicshop of een goede resource? Plaats ze hier!


    in love with the fictional characters, I'm sorry



    Meeh ik zie zelf echt nog extreem veel foutjes hierin


    obsessive rage

    Om te beginnen: ik heb gewoon zielig weinig ervaring, dus als de dingen die ik zeg totaal onzinnig zijn, komt dat daardoor :0
    Ten eerste, @Groningen, ik vind die twee echt heel mooi, vooral die eerste vormt een prachtig geheel. Wat ik wil zeggen is dat bij de tweede de naam naar mijn mening wat hoog staat, waardoor hij minder goed in de rest opgaat. Kan ook aan mij liggen though.
    @Darling, ik weet niet precies, maar ik vind m er niet helemaal... logisch uitzien :/ Haar arm is helemaal scherp, terwijl de boom, waar hij tegenaan lijkt te leggen juist erg vaag is. Maar uhh, ik verwijs opnieuw naar mijn ervaring-gebrek XD.

    Ik heb eindelijk door hoe je plaatjes in Q zet ^^
    Mijn door middel van experimenteer met GIMP gecreëerde cover:

    Ik weet dat mijn kunsten niet immens zijn, maar let's hope dat het ooit beter wordt, lol. Ik heb ook weinig ervaring, dus sorry als mijn commentaar niet top is.
    @Incidium: ik vind het echt een mooie cover, maar ik vind je tite/de manier waarop je die geplaatst hebt (ik weet niet goed hoe het noemt, maar het is één van die lighten/darken/difference/hardlight dingen) niet echt passend bij de rest van je cover. Ik zou het lettertype meer naar de mystieke sfeer doen (dat past wel bij de mist, vind ik) en ik zou ook het kleurgebruik aanpassen. Iets lichtpaars, zoals de bloem rechtsonderaan (met misschien een donkerder boordje rond), lijkt me hierbij passend. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    @Firgun, allereerst, wauw, wat een gave cover! Ik vind de titel heel erg mooi geplaatst, het lettertype past heel mooi er bij. Ook je kleurgebruik vind ik heel erg fijn om naar te kijken, een beetje alsof ik ervan wil ''snoepen'' hihi. Als tip wil ik meegeven dat je misschien nog iets kan doen met de modellen, het zijn nu een soort aparte figuren en lijken voor mijn gevoel nog niet een directe link met elkaar te hebben. Misschien kan je niet alleen de kleur met elkaar samen laten werken (wat je nu namelijk al heel mooi hebt gedaan!!) maar ook dat wat er letterlijk te zien is meer ''interactie'' heeft.
    Heb je hier iets aan, of ben ik te vaag? :P

    Uhmm... voordat ik zelf werk post heb ik een vraagje: ik maak eigenlijk al mijn beelden vanuit eigen materiaal en zijn vaak ook niet met de computer gemaakt. (soms wel nog extra bewerkt) Dus zeg maar schilderijen, tekeningen, sculpturen, etc. Past zoiets ook in dit topic? Want dat is niet echt grafisch volgens mij maar van feedback word ik wel altijd blij. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    @Darling Het is echt gaaf! Ik zou bij de vleugels proberen om de witlijntjes weg te werken. Ook het punt waarop haar arm achter de boom verdwijnt is een beetje vreemd, want als je goed kijkt is de boom ruim anderhalve meter achter haar x)
    @Incidium Hier komt mijn uitgebreide verslag haha

    Oké, brace yourself, ik ga echt muggenziften XD
    Tekst: Voor de tekst heb ik een paar puntjes. Ten eerste: probeer nooit "difference" op een manip cover te gebruiken. Op vector covers kan het wel, maar bij manip gaat het er altijd een beetje vreemd uitzien. Hier valt het gelukkig nog mee, maar bij de L van fragmental komt het bij de bloem, en daar begint het er al ietwat vreemd uit te zien. Bovendien (punt 2) zou ik een ander lettertype gebruiken. Ik heb wel eens een artikel van een professionele GD'er (Graphic Designer) gelezen, en zij zei dat je nóóit de standaard fonts van je computer moet gebruiken. Je kan goed fonts vinden op bijv. Dafont.com. Wat ik met de tekst zou doen is het wit maken en laten aansluiten op de bliksem, en dat het lijkt alsof de tekst geleidend is. Onduidelijk, ik? Nooit.
    Nog iets randoms: Een ding wat ik soms gebruik in PS is dat ik de saturatie verlaag en vervolgens met de brush tool zelf beslis welke kleur waar komt door te tekenen en de laag dan op de mode "soft light" of "overlay" te zetten. Onduidelijk, ik? Nooit.
    Tja de rest is wel gaaf.

    @Firgun Gave cover! Los van de tip van Hooverphonic heb ik er niets aan toe te voegen ^^
    @Hooverphonic Yes, kom maar!

    [ bericht aangepast op 13 nov 2016 - 12:43 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    @Virtues: Oh my God. Bij die eerste lijkt het gewoon één plaatje, behalve de bloeddruppels, die zou ik iets meer proberen op te laten gaan in het plaatje, maar voor de rest is het echt een hele mooie cover! Ook de tweede is ontzettend mooi, ik zie alleen niet of het donker rond de man nou toegevoegde schaduw is, of het een beetje slordig is uitgeknipt. Maar nogmaals: WAUW.


    obsessive rage

    @ Darling, ik vind ze mooi!
    Wat me wel opvalt bij de linkse cover is dat de titel van het verhaal, Empty Gold, minder opvalt dan de ondertitel, The Hunger Games. Is dat ook je bedoeling geweest?
    De rechtse vind ik erg mooi gedaan! Ik ben alleen niet zo'n liefhebber van haakjes in een titel, wat ik wel vaker voorbij zie komen op Quizlet. Volgens mij hoort dat niet op echte covers thuis, maar dat blijft jouw overweging.

    Ik heb mijn pseudoniem even weggehaald, want die ga ik (nog) niet bekendmaken.


    oi, suzy




    @Darling Gosh, jouw covers zijn geweldig. Stiekem ben ik al een behoorlijke tijd jou aan het stalken om je covers ahahaha. Als ik een tip moest geven, zou het zijn om je tekst wat duidelijker te maken, maar ze zijn al écht geweldig.

    @Eschericha Wauw, die van jou ook al zo gaaf! De titel matcht mooi met de sfeer die de titel uitstraalt! Mijn enige tip zou zijn om de auteursnaam wat kleiner te doen, maar dat is echt een kwestie van smaak,


    Ik heb de hele avond zitten werken (voor het grootste deel van de tijd zoeken naar een goede editor voor GIFs) aan mijn eerste GIF cover! Heel lang geleden heb ik er ook één gemaakt, maar ik herinnerde mij er echt niet meer van. In vergelijking met het verhaal is de cover ietwat dramatisch :')


    [ bericht aangepast op 24 nov 2016 - 0:14 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    @ Bry, dank je, haha, wat leuk om te horen (:
    ik vind het heel gaaf wat je met die roos hebt gedaan! En de schim op de achtergrond is ook erg mooi. Ik vind alleen het lettertype van de titel een beetje, ja, hoe zeg je dat, zwak misschien? Het kostte me even tijd om te ontcijferen wat er nu eigenlijk staat, en volgens mij moet dat niet de bedoeling zijn...


    oi, suzy

    @Escherichia
    Ik hou van simpele covers en dit is precies waar ik van hou. Super simpel en heeeeeeel mooi inelkaar geplaatst. mijn complimenten ^^

    @Bry
    Ik klikte er letterlijk op en zag dat het een gif was. Toen had ik pas jouw stukje gelezen. Ik vind hem echt heel mooi.. Alleen er mist iets. Misschien een gifje druppelende bloed of iets dergelijks en dat verplaatsen met de bovenstaande gif. En dan had ik zoiets in gedachten:

    Voor de rest is het echt prachtig :-)



    En tada, mijn cover waar ik trots op ben.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2016 - 9:34 ]

    @Raja wauw ik vind deze heel erg gaaf. Sowieso hou ik van je tekenstijl, het is heel erg strak en het is gewoon een hele leuke en mooie afbeelding met een grappige maar ook mooie betekenis. Heel erg gaaf gedaan. Het ziet eruit alsof je dit in photoshop gedaan hebt, maar het ziet er echt heel erg uit alsof dit gewoon getekend is. Heel erg vet! Ik vind haar houding ook heel erg goed gedaan, heel realistisch waardoor de afbeelding nog beter wordt.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2016 - 9:33 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    @Raja, ik vind hem erg mooi! Leuke tekenstijl, en ik zou het zo als een boekcover voor zo'n tiener-liefdesdrama-boek zien, geen tips eigenlijk ^^

    @Inferius, wauw, ik vind jouw covers sowieso al erg mooi, dit zijn geen uitzonderingen ^^ Mijn enige tip is om de mensen misschien iets groter te maken, maar eigenlijk zijn ze al prachtig (:

    Even een shitty cover die echt maar niet wilde lukken, ik weet het verhaal dat erachter komt te zitten nog niet eens helemaal... Eigenlijk is het nog niet wat ik wil, maar goed (':

    [ bericht aangepast op 26 nov 2016 - 17:13 ]


    obsessive rage

    @Lisa (Inferius) aahh I love your covers, je herkent jouw stijl ook heel erg snel terug. Vooral je linker cover vind ik ontzettend mooi (voornamelijk vanwege de kleurencompositie). Bij de rechter cover zou ik 'Lilac' eventueel een andere kleur geven, omdat de titel er nu niet heel erg uitspringt. Dat is echt het enige, hoewel het zo ook gewoon een heel mooie cover is!

    @Holly Ik vind het een mooie geblende cover, maar ik kan niet zo goed zien waar het verhaal nu over zou kunnen gaan inderdaad. Niet dat dat per sé moet. Daarbij komt het misschien ook omdat je erbij hebt gezet dat je nog geen concrete verhaallijn hebt, dat het opvalt. Ik zou eventueel nog wel een andere lettertype voor 'the Little White Bird' gebruiken en 'Avis' verkleinen zodat het streepje van de A niet zo van de cover valt. That's all (: voor de rest een heel gave cover!

    Dit zijn een paar van mijn meest recente werken. Twee ervan voor een wedstrijd en een ander voor een aanvraag op het forum. Ik heb er nog wel meer, maar deze kon ik het snelst vinden (het zijn niet noodzakelijk mijn beste maar goed, dat ter zijde haha).

    [ bericht aangepast op 27 nov 2016 - 23:13 ]


    I just caught the wave in your eyes