• Hoi hoi,

    Ik heb geen idee of hier animo voor is, maar ik dacht, ik kan het altijd proberen.
    Het idee is dat je boeken die je gelezen hebt/niet meer wil hebben gaat ruilen. Je kunt dus een lijstje doorgeven met boeken die je eventueel weg wil doen (eventueel met de flaptekst onder de spoiler als het een onbekend boek is). Wie weet heb je een match met iemand die jouw boek wil, en jij één van hem/haar en dan kun je die uitwisselen. (:

    Het lijkt me een leuke manier om aan nieuw leesvoer te komen. (:

    Als je boeken hebt die je wilt swappen, kun je dat hier gewoon melden, dan zet ik ze in het topic. ^^

    Swappers
    Tracker || Natas || Nederland
    James Dashner - The Maze Runner, het eerste boek. In het Engels

    When Thomas wakes up in the lift, the only thing he can remember is his first name. His memory is blank. But he’s not alone. When the lift’s doors open, Thomas finds himself surrounded by kids who welcome him to the Glade—a large, open expanse surrounded by stone walls.

    Just like Thomas, the Gladers don’t know why or how they got to the Glade. All they know is that every morning the stone doors to the maze that surrounds them have opened. Every night they’ve closed tight. And every thirty days a new boy has been delivered in the lift.

    Thomas was expected. But the next day, a girl is sent up—the first girl to ever arrive in the Glade. And more surprising yet is the message she delivers.

    Thomas might be more important than he could ever guess. If only he could unlock the dark secrets buried within his mind.


    Kate Hamer - Het meisje in de rode jas
    Carmel Wakeford raakt haar moeder Beth kwijt tijdens een kinderfestival en wordt gevonden door een man die zegt dat hij haar grootvader is. Carmel komt er al snel achter dat ze in handen is van een gevaarlijke man, die gelooft dat zij een speciale gave heeft. Terwijl een wanhopige Beth haar dochter probeert te vinden, vraagt de achtjarige Carmel zich af wie ze is, en wat er van haar terecht zal komen.


    D.B. Shan - Een stoet van doden
    Vastbesloten naam en faam te maken als crimineel, arriveert de jeugdige Capac Raimi in de Stad. Zijn oom Theo brengt hem de fijne kneepjes bij van afpersing, geweldpleging en chantagepraktijken. Capac geniet met volle teugen, helemaal wanneer hij de godfather van de plaatselijke 'heren' van de misdaad, de Kardinaal, ontmoet. Hierna is Capacs leven nooit meer als tevoren.

    De Kardinaal is de Stad en de Stad is de Kardinaal, in hun ziel zijn ze één. Op of onder de straten van de Stad gebeurt niets zonder dat de Kardinaal daarvan op de hoogte is. Zijn woord is wet, in de Stad en ver daarbuiten.

    Als Capac meer te weten komt over de verreikende arm van de Kardinaal, komt hij voor lastige keuzes te staan. Naarmate zijn ambitie toeneemt, ervaart hij – tot zijn grote verdriet – wat het betekent dierbaren te verliezen en hoe hoog de prijs is die voor absolute macht moet worden betaald.


    Stephen King - Duistere krachten
    'Een kort verhaal is een vluchtige kus van een vreemde in het donker.' Stephen King
    "Duistere krachten" bevat ruim twintig verhalen van de meester van de horror in topvorm!
    Telkens weer zijn het gewone, alledaagse gebeurtenissen die uitlopen op angstaanjagende nachtmerries. Laat u meeslepen naar een wereld waar....
    gruwelijke wezens het gemunt hebben op een supermarkt....
    een speelgoedaap verandert in een werktuig van het kwaad....
    een computer op hol slaat....


    Wilbur Smith - Het koningsgraf + Vallei der koningen
    In de eeuwenoude graftombe van koningin Lostris liggen tien papyrusrollen. Deze geheimzinnige papieren zijn bijna vierduizend jaar oud en de zevende rol bevat aanwijzingen die leiden naar een verborgen, eeuwenoude schat.

    De archeologen Duraid Al Simmu en zijn vrouw Royan ontdekken de tombe, weten de geheime codes te ontrafelen en vertrekken op een zoektocht, van de Nijl, stroomopwaarts naar Ethopi‘. Een zware strijd begint: niemand zal stoppen tot hij heeft wat hij wil. Duraid wordt het slachtoffer van een brute moord.

    Royan begint aan een adembenemende reis naar de meest exotische plek op aarde, waar het grootste mysterie van het oude Egypte en een huiveringwekkende gevaar wachten.


    John Grisham - The Rainmaker
    Rudy Baylor staat aan de vooravond van een carri als advocaat. Maar helaas, het advocatenkantoor waar hij direct na zijn studie zou gaan werken, wordt overgenomen en alle employees komen op straat te staan. Rudy is zijn baan alweer kwijt.
    Hij ziet zich gedwongen tot een vernederende gang langs alle mogelijke advocatenkantoren, als hij maar aan de slag kan. Ten einde raad brengt hij ten slotte zijn dagen door in poliklinieken en op eerstehulpposten in de hoop een zaak voor zijn eigen miezerige kantoortje te pakken te krijgen. En dan blijkt een van die zaakjes een heuse Zaak te zijn. Rudy ziet kans een gigantische levensverzekeringsmaatschappij voor het gerecht te dagen, met een schadeclaim van maar liefst 10 miljoen dollar. Rudy Baylor, het groentje, ziet zich in de rechtszaal geplaatst tegenover een leger geslepen topadvocaten...


    Doughlas Terman - Het spel der hulzen


    Cuba 1962. Fidel Castro heeft dictator Batista verdreven en is al drie jaar bezig een uiterst links, door de Sovjetunie geïnspireerd regime op het eiland te vestigen.

    Julio Alvarez en George Brocassie, twee vrienden die als broers zijn opgegroeid, hebben beiden deel uitgemaakt van het verzet tegen Batista. Ze reageren echter geheel verschillend op de koersverandering van Castro: Alvarez kiest diens zijde en belandt op een hoge post bij de contra-inlichtingendienst. Brocassie sluit zich aan bij het verzet tegen de man die hij als nieuwe dictator ziet.

    De boezemvrienden staan nu als vijanden tegenover elkaar. Een heftige strijd ontbrandt, niet in de laatste plaats om Alicia, de beeldschone aristocrate, hartsvriendin van beiden.


    Robin Cook - Infuus
    Er gebeuren vreemde dingen in het Boston Memorial Hospital: met grote regelmaat sterven er, op onverklaarbare wijze, van een operatie herstellende pati en. Patholoog-anatoom Cassandra Cassidy en haar collega Robert Seibert proberen de oorzaak te achterhalen. Robert ontdekt een patron in de sterfgevallen en ze krijgen het vermoeden dat iemand van de staf beslist over leven of dood. Als Cassandra zelf voor een operatieve ingreep in het ziekenhuis ligt, ontdekt ze de verbijsterende waarheid...


    Nelson DeMille - Het spel van de leeuw
    Op de luchthaven JFK in New York is alles en iedereen in staat van paraatheid gebracht om de overlopende Libische terrorist Asad op gepaste wijze te ontvangen.

    Het radiocontact met Vlucht 175 uit Parijs is weliswaar sinds enkele uren verbroken, maar de verkeersleiding vertrouwt op een goede afloop voor de honderden passagiers aan boord. Niemand had verwacht dat het zo vreselijk mis kon gaan...

    John Corey, geheim agent van de Anti Terrorist Task Force, bestormt als een der eersten de gelande jumbojet. Er is geen leven meer aan boord en Asad, bekend als de Leeuw, is spoorloos verdwenen.

    Samen met zijn sexy collega Kate Mayfield probeert John het brein van de ontsnapte terrorist te doorgronden. Wat is zijn missie?

    Terwijl de opgejaagde Leeuw een bloedig spoor van terreur door heel Amerika achterlaat, begrijpt John dat hij méér dan alleen zijn kracht en deskundigheid moet aanwenden om dit krankzinnig gevaarlijke spel zonder regels te overleven.


    Nicholas Evans - De rookspringer
    Connor Ford en Ed Tully zijn boezemvrienden, maar zo verschillend als dag en nacht. De een is de lakonieke zoon van een rancher en een begenadigd fotograaf, de ander een extraverte musicus. Toch hebben ze twee dingen gemeen. Ten eerste brengen ze altijd hun zomervakantie door in de afgelegen Amerikaanse wildernis waar ze een wel heel bijzondere bezigheid hebben. Ten tweede zijn ze beiden dol op Eds geliefde, de mooie onderwijzers Julia Bishop.
    Één enkele bliksemflits en een daaropvolgende verzengende vuurzee vernietigt echter de laatste zomer die ze samen zijn - en hun levens.
    De rookspringer speelt zich af tegen de uitgestrekte vlaktes van het Amerikaanse Westen en de wildernis van Afrika. Het is een episch verhaal over vriendschap, liefde en eer en toont de zoektocht van drie mensen naar het geluk.


    Soldat || Evelien ||

    Saorsa || Lindsey
    John Green - The Fault in Our Stars (Engelse versie)

    Brynjolf || Laura
    Uitgebreidere informatie op pagina 2
    Keri Smith. - F..nish th..s b...k
    Keri Smith verzamelde lege, verlaten en mysterieuze pagina's die nog niet helemaal af zijn. Het is jouw missie om de nieuwe auteur van dit boek te worden. Jij gaat verder met het onderzoek en zal de inhoud ervan samenstellen. Om dit te kunnen volbrengen, zul je een geheime intelligentie-training moeten volgen, die je in dit boek kunt vinden. Omdat niemand weet wat er in de toekomst ligt, is voorzichtigheid geboden. Maar weet... dit boek bestaat niet zonder jou!

    L.J Smith - Vampire Diaries - The Awaking & The Struggle in 1 (Engelse versie)
    Cassandra Clare - Stad van Beenderen boek 1
    J.R.R Tolkien - Lord of the Rings, De Reisgenoten
    John Green - The Fault in Our Stars (Engelse versie)
    Pittacus Lore - I am Number Four

    Assepoester || Naomi

    Oscura || Loïs

    Felicious || Femke
    Veronica Roth - Divergent Serie

    Gilderoy || Froukje
    Leigh Bardugo - Schim en Schaduw
    Jonas Boets - Shinu

    Lizor || Lisa
    J.K. Rowling - Harry Potter en de steen der wijzen
    George R.R. Martin - Game of Thrones, eerste boek (Engelse versie)

    [ bericht aangepast op 12 okt 2016 - 17:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    .....dat al twee mensen van hun 'divergent' af willen.='D
    Het is best een goede series......


    You were born original, don't die as a copy.

    Brynjolf schreef:
    (...)

    Ik heb Under the Dome maar ik twijfel nog of ik die wel weg wil doen D:


    Ik houd me aanbevolen!^^

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik zal mijn ogen er voor open houdend dan!c= De boekenspeurtocht is begonnen hehe.

    Is het deze kaft dan?



    Of deze?

    https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/6/6/6/1001004011806669.jpg


    Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik vermoed de tweede, maar ik dacht echt dat het een zwart boek is. Hij had sowieso ook zo'n cirkel dinh


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik ga dit dit weekend ook even doen^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Felicious schreef:
    (...)

    Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik vermoed de tweede, maar ik dacht echt dat het een zwart boek is. Hij had sowieso ook zo'n cirkel dinh


    Hahaha, nou ja ik hoor het nog wel anders. Eerst moet ik iets hebben om jou aan te bieden, obviously.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Het boek dat ik tot nu toe wel wil ruilen is: Fair stood the wind for france. - H.E. Bates
    When John Franklin brings his plane down into Occupied France at the height of the Second World War, there are two things on his mind -the safety of his crew and his own badly injured arm. It is a stroke of unbelievable luck when the family of a French farmer risk their lives to offer the airmen protection. During the hot summer weeks that follow, the English officer and the daughter of the house are drawn inexorably to each other.

    Waarom wil ik het boek weg doen?
    Het lijkt me een candlelight roman-achtig boek, en dat boeit mij totaal niet. Mijn boekenkast staat al vol genoeg met allemaal boeken die ik nog moet lezen, dus ik ga deze overslaan. En toen kwam ik dit tegen. En nu doe ik dit weg.

    In welke staat is het boek?
    Het komt uit de mediatheek van de school, als tweedehands, dus er zitten plakkers op die typisch zijn aan een bibliotheek, maar verder ziet het boek er nog goed uit.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2016 - 21:09 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik schop dit topic even omhoog, gehehe :Y)

    Ik ben van Gilderoy naar ProngsPotter gegaan, en ik heb ook nog ''De kronieken van de onderwereld - Stad van Beenderen'' en ''De kronieken van de onderwereld - Stad van Vuur'' die ik wel zou willen swappen ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.