• Hoi allemaal!

    Ik wil graag een Quizlet-verhaal voor mijzelf drukken, en eventueel voor andere geïnteresseerden. Het boek krijgt geen ISBN en is verder dus ook nergens te verkrijgen. Nu heeft Anna/Devinsport eens een prachtige cover voor mij gemaakt, maar de plaatjes zijn net als alle coverplaatjes op Q van internet geplukt en ik ben bang dat ik in de problemen kan komen vanwege rechten en zo. Heeft iemand hier verstand van stockfoto’s? Waar je die kan krijgen zonder dat je vijftig euro kwijt bent? Of andere legale foto’s?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik weet hier redelijk veel van als het om bloggen gaat en daarbij geldt dat het ook bij niet commercieel gebruik niet toegestaan is, tenzij anders vermeld door middel van een bepaalde licentie/voorwaarde (4 soorten). APA staat hier trouwens volledig los van.

    Met andere woorden: nee, doe het gewoon niet. Hoewel de kans minimaal is lopen de boetes op tot torenhoge bedragen en aangezien er hierbij nooit sprake zal zijn van citaatrecht, zul je een rechtszaak altijd verliezen.

    Gebruik of stockfoto's onder Creative Commons of vrijgegeven door fotografen, of eigen beeldmateriaal.
    Iets aanschaffen kan ook, maar ik heb geen idee om hoeveel foto's en soorten foto's het gaat. Ik vermoed dat je dat of net wel of totaal niet redt voor 50 euro.

    Ik kan je zodra ik achter m'n laptop zit links geven van goede stockfotosites en andere resources. Kan je ook meer uitleggen als je wil. Laat maar even weten! (:

    [ bericht aangepast op 6 okt 2016 - 15:04 ]


    Als je goed kijkt staat het hier. Het valt onder Fair Use; je doet het namelijk voor jezelf, en niet per sé om ervan te profiteren.

    Bron: Klik

    Plus, als je besluit het er niet op te wagen, zijn sites als Pexel en Pixabay handig; gratis foto´s die je onder alle omstandigheden (ook commercieel) kan gebruiken.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2016 - 14:50 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Trivial schreef:


    Als je goed kijkt staat het hier. Het valt onder Fair Use; je doet het namelijk voor jezelf, en niet per sé om ervan te profiteren.

    Bron: Klik

    Plus, als je besluit het er niet op te wagen, zijn sites als Pexel en Pixabay handig; gratis foto´s die je onder alle omstandigheden (ook commercieel) kan gebruiken.


    Nah, zodra je het aan iemand verkoopt, profiteer je ervan. ;D
    Maar bedankt voor het uitzoeken. Ik denk dat ik toch op zoek ga naar andere plaatjes via die site. (:
    (En als ik niet helemaal tevreden raak, houd ik een exemplaar voor mezelf met de originele cover :’))


    Every villain is a hero in his own mind.

    Trivial schreef:


    Als je goed kijkt staat het hier. Het valt onder Fair Use; je doet het namelijk voor jezelf, en niet per sé om ervan te profiteren.

    Bron: Klik

    Plus, als je besluit het er niet op te wagen, zijn sites als Pexel en Pixabay handig; gratis foto´s die je onder alle omstandigheden (ook commercieel) kan gebruiken.


    Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens, er is wel degelijk sprake van een personal gain in dit geval. Ze bedoelen of dat het een groter doel dient, zoals bij een campagne waar de samenleving baat bij heeft, dat is in dit geval niet zo. Als je het enkel wilde afdrukken voor jezelf om te bewaren: ja, dan kun je de afbeeldingen gebruiken. Maar op het moment dat je het gaat verspreiden en aan anderen laat lezen, laat staan kopen, dan gelden die regels niet meer omdat je daar persoonlijk gewin uit kan halen (zelfs als dat niet je intentie is).

    MT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.