• Hoi allemaal!

    Ik wil graag een Quizlet-verhaal voor mijzelf drukken, en eventueel voor andere geïnteresseerden. Het boek krijgt geen ISBN en is verder dus ook nergens te verkrijgen. Nu heeft Anna/Devinsport eens een prachtige cover voor mij gemaakt, maar de plaatjes zijn net als alle coverplaatjes op Q van internet geplukt en ik ben bang dat ik in de problemen kan komen vanwege rechten en zo. Heeft iemand hier verstand van stockfoto’s? Waar je die kan krijgen zonder dat je vijftig euro kwijt bent? Of andere legale foto’s?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als het niet publiekelijk is, dan moet dat toch geen probleem zijn?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ha daar heb ik dus juist deze week les over gehad!(: geef me even, dan kruip ik achter mijn laptop (:


    You were born original, don't die as a copy.

    Zonder isbn hoef je geen rechtenvrije afbeeldingen te gebruiken


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Patholoog schreef:
    Als het niet publiekelijk is, dan moet dat toch geen probleem zijn?

    Maar ja, wat is publiekelijk? ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Volgens mij moeten je ervoor betalen als je ze voor commerciele doelenden gebruikt. Het is vaak wel netjes om degene die de foto gemaakt heeft even te laten weten dat ze je gebruikt hebt.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2016 - 10:05 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    SPECS schreef:
    Ha daar heb ik dus juist deze week les over gehad!(: geef me even, dan kruip ik achter mijn laptop (:

    Fijn!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Trivial schreef:
    Zonder isbn hoef je geen rechtenvrije afbeeldingen te gebruiken

    Hoe weet je dat zo zeker? ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bloodborne schreef:
    Volgens mij moeten ze rechtenvrij zijn als je ze voor commerciele doelenden gebruikt. Het is vaak wel netjes om degene die de foto gemaakt heeft even te laten weten dat ze je gebruikt hebt.

    Maar als ik het boek verkoop, is het in principe commercieel. Al is het op minischaal.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben een tijd mod geweest op een site waar ik dat moest controleren, maar ik weet het niet goed meer. Er was een bepaald label dat sommige foto's hadden, maar ik kan het me echt niet meer herinneren. Zomaar foto's gebruiken zou ik inderdaad niet doen. Fotografen hebben altijd auteursrechten en of je er nu winst mee maakt of niet, je moet er mee oppassen. Als je pech hebt, gebruik je een foto van iemand die er grote boetes aan vast hangt (jup, kan gebeuren) en als je geluk hebt, hoor je er nooit iets van.


    What would Emma do?

    Misschien heb je hier iets aan?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Dit soort dingen gaan allemaal via de apa norm en is te vinden op deze site: https://www.scribbr.nl/bronvermelding/welke-bronnen-kan-ik-mijn-scriptie-gebruiken/

    Ik ga zo daar ook nog even voor je zoeken. Wij zelf gingen een wordpress voor binnen fontys maken en daar mochten we de regels links laten liggen omdat toch niemand uit het openbaar de voor de rest te zien zou krijgen. Ik denk dus (ga het toch nog even nakijken zo) dat het niet veel kwaad kan, maar boetes hiervoor zijn al snel heel hoog dus dat wil je natuurlijk niet.


    You were born original, don't die as a copy.

    Bloodborne schreef:
    Misschien heb je hier iets aan?


    Hier staat het label tussen: Creative Commons. Ik zou daar eens even naar opzoeken, want daar zit misschien wat tussen da je mag gebruiken. x)


    What would Emma do?

    Tracker schreef:
    (...)
    Hoe weet je dat zo zeker? ^

    Omdat ik zelf al meerdere keren zo mijn boeken heb gedrukt ^^
    Het is pas commercieel als iedereen het in principe kan krijgen.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2016 - 10:22 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Trivial schreef:
    (...)
    Omdat ik zelf al meerdere keren zo mijn boeken heb gedrukt ^^
    Het is pas commercieel als iedereen het in principe kan krijgen.

    Maat heb je dat ook zwart op wit ergens staan? :p

    @de rest, thanks! Ik ga de links vanavond even goed bekijken. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tracker schreef:
    (...)
    Maat heb je dat ook zwart op wit ergens staan? :p

    @de rest, thanks! Ik ga de links vanavond even goed bekijken. (:

    Ik zal even kijken of ik het kan vinden ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry