• Hoi iedereen,

    Ik voel me de laatste tijd zo ellendig en naar. Ik ben tweedejaarsstudent en dit wordt mijn tweede jaar op kamers. Ik moet alleen steeds maar huilen als ik in mijn eentje op mijn kamer zit. Ik mis thuis, mis mijn vriend, mis mijn moeder (die leeft overigens niet meer). Mijn concentratie is flut, dus studeren lukt niet. Ik zit bij een sportvereniging waar ik me nu al niet thuis bij voel en daar al helemaal klaar mee ben (vanwege omstandigheden). Ik tel gewoon de dagen af tot ik weer naar huis kan. Waar het precies aan ligt, ik weet het niet. Ik weet wel dat ik het vorig jaar ook heb gehad en dat ik het nu nog steeds heb. Het liefst zou ik gewoon weer thuis gaan wonen, ondanks dat ik pas net ben verhuisd naar hier. Gister was ik namelijk thuis en dan heb ik het ellendige gevoel niet. Het gevoel kreeg ik vanochtend weer toen ik weer deze kant op ging. Heeft iemand advies voor me?

    Ik weet trouwens niet of dit topic hier goed staat, maar goed.


    There is nothing more badass than being yourself

    Ik had dit ook heel erg toen ik net op kamers woonde, maar dat trok bij mij best snel weg. Heb je geen vrienden in de stad waar je studeert en die daar ook wonen? Misschien kun je af en toe met mensen eten of andere leuke dingen doen, zodat je niet het gevoel hebt dat je alleen maar studeert en alleen bent.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Kun je niet beter op kamers gaan met een aantal mensen? Ik weet uit ervaring dat dat veel leuker is dan in je eentje ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik zou beginnen met de problemen aan te pakken die je zelf kan oplossen:
    - Je vind je sportvereniging niet meer leuk? Dan stop je daar gewoon mee. Voorlopig of definitief, maakt niet uit.
    - Als je je niet kan concentreren, moet je gewoon even niets doen. Dat klinkt erg contraproductief omdat je dan ook met je werk achter gaat, maar je gezondheid is nu eenmaal belangrijker. Als je dat liever niet wil kan je altijd het volgende doen: vaste werkuren opstellen, op een papiertje schrijven wat je nog moet doen en dan kan je lekker doorstrepen als je het hebt afgerond, als ontspanning iets luchtigs kijken/lezen zodat je ook werkelijk ontspant.
    - Eenzaam voelen: ik zit nu sinds dit jaar ook op een kamer (kot in mooi Vlaams) en goh, zelf voel ik me niet echt eenzaam maar ik merk wel dat ik na een lange dag alleen wel wat gezelschap wil. Heb je geen vrienden die ook in dezelfde stad studeren? Dan kan je misschien op vaste avonden bijeenkomen, of je kan wat bellen met je vriend, ...

    Heimwee hebben naar thuis (en je moeder missen) is normaal en daar kan je denk ik niet veel aan doen behalve proberen alles wat te relativeren. Soms helpt het om gewoon even diep adem te halen en jezelf aan te moedigen. Heb je al wat contact gemaakt met de andere mensen in het gebouw? Een simpele 'hallo' kan al snel een kort gesprek worden en dat kan al snel veranderen in samen eten bijvoorbeeld. (:


    The soul needs autumn.