• Even een stomme vraag,
    Nu heb ik wel eens gehoord dat er een hoop mensen dus ook depri kunnen worden of zijn vanwege het hele internet gedoe. (of chaggie.... wat je zelf wilt invullen)

    Buiten de andere dingen denk ik heel soms dat ik hier ook last van heb....

    zijn er mensen die dit herkennen of hoe kan ik weten dat het daar aan kan liggen?
    soms wil ik even helemaal weg van internet maar tegelijkertijd wil ik het ook weer helemaal niet...


    en ik merk dat ik buiten andere dingen misschien daardoor niet echt in een goodmood ben....


    I just come to read

    Ik weet niet of je dit precies bedoelt, maar ik heb er soms echt een hekel aan dat het internet echt overal in meegesleurd wordt. De lessen kunnen niet meer zonder internet, al mijn vrienden zijn eraan verslaafd, ikzelf ben eraan verslaafd - en ik voel me er echt een lusteloze zak door. Ik zou het eigenlijk echt leuk vinden als het internet iets minder... groots was. Ik zit zo vaak op het internet en dan doe ik echt niets en niets en ik vind het zo stom, want op hetzelfde moment had ik ook iets nuttigs kunnen doen - als je begrijpt wat ik bedoel XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Depressief zijn of chagrijnig zijn is heeeel iets anders.

    Misschien moet je uitleggen hoe je je precies voelt.


    Your make-up is terrible

    Ik begrijp je ook niet echt goed, want grotendeels maakt het internet me wel vaak blijer. Ik leer een heleboel dingen bij op een vlugge manier, in plaats van in de duizend-en-een boeken te duiken (wat overigens wel veel echter en authentieker is, maar alsnog, niet de snelste manier). Ook sta ik in vlug contact met mensen die ver van me wonen, zoals vriendinnen die in Canada op uitwisseling zijn (een goed gesprek met hen doet me echt deugd!), maar bijvoorbeeld ook mensen op Q zijn beschikbaar door het internet. Als ik even down ben, dan zoek ik juiste leuke gifs op of kijk ik naar grappige filmpjes en weet je, soms heb je zelf ook even een sterke wil nodig om het allemaal uit te kunnen zetten. Jij bepaalt wat je op het internet doet en als je er verdrietig van wordt, neem afstand.
    Internet heef teen heleboel voor- én nadelen, dat geef ik toe, maar grotendeels heb je het gebruik ervan in eigen hand. Natuurlijk kan je niet controleren wat anderen jou sturen of erop zetten, maar dat hoort er nu eenmaal bij. In het echte leven kan je op straat ook nageroepen worden voor 'slet', 'lelijk wijf', en zulke dingen. Heel erg allemaal, natuurlijk, maar mensen zijn nu eenmaal niet allemaal goede wezens, jammer genoeg :/ Ach, de enige tip die ik je kan meegeven, is om er afstand van te kunnen nemen. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik weet niet helemaal of dit is wat je bedoelt, maar ik kan wel eens chagrijnig worden van internet omdat ik dan mails/priveberichten/whatever lees en soms zitten daar gewoon niet zo leuke berichten tussen en dan ga ik me daar helemaal over opwinden. Terwijl ik die mensen vaak niet eens ken (;


    obsessive rage

    Eigenlijk herken ik dit juist heel goed. Er was een tijd dat ik nog veel actiever was op het internet dan ik nu ben en goed, toentertijd was ik al ziek, maar het hielp niet echt dat ik continu het gezeur en gezeik van anderen meekreeg. Zeker Tumblr was in de periode dat ik erop zat nou niet echt bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand, hoe erg ze ook stonden te hinniken over mental health en dat soort dingen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk herken ik dit juist heel goed. Er was een tijd dat ik nog veel actiever was op het internet dan ik nu ben en goed, toentertijd was ik al ziek, maar het hielp niet echt dat ik continu het gezeur en gezeik van anderen meekreeg. Zeker Tumblr was in de periode dat ik erop zat nou niet echt bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand, hoe erg ze ook stonden te hinniken over mental health en dat soort dingen.


    Dit heb ik ook echt een hele tijd gehad. Tumblr kan je soms echt in een zwart gat trekken.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk herken ik dit juist heel goed. Er was een tijd dat ik nog veel actiever was op het internet dan ik nu ben en goed, toentertijd was ik al ziek, maar het hielp niet echt dat ik continu het gezeur en gezeik van anderen meekreeg. Zeker Tumblr was in de periode dat ik erop zat nou niet echt bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand, hoe erg ze ook stonden te hinniken over mental health en dat soort dingen.


    Bij tumblr heb ik daar dus totaal geen last van. Misschien komt dat door het feit dat ik niet super veel volgers heb, niet echt 'bekend' ben en gewoon m'n eigen ding doe (diehard rebloggen).

    Ik begrijp wel het een beetje ziek worden/vervelend vinden van andere mensen hun gedoe, terwijl je zelf al zat hebt. Ik ga dan ook vaak weer nadenken of ik dan ook mijn problemen maar op internet moet zetten (wat ik dan uiteindelijk niet doe).

    Ik heb ook wel eens dagen dat ik gewoon geen zin heb in mijn laptop en dan ga ik iets anders doen.

    Als je echt depressief bent van internet is wat ik beschrijf niet hetzelfde en ik hoop sowieso, wat het ook precies is, dat je je snel weer beter en blijer voelt. Goodluck!

    Het internet heeft niet echt een invloed op mijn humeur (meestal toch niet), maar ik voel me na een dag veel op internet zitten vaak wel lui. Dan vervloek ik mezelf dat ik geen actievere en/of nuttigere activiteiten heb gedaan.


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    Het internet heeft niet echt een invloed op mijn humeur (meestal toch niet), maar ik voel me na een dag veel op internet zitten vaak wel lui. Dan vervloek ik mezelf dat ik geen actievere en/of nuttigere activiteiten heb gedaan.


    ^Dat heb ik soms ook^


    Als te veel op het internet zit kan je wel depri van woorden, vooral op socia media.


    All magic come with a price

    DarIing schreef:
    Ik weet niet helemaal of dit is wat je bedoelt, maar ik kan wel eens chagrijnig worden van internet omdat ik dan mails/priveberichten/whatever lees en soms zitten daar gewoon niet zo leuke berichten tussen en dan ga ik me daar helemaal over opwinden. Terwijl ik die mensen vaak niet eens ken (;


    wat was dit ookalweer

    Saorsa schreef:
    Het internet heeft niet echt een invloed op mijn humeur (meestal toch niet), maar ik voel me na een dag veel op internet zitten vaak wel lui. Dan vervloek ik mezelf dat ik geen actievere en/of nuttigere activiteiten heb gedaan.


    26 - 02 - '16

    Als je te lang op het internet zit, kan je je slecht gaan voelen, omdat het voelt alsof je nutteloos bezig bent. Dat je tegelijk niet weg wil, kan zijn doordat je niet weet wat anders te doen en internet eigenlijk verslavend is. Ik heb dat gevoel ook wel eens en dan doet het heel goed eens een paar dagen wat leuks te gaan doen met vrienden of familie, weg van het internet. Zorg dus wat voor afwisseling. Ga niet dagenlang achter elkaar op internet zitten. Een wandeling en wat genieten van het mooie weer kan echt deugd doen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik word vooral depri (nee, niet depressief) van het internet als ik me al slecht voel en dan op Facebook of Instagram allemaal berichten langs zie komen van mensen die het wel leuk hebben. Ik weet eigenlijk best dat deze mensen vast ook hun rotmomenten hebben, maar die staan dan weer niet online.


    I am an idiot, I move.

    Ik word persoonlijk schijtchagrijnig als ik te lang op internet zit. Ik doe al bijna een jaar helemaal niks meer met Tumblr, want ik werd altijd helemaal gestoord van die etters daar. :') Sites als Facebook en ook Quizlet kunnen me af en toe ook goed chagrijnig maken dus meestal log ik me altijd uit zodat ik er niet zo snel uit automatisme weer online kom. Meestal hou ik het bij sites als Youtube of Netflix, of ik ga mezelf bezig houden met Codecademy.


    Caution first, always.

    Rubin schreef:
    Als je te lang op het internet zit, kan je je slecht gaan voelen, omdat het voelt alsof je nutteloos bezig bent. Dat je tegelijk niet weg wil, kan zijn doordat je niet weet wat anders te doen en internet eigenlijk verslavend is. Ik heb dat gevoel ook wel eens en dan doet het heel goed eens een paar dagen wat leuks te gaan doen met vrienden of familie, weg van het internet. Zorg dus wat voor afwisseling. Ga niet dagenlang achter elkaar op internet zitten. Een wandeling en wat genieten van het mooie weer kan echt deugd doen.


    Zo voel ik me wel idd.
    Alleen zie ik mijzelf niet alleen weg gaan of een terrasje pakken. Mn vrienden hebben dagelijks hun school en.of werk en ik ga ook wel eens weg maar ik denk dat ik te weinig weg ga...


    I just come to read