Elsa 'Queen of Arendelle'
“The Cold Never Bothered Me Anyway”.
Verbaast keek ik toe hoe Graham knikte. "Jij kuste haar en zij sloeg jou," zei hij het verhaal het precies juist samengevat, met krachtig verwoording. "Liefde, het blijft iets lastig," zei hij met een zwak glimlachje. "Door het uiten van je liefde kan je soms mensen pijn doen." Hij had duidelijk zelf een negatieve ervaring in de liefde meegemaakt. Ook al sprak hij maar weinig woorden, hij had mij niet veroordeeld waar ik bang voor was. Dat hij ook iets had meegemaakt was een schrale troost, maar het beurde mij in ieder geval een beetje op. "Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, ik wil haar niet kwijt als vriendin. Snap je?" een zucht verliet mijn mond. Waarschijnlijk wilde Quinn mij nooit meer zien. Ik nam Graham bij de arm en nam hem mee in de richting van Regina's huis. "Wat is jouw verhaal eigenlijk?" Nu ik mijn verhaal had verteld, was ik benieuwd naar de zijne. Het huis van Regina kwam al snel in zicht, waardoor ik iets langzamer ging lopen. Ik ging er niet vanuit, maar straks was Quinn daar wel? Wat moest ik dan doen? Straks had ze het Regina verteld en ging zij mij ook haten. Er speelden zich allerlei scenario's af in mijn hoofd.
Regina Mills 'The Evil Queen'
“The Evil Queen is inside me, always trying to get out”
"Ik wil denk ik even alleen zijn." zuchtte ze. "Ik moet even mijn hoofd leegmaken. Straks ga ik nog verkeerde dingen doen." Ik knikte begrijpend, ook al begreep ik er vrij weinig van. Ik baalde dat ze het mij niet toe wilde vertrouwen. Ze keek mij recht in mijn ogen aan. "Ik zie je straks thuis wel, mam." Vervolgens gaf ze haar een stevige knuffel. De pijn die in haar ogen zichtbaar was, verontruste mij. Maar haar woorden en omhelzing deden mij goed. Betekende dit dat het weer goed zat tussen ons? "Ik zie je straks, lieverd." Met deze woorden nam ik afscheid en draaide mij om richting het huis dat in de verte zichtbaar was. Ik schudde mijn hoofd, Quinn en ik leken zoveel op elkaar. Dat is aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant wist ik dat het ook zo zijn problemen zou opleveren. Maar ik was er wel achtergekomen dat ik van haar hield. Ik houd van Henry alsof het mijn eigen kind is, maar de moeder dochter band is toch vele malen sterker. Ik had het niet verwacht en dat gevoel jarenlang weggestopt, maar nu kwam het steeds meer naar boven. Het geeft mij weer nieuwe motivatie om op het goede pad te blijven. Ik liep via de achterdeur naar binnen en begon vast koffie te zetten voor de rest. Rusteloos nam ik plaats aan de keukentafel. Vervolgens greep ik naar mijn mobiel en tikte het nummer van Emma in. "Ongeduldig wachtte ik tot mijn oproep beantwoord werd. "Hey Emma, met mij. Hoe is het met Damian?"
When you believe your dreams come true