• Stories gezocht!


    Omdat ik zelf een beetje in een schrijfdipje zit, wil ik graag meer van anderen lezen om mijn motivatie en inspiratie weer terug te vinden.
    Laat hier je geweldige story achter en help me uit het dal. (;

    Ik heb wel een paar eisen:
    • Volledig Nederlands
    • Onbekende personen
    • Geen fantasy, sci-fi of oorlog

    Wat laat je terugkomen in je post:
    • Titel met linkje
    • Pakkende flaptekst
    • Cover

    Hint: ik word heel, heel blij van thrillers. :’D

    Bedankt!


    21072016

    Hier is mijn lijst. Sommige verhalen zijn al wat ouder of bedacht toen ik nog heel jong was, dus de kwaliteit verschilt best wel per verhaal.

    Beasts


    “Oorlog is een activiteit die de mens in staat stelt om allerhande deugden, zoals discipline, moed, zelfopoffering, verantwoordelijkheid te ontwikkelen. Oorlog brengt het beste boven in de mens.”

    De zestienjarige Eden kent oorlogen alleen maar uit de boeken – en daar heeft ze er veel van moeten lezen. Iedereen wist immers dat deze dag zou komen: de dag waarop de volwassenen net zo uitgestorven waren als de dinosaurussen.

    Geen enkel boek bereidde haar voor op de gruwelijke realiteit: oorlog maakt zelfs van kinderen beesten. De klok lijkt de andere kant op te tikken, met de dag wordt de wereld minder beschaafd en worden lang vergeten en barbaarse praktijken in ere hersteld.

    En Eden?
    Eden draagt daar net zo hard aan bij als alle anderen.
    Misschien nog wel harder.
    Overleven gaat immers boven alles.
    Alles

    N.b. Je zei niet van oorlog te houden. Ik weet niet of je alle soorten daarmee bedoelt of de klassieke oorlog. Bij mij is het meer een strijd tussen twee bendes, dus ik zet hem er wel tussen. (:

    Break the Silence


    Macey is verliefd op een jongen die alleen in haar dromen bestaat. Hoe dat afloopt?
    Dat bepalen de liedjes uit mijn playlist. Lezers kunnen stemmen op de titel die hen het meest aanstaat!

    Leviathan


    De wereld van Maerwynn stort in wanneer de pest haar gezin uiteen rukt. Lange dagen volgen elkaar op, waarin ze niet weet hoe ze haar leven weer moet oppakken. Het tij keert als haar lang vermiste broer opeens voor de deur staat en zich over haar ontfermt. Hij neemt haar mee naar zijn schip en belooft haar een nieuwe toekomst, maar Fye krijgt de schrik van haar leven als hij onder een zwarte vlag blijkt te varen.
    Op het schip voelt ze zich onveilig en onbegrepen en zodra bekend wordt dat ze de dochter van een predikant is, is ze het mikpunt van spot. Ze is niet opgewassen tegen het geweld en het onbeschaamde gevloek die aan de orde van de dag zijn. Iedereen lijkt tegen haar te liegen en midden op zee kan ze nergens naartoe vluchten...

    Orks


    Een leerzame reis voor jongeren verandert in een nachtmerrie wanneer ze het schip op een ochtend verlaten aantreffen. Ze stranden in een onbekend gebied, waar ze niet alleen elkaar moeten zien te overleven, maar zich ook moeten wapenen tegen een groep inheemsen die zich ’s nachts verplaatst en geen indringers duldt: gewelddadige Orks. Weten ze zich te wapenen tegen deze moordlustige vijanden terwijl ze zich op onbekend gebied bevinden of zullen ze stuk voor stuk ten prooi vallen? En zijn de Orks wel hun hoogste prioriteit of is het wantrouwen binnen de groep een tweede gevaar dat uiteindelijk fataal zal blijken?

    N.b. In het laatste deel (er zijn er drie) zit wel één fantasy-element in de laatste paar hoofdstukken, maar het staat zeker niet op de voorgrond.

    Schuld


    Elles’ eerste schooldag tekent haar verdere schoolcarrière. Met haar spontaniteit maakt ze direct vrienden voor het leven, maar ze roept even snel een aartsvijand in het leven… een vijand die haar koste wat het kost kapot wil maken en steeds verder gaat.
    Elles’ nieuwe vrienden doen er alles aan om haar te beschermen, maar hoever kunnen ze gaan? Elles voelt zich almaar schuldiger omdat anderen door haar in de problemen komen en er is niemand bij wie ze haar ei kwijt kan: het gros van de leraren ziet haar als de meest vervelend leerling door haar brutaliteit en bijdehante opmerkingen en haar ouders worden haar puberale, opstandige gedrag spuugzat en kunnen haar slechte schoolprestaties niet verkroppen. Haar problemen met de leraren, slechte schoolprestaties, gespannen thuissituatie en een hevige verliefdheid, geven Elles een onstabiele situatie waarin ze zichzelf moet zien te handhaven.

    Vendetta


    Wanneer een groep jongeren elkaar ontmoet op een jongerencamping in Griekenland, ontstaat er al snel een hechte vriendschap. Ze krijgen te maken met de gewone problemen die zich daar voordoen: liefdes, overmatig drankgebruik en ongelukken. En dan is er nog een jaloerse ex, die van plan is hen het leven zuur te maken en zelfs in staat is over lijken te gaan om hun vakantie in het honderd te laten lopen. Is hun vriendschap hecht genoeg om dit alles te doorstaan?

    [ bericht aangepast op 9 sep 2016 - 10:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Heathens



    Emma.
    Populair.
    Gelovig.
    Rijk.
    Strenge ouders.

    Aiden.
    Buitenbeentje.
    Rock liefhebber.
    Arm.
    Pleegouders.

    Eén verhaal waarin een netjes opgevoed en gelovig meisje en een losgeslagen rebel langzaam verliefd op elkaar worden, met alle gevolgen van dien.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Misschien dat dit verhaal je aanspreekt?




    Ze is tweeëntwintig, heeft lichte groene ogen en een paar handen die de mooiste gerechten voort brengen. Pippa is een gewone twenty-something die nog niet precies weet wat ze met haar leven wil, zoals weinig van haar leeftijdsgenoten. Samen met beste vriend Stan maakt ze er het beste van in haar geboortedorp dat langzaam uit lijkt te sterven, maar eigenlijk zit er een diepgekoesterd verlangen opgesloten in haar hart. De duik in het diepe is echter te bedreigend en pas als ze haar moeder op een haar na niet kwijt raakt, besluit ze om stappen te nemen. En nog liever gisteren dan morgen.

    Als zijn vader besluit dat zijn zoon en nietsnut van een Simeon eindelijk eens op eigen voeten moet gaan staan, breekt de hel los in huize Topal. Vastbesloten als de viertwintigjarige Griek is, zal hij zijn familie eens laten zien wat hij wel niet voor elkaar kan krijgen. Hij beland per ongeluk in Italië en gaat aan de slag als illegale timmerman bij een Italiaanse aannemer die het allemaal niet zo nauw neemt met de regeltjes.

    En dan is daar nog Stan, die wiskunde studeert alsof zijn leven er van af hangt. In het holst van de nacht beoefent hij echter nog een andere hobby, namelijk het uithangen van Sherlock om alle sporen die Pippa achterlaat te kunnen volgen. Tot hij iets ontdekt dat hem het eerstvolgende vliegtuig naar Italië doet boeken.

    Een verhaal over liefde en onzekerheid, groeien en ontmoeten en de band tussen drie mensen die veel meer met elkaar gemeen blijken te hebben dan je in eerste instantie zou denken.


    Het is officieel geen thriller, maar sommige gebeurtenissen zouden er wel in passen