Canagan schreef:
(...)
Dat is dan een beetje te vergelijken met dat ze hier met 2,5 naar de crèche mogen. Vanaf vier jaar stromen ze in bij groep 1 en leerplichtig zijn ze vanaf vijf jaar. De jongste zit nu in groep 2 en de oudste in groep vier, dus die is al begonnen met schrijven, lezen, kleine sommetjes en de tafels. ^^
Dan schelen onze oudste inderdaad maar weinig haha. En beide je kids in dezelfde maand jarig, dat moet best fijn zijn, niet waar?
Hier vlot het schrijven redelijk, ben nog niet achter de laptop geweest, maar heb wel al 1100 woorden staan en vermoed dat het daar bij blijft. Hopelijk kan ik morgen even achter de laptop om het bij te werken/herschrijven. (:
Zo zou je het inderdaad kunnen bezien, al weet ik niet wat de activiteiten zijn op een créche maar het zullen ook wel de dingen zijn zoals dieren benoemen, gevoelens benoemen en zich leren uitdrukken, kleuren onderscheiden etc.
Thomas heeft sinds vorig jaar schrijven, lezen en kleine sommetjes. Al heeft hij het er zelf heel moeilijk mee en hebben we dit jaar ook de overstap naar buitengewoon onderwijs met hem gemaakt omdat het echt niet ging. Het ideale ervan nu is dat alles op zijn eigen niveau en tempo wordt aangepast.
Geloof me, het is verschrikkelijk :'D Want je hebt dus 6 december Sinterklaas, nog geen 3 weken later kerst en dan oud en nieuw, 11 dagen later Demi en 10 dagen later Thomas... het is gewoon teveel van het goeie :'D
Dit jaar vond Thomas het wel leuk om hun verjaardagen samen te vieren in het weekend dat ertussen valt, dus dat was gelukkig al veel waard, maar voor mij had het niet gehoeven :'D
Fijn om te horen dat het schrijven toch nog wil vlotten en ik hop dus voor je mee dat je morgen wat tijd heb
Postojna schreef:
Ik twijfel dus ook aan het einde, ik wil namelijk niet voorspelbaar zijn, maar het hele punt van het verhaal is volgens mij 100% voorspelbaar. Daarbij wil het niet al te Disney -alles komt op zijn pootjes terrecht als je er maar bij danst en zingt- achtig maken :'D.
@Valkyries thank you c: hetzelfdde geldt voor jou! Ik sta open voor brainstorm sessies.
Whaha dat ken ik :'D Mijn verhaal is op het moment zo niet-origineel, heb ik het idee. Maar goed, ik vind het gewoon leuk om te schrijven en dat is het belangrijkste. De manier van hoe ik het uitschrijf is opzicht origineel genoeg :'D
Ik probeer dus ook continue in m'n achterhoofd te houden dat het vooral erom gaat dat ik het met plezier schrijf.
Wil je het niet te Disney achtig maken echt omdat je het zelf niet wil, of omdat je in dat opzicht meer rekening houdt met wat anderen vinden? Zelf kies ik vaak voor een dubbel einde zeg maar, waarbij het deels goed uitpakt en deels niet. Dit omdat ik me hier het fijnst bij voel. Al is er dus echt niks mis met een happy end, of wat voor einde ook waarbij iedereen doodongelukkig achterblijft. Als het maar een mooie, passende afsluiter van het verhaal is, dat er bij hoort (;
Ik zal het zeker onthouden (;
En voor nu hou ik het even voor gezien, douchen, vriendlief nog wat aandacht geven en dan vertrekken naar bed
Alvast slaapwel, veel schrijfplezier aan wie nog wat gaat schrijven en waarschijnlijk tot morgen
If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.