Vandaag was het de eerste schooldag van wat hopelijk mijn laatste jaar is in het middelbaar onderwijs. En het was zeer geslaagd!
De eerste twee uur hadden we ons klastitularis met alle info omtrent het schoolreglement, lessenrooster en dergelijke en daarna moest heel ons jaar in de L.O. zaal verzamelen om de laatste voorbereidingen ivm de spelnamiddag met de eerstejaars te treffen. Maar we hadden twee uur, dus hebben we toen met het hele jaar tussen vier vuren gespeeld.
Dan in de namiddag zijn we begonnen met de spelletjes. Eerst een watergevecht met natte sponzen (tot iemand van mijn jaar het leuk vond om een hele emmer water over mijn hoofd te gieten en zo alle eerstes aangezet heeft me nog natter te maken (in die mate dat dat mogelijk was). "Je bent toch al nat!", "Oei, sorry, dat was niet tegen je neus bedoeld!"), dan een gruzielementenzoektocht doorheen het park en dan tussen vier vuren op bezemstelen. Dat laatste verliep nogal passief, maar niet minder leuk.
Na daarna met iedereen, dus niet alleen met onze groep, dikke Bertha gespeeld te hebben kregen we fruitsap en een suikerwafel. ETEN. <3 <3 <3
Vrij geslaagd, dus. Hoe was jullie dag (en voor de Belgen: hoe was jullie eerste schooldag)?
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried