• Ik heb vandaag voor de zoveelste keer geprobeerd te solliciteren voor iets, maar voor de zoveelste keer ben ik afgewezen. Het ligt altijd aan twee dingen: geen ervaring of ik ben niet extrovert genoeg voor de baan. Het voelt ongelofelijk oneerlijk dat ik hier op afgewezen word, want aan ervaring kan ik niks doen als ik constant niet aangenomen word hierdoor en introvert hoort bij mijn karakter. Ik zoek juist een baan om dit te verbeteren aan mijzelf en comfortabeler te worden rondom dingen die buiten mijn comfort zone liggen. Ik wil gewoon heel graag werk omdat het goed op je CV staat, ik graag wil werken zodat ik meer leer en ik op dit moment echt het geld nodig heb omdat ik nogal krap zit. Ik kan wel meer gaan lenen bij DUO maar dat lost het probleem niet op. Ik zit nu bij randstad en ik probeer overal op te reageren, maar bij alles staat "ervaring" en nu was er eentje zonder ervaring en zojuist werd ik gebeld, maar kreeg ik te horen dat ik niet geschikt was. Het werkt nogal demotiverend en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen, want ik kan wel blijven solliciteren en wachten tot ik ergens wel aangenomen word, maar de meeste studenten klusjes zijn bedoeld voor mensen die wel extrovert kunnen zijn. Heeft iemand tips of een idee hoe ik hiermee om kan gaan of dit aan kan passen?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Puellae schreef:
    Ik hoop dat het lukt!

    Om toch nog even een pep-eindje te geven: wees zoals jij blij bent met jezelf, dan straal je dat uit en dat helpt juist met het vinden van een baan.

    Goodluck (flower)

    Dank je! (:

    Nerwen schreef:
    Ik wilde alleen even vermelden dat ik je hierin herken. Het is supervervelend om dat telkens in negatieve feedback terug te krijgen, terwijl het gewoon in je karakter zit. Zeker als je er zelf al me struggelt, is het rotter om te horen dat ze dat tegen je gebruiken. Mensen moeten elkaar eens leren waarderen hoe ze zijn, en elkaar niet steeds proberen te veranderen. Daarbij, ik moet het echt even zeggen, zit er een heel verschil tussen stille en verlegen mensen, maar dat wordt altijd bij elkaar gevoegd. Ik word zelfs "asociaal" en "mysterieus" genoemd vaak, omdat ik niet zoveel praat, ook niet over mezelf. Nou, sorry dat ik niet alles over mijn persoonlijke leven aan de grote klok wil hangen. (joehoe)
    Dat was even mijn rant, hahaha.

    Oh wauw. Ja ik krijg het ook, dat ik mijn mond eens open moet trekken, maar ja, ik vind het prima om introvert te zijn, maar zoals gezegd inderdaad niet als ik het de hele tijd als negatief ding te horen krijg. Hopelijk gaan mensen het eens accepteren bwuh.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ja, maar ik heb je toch ook in het echt meegemaakt, op meetings, Comic Con en op mijn feestje (waar je toch ook niet heel veel bekende mensen waren), en daar kwam je toch echt wel spontaan over. Kan natuurlijk best dat je je zenuwen daar heel goed kon verbloemen, maar ik heb toch best via internet wat socially awkward personen leren kennen (waar echt niks mee is, overigens) en jou vond ik juist altijd een van de spontanere. :'D Toch altijd bijzonder hoe 'anders' mensen overkomen dan dat ze zich voelen. :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Ja, maar ik heb je toch ook in het echt meegemaakt, op meetings, Comic Con en op mijn feestje (waar je toch ook niet heel veel bekende mensen waren), en daar kwam je toch echt wel spontaan over. Kan natuurlijk best dat je je zenuwen daar heel goed kon verbloemen, maar ik heb toch best via internet wat socially awkward personen leren kennen (waar echt niks mee is, overigens) en jou vond ik juist altijd een van de spontanere. :'D Toch altijd bijzonder hoe 'anders' mensen overkomen dan dat ze zich voelen. :Y)

    Ja klopt inderdaad, maar op een of andere manier voel ik mij snel op gemak bij Quizlet mensen of zo, omdat ik het gevoel heb dat ik daar niets hoef te bewijzen en gewoon mijzelf kan zijn haha. Dus daar zal het wel aan liggen en ik ben heel goed in het verbergen van mijn onzekerheid, dat ook haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Weet je dan wel zeker dat het echt was omdat ze vonden dat je te introvert was? Of heb jij het gevoel dat zij dachten dat je er te introvert voor was? Dat je soort van het projecteert op een ander, gewoon omdat je jezelf te introvert voelt? Anders is je probleem opgelost. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Weet je dan wel zeker dat het echt was omdat ze vonden dat je te introvert was? Of heb jij het gevoel dat zij dachten dat je er te introvert voor was? Dat je soort van het projecteert op een ander, gewoon omdat je jezelf te introvert voelt? Anders is je probleem opgelost. (:

    Nope, hij zei het tegen mij dat het daarom was en daarom de baan niet bij mij paste.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Op wat voor soort baantjes solliciteer je dan? Want er zijn er ook genoeg waarbij het niet uit maakt of je introvert bent of niet. Ikzelf zou bijvoorbeeld nooit in de bediening willen staan, daar ben ik dan écht te verlegen voor. Of een supermarkt met heel veel mensen. Maar kleinere dingen waar ik maar contact heb met een paar vaste mensen vind ik dan weer niet erg.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Brynjolf schreef:
    Op wat voor soort baantjes solliciteer je dan? Want er zijn er ook genoeg waarbij het niet uit maakt of je introvert bent of niet. Ikzelf zou bijvoorbeeld nooit in de bediening willen staan, daar ben ik dan écht te verlegen voor. Of een supermarkt met heel veel mensen. Maar kleinere dingen waar ik maar contact heb met een paar vaste mensen vind ik dan weer niet erg.

    Ik heb het geprobeerd bij horeca, maar dat past niet bij mij en dat weet ik ook, dus ben ik andere dingen gaan zoeken. Ik probeer het nu via Randstad die veel vacatures hebben - ook veel voor studenten - en vrijwel alles daar is horeca of advertising. Ik heb het ook geprobeerd bij kleding winkels en boeken winkels en ik wil ook een sollicitatie uit gaan sturen naar een museum omdat dat ook een vacature is - voor garderobe en zo. Ik heb niet zoveel hoge eisen voor een baantje, als ik het maar makkelijk kan combineren met mijn stage en het niet te ver weg is, maar heel veel vacatures hebben behoorlijk hoge eisen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DoII schreef:
    (...)
    Ik heb het geprobeerd bij horeca, maar dat past niet bij mij en dat weet ik ook, dus ben ik andere dingen gaan zoeken. Ik probeer het nu via Randstad die veel vacatures hebben - ook veel voor studenten - en vrijwel alles daar is horeca of advertising. Ik heb het ook geprobeerd bij kleding winkels en boeken winkels en ik wil ook een sollicitatie uit gaan sturen naar een museum omdat dat ook een vacature is - voor garderobe en zo. Ik heb niet zoveel hoge eisen voor een baantje, als ik het maar makkelijk kan combineren met mijn stage en het niet te ver weg is, maar heel veel vacatures hebben behoorlijk hoge eisen.


    Horeca is ook niks voor mij, en zelfs daar word ik niet aangenomen (:
    Probeer anders een baantje als postbezorger. Is lekker in de buitenlucht, je kan je eigen tijd indelen en contact met mensen heb je maar weinig.

    Keep your head up! Probeer bij een volgende sollicitatie je introverte karakter positief uit te spelen. Maak er bijvoorbeeld van dat je graag luistert naar andere mensen, dat je liever de kat uit de boom kijkt dan je mening meteen over alles te geven. Waar zij 'introvert' als een negatieve karaktereigenschap categoriseren, kan jij dat weerleggen. Dat komt alvast goed over!
    Ook is het belangrijk dat je je gesprekspartner het gevoel geeft dat hij of zij nood heeft aan jou, niet omgekeerd. Jij kan gerust ook ander werk vinden bij een andere werknemer, maar maak de werkgever duidelijk waarom hij of zij precies JOU moet hebben. Dat zijn dingen om op voorhand te overlopen, maar kunnen je wel meer succes bezorgen bij je sollicitaties. (:


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Doofenshmirtz schreef:
    (...)

    Horeca is ook niks voor mij, en zelfs daar word ik niet aangenomen (:
    Probeer anders een baantje als postbezorger. Is lekker in de buitenlucht, je kan je eigen tijd indelen en contact met mensen heb je maar weinig.

    Dat heb ik al gedaan toen ik vijftien was, maar ik wil nu graag een bijbaan waarmee ik mijzelf ook ontwikkel - vooral op sociaal gebied - dus dan is post bezorger niet heel geschikt.

    Benevolence schreef:
    Keep your head up! Probeer bij een volgende sollicitatie je introverte karakter positief uit te spelen. Maak er bijvoorbeeld van dat je graag luistert naar andere mensen, dat je liever de kat uit de boom kijkt dan je mening meteen over alles te geven. Waar zij 'introvert' als een negatieve karaktereigenschap categoriseren, kan jij dat weerleggen. Dat komt alvast goed over!
    Ook is het belangrijk dat je je gesprekspartner het gevoel geeft dat hij of zij nood heeft aan jou, niet omgekeerd. Jij kan gerust ook ander werk vinden bij een andere werknemer, maar maak de werkgever duidelijk waarom hij of zij precies JOU moet hebben. Dat zijn dingen om op voorhand te overlopen, maar kunnen je wel meer succes bezorgen bij je sollicitaties. (:

    Hm dat zijn inderdaad wel goede tips. Ik ben denk ik te veel bezig met wat ik nodig heb in plaats van wat zij nodig hebben, dus daar zal ik over na denken!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Update: ik heb dinsdag een sollicitatie gesprek! (:
    @Puellae heel erg bedankt voor je tip!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    I got a job! Twee zelfs, ik heb namelijk een tijdelijk edit klus gekregen uit het niets waar ik voor gevraagd ben en morgen ga ik beginnen bij Search&Result in Utrecht, ik ben best zenuwachtig, maar heel blij, na maanden is het mij eindelijk gelukt haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DoII schreef:
    I got a job! Twee zelfs, ik heb namelijk een tijdelijk edit klus gekregen uit het niets waar ik voor gevraagd ben en morgen ga ik beginnen bij Search&Result in Utrecht, ik ben best zenuwachtig, maar heel blij, na maanden is het mij eindelijk gelukt haha.


    Wat fijn zeg! Veel plezier!


    26 - 02 - '16

    Omg ik dacht dat je Anna was. :')
    Ik ben blij dat jullie nu geen op elkaar lijkende namen meer hebben. Hoewel voor jou hetzelfde geldt als wat ik gezegd had, volgens mij heb ik jou alleen minder vaak gezien. :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat leuk om te horen!! Heel veel succes!

    Laat je weten hoe het gaat?