• Een tatoeage zet je omdat je dat ontwerp zelf mooi vind, en je zet het dus voor jezelf. Maar ik heb het idee dat er steeds meer van iemand verwacht word, dat er achter een tatoeage een mooi en diepgaand verhaal zit. Zodra dit niet het geval is, lijkt er bijna een soort van groepsdruk te ontstaan met een vuurrondje van aanvalsvragen met waarom er geen betekenis achter zit. Vaak zijn de sociale toeschouwers (collega's, vrienden, familieleden) bijna in shock als er geen betekenis achter de tatoeage zit, waardoor er bijna een soort van aanvallende houding ontstaat naar degene met de "betekenisloze" tatoeage. Wat is jullie mening daarover, over tatoeages zonder betekenis en hoe daarop gereageerd word?


    She wanted a storm to match her rage.

    Assassin schreef:
    Ik vind dat iedereen het zelf moet weten, je moet doen met je eigen lichaam wat je wilt. En als jij dat wilt versieren met tatoeage op welke manier dan ook, dan moet je dat lekker doen. Ik vind tatoeages met betekenissen gaaf, maar 'ik vind het gewoon erg leuk/mooi' is al betekenis genoeg.

    + Het is ontzettend mooie, inspirerende art in mijn ogen. Dat ik mezelf nog niet heb vol getatoeëerd 'zonder reden' vind ik bijzonder.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2016 - 13:07 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Moet iedereen zelf weten.


    I live for the applause, you will die for it.

    Iedereen moet het helemaal zelf weten, maar ik vind het ook mooier als er een betekenis achter zit. Misschien ben ik daarin wat 'ouderwets', maar een tattoo is permanent en ik zie weleens dat mensen een tattoo hebben laten zetten want 'is leuk, is cool, tof, omdat het kan, omdat ik nu volwassen bent, etc'. Natuurlijk mag dat en je eigen lijf, eigen besluit, maar ik zou dat zelf dus nooit doen. Dat is al sneller een opwelling van iets wat je tijdelijk leuk vind en de kans is groter dat je daar spijt van krijgt. Als je een poos nadenkt over een mooie tattoo en daar een mooi verhaal of een betekenis achter hebt (hoeft niet meteen een tragisch of diepgaand verhaal te zijn, kan ook iets humoristisch, leuks, een binnenpretje met iemand, whatever) dan denk ik dat het ten eerste veel persoonlijker is en ik denk dat je er minder gauw spijt van zult krijgen. Daarbij zou ik nu al onder de tattoo's gezeten hebben als ik aan al mijn opwellingen en impulsen toegegeven had. En van driekwart zou ik nu al spijt hebben, daarom dat ik er nu ook zo over denk. Ken jammer genoeg ook teveel mensen die nu óók al spijt hebben van dat soort opwellingen.
    Maar, 1 ding is zeker, iedereen moet het echt helemaal voor zichzelf weten.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mensen reageren bij mij ook altijd heel raar als ik zeg dat mijn tattoo gewoon 'voor de mooi' is. Net alsof alles een diepe betekenis moet hebben haha. Mensen denken altijd dat ik er spijt van krijg omdat het niks betekend, best irritant..


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik ben van mening dat iedereen dat zelf moet weten. Zelf heb ik verschillende tatoeages en hoewel er bij zitten met een betekenis, zijn er ook een paar die absoluut geen betekenis hebben en die ik heb laten zetten omdat ik het mooi vond. Van geen enkel van hen heb ik spijt, of ga ik überhaupt spijt krijgen.
    Het belangrijkste vind ik dat je gewoon goed na moet denken wanneer je iets laat zetten, en dat kan met of zonder betekenis.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik vind het altijd leuk om de betekenis achter een tattoo te horen, maar als er geen betekenis achter zit is dat ook geen probleem, zolang je er zelf maar blij mee bent.


    <3

    Erlebnis schreef:
    (...)

    Echt hè? Mijn moeder zeurde daar ook al zo over. Tegen mijn vijftigste zou het er niet meer uit zien. Nou en? Als je oud wordt, word je er gewoon niet mooier op. Laten we wel wezen :W

    Vind oudere mensen met tattoos vaak juist ontzettend badass :'D


    ars moriendi

    Iedereen moet dat inderdaad zelf weten. Bij mij is het het geval dat ik de betekenis erachter niet uit kan leggen, maar voor mij is het heel logisch wat ik heb. Maar ik ken ook iemand die een rits op zijn tenen heeft laten zetten omdat zijn middelste twee tenen aan elkaar gegroeid zijn vanaf zijn geboorte. Dat vind ik gewoon grappig. Nou zag ik ook ooit iemand met 'SHOTS' op zijn rug waarvan de 'O' een shotglaasje was, maar dat is weer het andere uiterste.

    Persoonlijk vind ik de vraag "waarom heb je dat laten zetten" of "heeft het een betekenis" oid heel irritant. Het kan namelijk heel persoonlijk zijn, of niet uit te leggen, of iemand wordt inderdaad scheef aangekeken op het antwoord.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Vind oudere mensen met tattoos vaak juist ontzettend badass :'D


    Vind ik ook, maar mijn moeder haar mening is anders. Ze is nogal ouderwets in dat soort dingen.


    26 - 02 - '16