Hallo iedereen!
Sinds 2 jaar heb ik gesukkeld met een writers' block en heb al die tijd dus niet meer geschreven. Nu kriebelt het een tijdje in de vingers om terug te gaan schrijven. Omdat het toch lang geleden is, weet ik niet zo goed waar te beginnen. Daarom had ik gehoopt of jullie mij hiermee kunnen helpen.
Wat vinden jullie het belangrijkste om naar te kijken tijdens het schrijven van een verhaal? Hoe leggen jullie ideeën, personages, plaatsen van verloop, ... bij elkaar? Met welk fase tijdens het schrijfproces beginnen of eindigen jullie en wat gebeurt er ondertussen? Wanneer is het tijd om een titel te verzinnen? Hoe willen jullie potentiële lezers prikkelen? Wat doen jullie als jullie merken dat het verhaal een beetje in een slop geraakt?
^ Zulke vragen zie ik graag beantwoord worden.
Ook, ik heb geprobeerd om een mindmap te maken, zoals het hier ergens gesuggereerd is, maar ik snap de werking ervan niet zo goed. Of beter gezegd: ik snap niet welke fases je stap per stap kunt uitwerken daarin, want het is zo lang geleden.
Kortom, wat is een schrijfplan voor jou en welke relevante tips kan je meegeven?
Alvast bedankt (:
“Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”