• Achtergrond: Vanaf november vorig jaar heb ik serieuze problemen met mijn twee grote tenen. Heb een maand niet kunnen werken en een hele poos met krukken rondgesjouwd en op mijn werk op een krukje moeten zitten. Heb een heleboel afdelingen in het ziekenhuis gezien, maar niemand wist hoe en wat. In mei/juni werd het eindelijk wat beter, maar inmiddels is de ontsteking in één van mijn tenen terug en erger dan daarvoor.
    Vandaag was ik bij de dermatoloog voor iets anders en zij heeft meteen naar mijn teen gekeken. Conclusie: de hele nagel moet verwijderd en de ontsteking moet eruit worden gesneden door de chirurg. Ik ben nu al doodsbang, terwijl het nog wel even duurt (24 augustus). Ik kan een hoop hebben, maar niets aan mijn voeten. Als er naar gekeken moet worden dan zorg ik er al voor dat niemand eraan komt, laat staan dat ik iemand erin laat snijden. De arts en mijn moeder hebben me echt moeten overhalen, maar ik heb nu alweer spijt. Hoe ga ik dit overleven? ):

    Ik weet dat dit heel dramatisch klinkt, maar voor mij is dit heel serieus D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik krijg er ook rillingen van als ik eraan denk dat iemand in mijn teen zou snijden D:
    Ik heb niet echt tips voor je, maar ik hoop echt dat het goed komt. Ik denk dat, als dit de enige manier is om de pijn weg te laten gaan, je gewoon even moet doorzetten. Probeer er niet te veel aan te denken, anders ga je jezelf misschien meer angst aanjagen dan nodig.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik snap het wel hoor. Ik krijg er zelf ook de rillingen van, dus van mij krijg je geen rare blik. Hebben ze geen verdoving?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sableye schreef:
    Ik snap het wel hoor. Ik krijg er zelf ook de rillingen van, dus van mij krijg je geen rare blik. Hebben ze geen verdoving?


    Jawel, maar plaatselijk. Heb liever dat ze me helemaal onder zeil brengen, maar dat mag niet. Jammer genoeg ben ik even op internet gaan speuren en die verdovingen schijnen dus echt niet grappig te zijn. Dat doet hartstikke zeer en die teen is al zo onstoken en en en en ):


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ja als ze het verdoven dan voel je ook niks kriebelen/friemelen (of pijn)?

    Owh jee, wat vervelend. Heel veel sterkte en natuurlijk beterschap!!

    Iwan schreef:
    (...)

    Jawel, maar plaatselijk. Heb liever dat ze me helemaal onder zeil brengen, maar dat mag niet. Jammer genoeg ben ik even op internet gaan speuren en die verdovingen schijnen dus echt niet grappig te zijn. Dat doet hartstikke zeer en die teen is al zo onstoken en en en en ):

    Misschien dat ze een doek eromheen kunnen plaatsen, zodat jij het niet kan zien, en je zelf een boek gaat lezen/muziek gaat luisteren? Dan wordt je daar misschien wat kalmer van en zie je het ook niet. Misschien dat je wat voelt, maar je ziet het niet. Ik weet niet hoe lang zoiets duurt?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het enige wat helpt is het bedenken dat het beter is dat ze de ontsteking uit je teen snijden dan dat het erger word en je teen er misschien afvalt.

    Jeffmelon schreef:
    Het enige wat helpt is het bedenken dat het beter is dat ze de ontsteking uit je teen snijden dan dat het erger word en je teen er misschien afvalt.


    Ik heb liever dat ie er afvalt

    Nee, zonder gekkigheid, ik weet ook wel dat het echt nodig is, want dit trek ik zelf ook niet meer, maar jemig. Voel me ook echt zo'n schijterd dat ik hier bang voor ben?

    @ Sableye

    Geen idee hoe lang het duurt. Niet zo heel lang, neem ik aan? Moet zeggen dat ik niet om info heb gevraagd want ik denk dat het beter is om maar niets te weten over hoe het precies in z'n werk gaat.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb hier ervaring mee, ik had een ingegroeide teennagel aan mijn rechte dikke teen. Dit begon op vakantie in italië zes jaar geleden, dus ik kon er niks aan doen en aangezien we 3,5 week weg waren was het tegen de tijd dat ik thuis kwam al ver te laat om het bij de podoloog eruit te laten halen. Elke keer als ik het stootte begon het te bloeden en het was pijnlijk op zijn zachtst uitgedrukt.

    Hoe dan ook ik heb het overleefd en ik zal je vertellen wat mijn ervaring was. Ik kwam bij de huisarts en de dag erna moest het er acuut uitgehaald worden, toen ik bij hem kwam moest ik gaan zitten en nou ja toen begon het dus. Ik heb 15 verdovingsspuiten in mijn teen gekregen en ja ik geef toe dat doet pijn en is niet leuk, maar het is goed te doen zolang je je er op voorbereid dat het pijn gaat doen. Verwacht dus niet een aaitje over je teen, maar het is te doen zolang je je dat realiseert. Nou goed zodra die spuiten zijn gezet voel je eigenlijk niks meer in je teen en dat is heel fijn, want ik heb gewoon doodleuk gekeken hoe hij mijn teen opsneed en ik weet zeker dat ik van mijn stokje was gegaan als ik het had gevoeld. En nee dat is niet om je bang te maken, dat is alleen maar om de nadruk te leggen op het feit dat die spuiten je echt helpen en dat het na die spuiten alleen maar beter word eigenlijk. Ik had heel veel spuiten gekregen dus 16 uur later begon ik pas een kloppende pijn in mijn teen te voelen en dat moest ik verhelpen door mijn voet hoger te leggen. Nou goed, lopen ging dus voor geen meter want alles wat die teen aanraakte deed pijn zodra de verdoving was uitgewerkt, dus na een dag hebben we krukken geregeld en liep ik op slippers zodat niks mijn teen aanraakte. Daar heb ik het goed mee kunnen uitzingen.

    Het ergste was eigenlijk nog dat dit gebeurde toen ik voor het eerst naar de middelbare school ging. Daar liep ik dan op paarse zomer slippers en krukken als een meisje van 1.85 lang. Ik geloof niet dat die school ooit een meer opvallende eerste jaars heeft gehad haha.x'D


    You were born original, don't die as a copy.

    Klinkt niet prettig. Maar de verdoving valt mee. Afgelopen januari is mijn teennagel helemaal losgeraakt en toen heb ik ook ene verdoving gehad omdat hij terug geduwd moest worden. Ik was heel bang voor de verdoving maar de angst was erger dan de pijn die de verdoving gaf. Daarna voelde ik ook echt niks meer.

    Veel succes!


    "Ignite, my love. Ignite."

    En nee zo'n operatie duurt niet heel lang, het is lang geleden voor mij dus ik herinner het me niet goed hoe lang het duurde maar meer dan een kwartier zal het niet zijn geweest.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Ooh bah. Ik krijg al de rillingen van het woord operatie.
    Ik moet morgen naar de tandarts en waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling, daar lig ik al nachten wakker van :x

    Ik vind het heel kut voor je. Een big hug in elk geval!


    Every villain is a hero in his own mind.