• Waarschuwing: dit gaat klinken als een brief uit de Girlz, maar nee, ik ga niet vragen of ik zwanger ben. (cat)

    Ik heb sinds twee weken mijn stage afgerond. Dit weekend was mijn stagebegeleider op hetzelfde festival als ik en een vriendin van mij. Aangezien de sfeer op mijn stage altijd (extreem) informeel was en we inmiddels meer vrienden zijn dan collega's , was het niet zo raar dat we de hele eerste nacht stomdronken met zijn allen gedanst hebben. Toen ik naast me keek zag ik alleen ineens dat hij (32) met mijn vriendin (19) stond te zoenen.
    Toen hij later even alleen was heb ik tegen hem staan schreeuwen dat ik dat niet normaal vond, en dat hij ermee op moest houden. Daarna gaf ik toe dat ik misschien ook wel gewoon jaloers was. Toen hield hij me vast en begon me op mijn hoofd te kussen en de hele tijd 'schatje toch' te zeggen, dat het niet aan mij lag, maar dat hij met mij echt niets kon doen omdat ik de stagiaire was. Hij gaf toe dat het stom van hem was en beloofde dat hij ermee op zou houden. Helaas besefte ik toen dat ik verliefd op hem ben of misschien al langer geweest.
    Diezelfde nacht is hij gewoon doorgegaan bij die vriendin van mij. Hij heeft in onze tent geslapen, zij heeft geprobeerd hem weg te duwen maar tegen haar zin in bleef hij met zijn handen onder haar kleren zitten. Ik zit nu, naast dat ik me boos, voorgelogen en buitengesloten voel, met liefdesverdriet thuis.
    Ik heb een goede band met mijn baas, stagebegeleider en andere collega's en zie niet voor me hoe ik daar, ook nu mijn stage is afgelopen, nooit meer langs kan komen. Toch twijfel ik of ik dit aan mijn stagebegeleider moet vertellen. Weet iemand wat ik nu moet doen?

    [ bericht aangepast op 18 juli 2016 - 14:19 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Mijn alarmbellen gaan allemaal af bij je eennalaatste alinea. Daarvoor vond ik het al een sketchy verhaal, want ik vind het leeftijdsverschil nogal groot en hoe hij jou behandeld terwijl hij je stagebegeleider is al erg buiten het boekje, maar dat is gewoon aanranding. Ik vind eigenlijk dat je dit aan iemand moet vertellen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dratini schreef:
    Mijn alarmbellen gaan allemaal af bij je eennalaatste alinea. Daarvoor vond ik het al een sketchy verhaal, want ik vind het leeftijdsverschil nogal groot en hoe hij jou behandeld terwijl hij je stagebegeleider is al erg buiten het boekje, maar dat is gewoon aanranding. Ik vind eigenlijk dat je dit aan iemand moet vertellen.


    Yep. Dat is gewoon aanranding inderdaad. Dat moet je aan iemand vertellen.


    26 - 02 - '16

    Wat een viezerik zeg! Bah!
    Uit je hoofd zetten die man en aangeven bij de politie dat hij je vriendin heeft AANGERAND, want dat was het ook. Oh bah, ik zit hier helemaal te walgen van die vent.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik snap dat je verliefd bent en dat de ''drugs'' door je lijf stromen, maar van het perspectief van een buitenstaander bekeken, ik vind het echt maar een sufferd van een kerel, die je gewoon de deur uit slingeren moet. Ik zou héél hard voor hem oppassen en me ZEKER er niet verder aan binden. Hij behandelt jullie zonder een greintje respect. Ja, dat is aanranding. En het is daarnaast ook pure zelfdegradatie met hem verder in zee te gaan, dat gaat je naar beneden trekken. Ten eerste: dat is helemaal geen liefde van zijn kant, liefde is iets helemaal anders. Dus het is al niet zo lief, ten aanzien van jezelf, om te gaan voor iemand die niet van je houdt. Hij klinkt meer als zo'n vrouwenprofiteur met te veel testosteron. Houden van, iets iets totaal anders. Waarom je laten gebruiken? Voor iemand gaan die niet van je houdt en het mooie in je niet kan zien? Jezelf laten behandelen als het tweede meisje, het andere meisje, één van de oh zo vele meisjes. Ik vind dat je hem een duw had moeten verkopen, toen hij al zoenend van je vriendin naar jou was gegaan, zeggend 'schatje toch', je krijgt ook wat van super deluxe "mij" hoor. BAH! Iemand heeft het nogal hoog in zijn bol.Je voelt je verdrietig en slecht over jezelf op dit moment, omdat hij je degradeert en niet deftig behandelt. Als je met hem in zee gaat, gaat je zelfbeeld eronder lijden. Je zult je constant rot voelen over jezelf en jou alleen nog meer verdriet doen, dat hij nu doet. Hij degradeert je. Ik zou het echt niet toestaan. Je mag dat door niemand laten doen, puur voor je mentale gezondheid veilig te stellen. Als je met ik jou was, zou ik hem linea recta de deur van je leven uitschoppen. Puur uit zelfbescherming. Hoe meer je verliefd bent op zo'n mensen, mensen die je slecht behandelen, hoe dieper je gaat zinken. Ontsnap, voor het moeilijker wordt. Weet dat het wat tijd zal nemen voor je hersenen om te ontwennen en dat het verliefde gevoel moet slijten. Ik zou je dagen zo vol mogelijk stoppen met andere dingen tot het is uitgestorven. Dat is mijn mening. Ik vind dat jij meer verdient dan hem. (:

    [ bericht aangepast op 18 juli 2016 - 15:01 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Je vriendin is aangerand. Dat komt echt even voor al het andere. Wat een typische kerel, zeg. Had er daar ook een paar van rond lopen op stage: mannen met aanzien en geld die op dit soort avonden het gevoel hebben alles maar te kunnen maken. Is mij ook overkomen (bij mij was het mijn stagebegeleider die ik erg mocht die plots aan me ging zitten tijdens een kerstviering en me inappropriate smsjes ging sturen.. au..), en dat is echt niet oké. Gauw uit je hoofd zetten deze kerel (dat zou eigenlijk niet eens een dilemma moeten zijn: yo, hij randde je vriendin aan!) en praat met je vriendin om te zien of zij stappen wil ondernemen.


    ars moriendi

    Meid, dat is aanranding. Stap naar de politie en geef hem aan want dit kan écht niet door de beugel.


    Heaven is a place that we all have

    Ik vind wel dat je vriendin zelf moet zeggen of het aanranding was of niet. Als ze hem maar een paar keer weggedrukt heeft is het eerder spelen. Ze had eerder duidelijk moeten zeggen dat hij moest stoppen en dat ze het niet wilde. Waarom werd hij de tent niet uit gestuurd? Het was jullie tent.

    Het leeftijdsverschil is in mijn ogen geen probleem.

    Daarnaast is hij niet meer je stagebegeleider als je klaar bent met je stage. (:

    Voor de duidelijkheid, ik neem het niet op voor je stagebegeleider. Maar vind ook niet dat een ander dan je vriendin zelf moet zeggen of ze het aanranding vindt en dat ze zelf de stap moet zetten om aangifte te doen. Je kan prima mee, maar ze moet het zelf uiteindelijk beslissen.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2016 - 15:25 ]

    Zoals veel anderen al zeggen, denk ik dat het probleem hier niet is "ik ben verliefd op mijn stagebegeleider," maar, "mijn stagebegeleider heeft mijn vriendin aangerand." Inderdaad aangifte doen - wel in overleg met je vriendin, vind ik - en absoluut niets met zo'n gozer beginnen.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Dratini schreef:
    Mijn alarmbellen gaan allemaal af bij je eennalaatste alinea. Daarvoor vond ik het al een sketchy verhaal, want ik vind het leeftijdsverschil nogal groot en hoe hij jou behandeld terwijl hij je stagebegeleider is al erg buiten het boekje, maar dat is gewoon aanranding. Ik vind eigenlijk dat je dit aan iemand moet vertellen.

    Dit^


    Seasons will change, but I shall remain

    Nythe schreef:
    Ik vind wel dat je vriendin zelf moet zeggen of het aanranding was of niet. Als ze hem maar een paar keer weggedrukt heeft is het eerder spelen. Ze had eerder duidelijk moeten zeggen dat hij moest stoppen en dat ze het niet wilde.Waarom werd hij de tent niet uit gestuurd? Het was jullie tent.

    Het leeftijdsverschil is in mijn ogen geen probleem.

    Voor de duidelijkheid, ik neem het niet op voor je stagebegeleider. Maar vind ook niet dat een ander dan je vriendin zelf moet zeggen of ze het aanranding vindt en dat ze zelf de stap moet zetten om aangifte te doen. Je kan prima mee, maar ze moet het zelf uiteindelijk beslissen.


    Zo makkelijk gaat dat helaas niet. Ik heb zelf helaas een aanranding meegemaakt en dan is het niet zo makkelijk om heel hard te zeggen dat je het niet wilt. Ik verstijfde bijvoorbeeld helemaal en kon me niet meer bewegen, gewoon doordat ik me zo ellendig/paniekerig/bang voelde.


    26 - 02 - '16

    Nythe schreef:
    Ik vind wel dat je vriendin zelf moet zeggen of het aanranding was of niet. Als ze hem maar een paar keer weggedrukt heeft is het eerder spelen. Ze had eerder duidelijk moeten zeggen dat hij moest stoppen en dat ze het niet wilde. Waarom werd hij de tent niet uit gestuurd? Het was jullie tent.

    Het leeftijdsverschil is in mijn ogen geen probleem.

    Daarnaast is hij niet meer je stagebegeleider als je klaar bent met je stage. (:

    Voor de duidelijkheid, ik neem het niet op voor je stagebegeleider. Maar vind ook niet dat een ander dan je vriendin zelf moet zeggen of ze het aanranding vindt en dat ze zelf de stap moet zetten om aangifte te doen. Je kan prima mee, maar ze moet het zelf uiteindelijk beslissen.


    Inderdaad heeft ze me later wel gezegd dat ze misschien niet duidelijk is geweest en hem niet weg durfde te duwen. Dat zoenen was overigens wel vrijwillig, dus ik denk dat hij misschien heeft gedacht dat hij het wel gewoon kon maken.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Nythe schreef:
    Ik vind wel dat je vriendin zelf moet zeggen of het aanranding was of niet. Als ze hem maar een paar keer weggedrukt heeft is het eerder spelen. Ze had eerder duidelijk moeten zeggen dat hij moest stoppen en dat ze het niet wilde. Waarom werd hij de tent niet uit gestuurd? Het was jullie tent.

    Het leeftijdsverschil is in mijn ogen geen probleem.

    Daarnaast is hij niet meer je stagebegeleider als je klaar bent met je stage. (:

    Voor de duidelijkheid, ik neem het niet op voor je stagebegeleider. Maar vind ook niet dat een ander dan je vriendin zelf moet zeggen of ze het aanranding vindt en dat ze zelf de stap moet zetten om aangifte te doen. Je kan prima mee, maar ze moet het zelf uiteindelijk beslissen.


    Daar ben ik het ook niet mee eens. Ik denk dat je perfect aan een meisje of vrouw kunt merken of ze het wilt of niet. Als iemand daar helemaal opgesteven ligt, er bang uitziet... Dat merk je. Hij had dan maar moeten raadplegen of ze het wel oké vond.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2016 - 15:33 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Marble schreef:
    (...)

    Inderdaad heeft ze me later wel gezegd dat ze misschien niet duidelijk is geweest en hem niet weg durfde te duwen. Dat zoenen was overigens wel vrijwillig, dus ik denk dat hij misschien heeft gedacht dat hij het wel gewoon kon maken.

    Juist, en dan heeft hij in zijn ogen niets fout gedaan, gezien ze daarvoor wel wilde zoenen. Geen bericht (in dit geval reactie) is goed bericht.

    Histoire schreef:
    (...)

    Daar ben ik het ook niet mee eens. Ik denk dat je perfect aan een meisje of vrouw kunt merken of ze het wilt of niet. Als iemand daar helemaal opgesteven ligt, er bang uitziet... Dat merk je. Hij had dan maar moeten raadplegen of ze het wel oké vond.

    Ik denk niet dat dat heel makkelijk is als iedereen bezopen is.

    Al had hij inderdaad beter kunnen vragen of hij zo ver mocht gaan.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2016 - 15:35 ]

    Nythe schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat dat heel makkelijk is als iedereen bezopen is.


    Het maakt niet uit of hij bezopen was of niet. Als hij dat als excuus gaat beginnen gebruiken voor zijn gedrag. Absoluut is dat geen excuus om meisjes aan te raden of te verkrachten. Het is zijn verantwoordelijkheid om dan maar minder op te hebben, als hij weet dat hij dan grenzen begint te overschrijden. Het pleit hem absoluut niet vrij om te beginnen aanranden of verkrachten. Dan had hij maar minder moeten drinken, het is zijn eigen schuld als hij op het politiebureau beland. Het slachtoffer moet haar toch niet wegcijferen, door hem? Zij heeft elk recht om hem aan te geven. Ik vind niet dat zijn verantwoordelijkheid zomaar moet worden vrijgepleit. Er zijn zoveel mensen dronken, daarom gaan ze nog geen meisjes aanranden. Daarnaast: als ze het eerst oké vindt dat hij haar zoent - dan heeft dat het meneer, naar mijn mening totaal het recht nog niet, om: ten eerste haar altijd tot zoenen, zonder haar toestemming. Maar goed, ik kan het nog verstaan dat hij dacht dat het kon. Maar intiemere lichaamsdelen betasten, dat gaat nog een hele stap verder dan zoenen. Het is niet omdat je met iemand zoent, dat je daarom ook meteen die stap kunt wagen.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2016 - 15:47 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.