Patholoog schreef:
(...)
WTF. Hoezo is die ignorant? Onder #alllivesmatter zie ik niet enkel de #blacklivesmatter, want heel belangrijk is, en niet wordt vergeten hierdoor, maar ik zie hier ook onder de blanke politiemannen die worden gedood hierdoor, of de blanke mensen die zijn omgekomen in Orlando, of trans mensen die om het leven worden gebracht. Meen je deze?
Komt misschien wat aggresief over, maar die is niet persoonlijk naar jou. Ik ben de maatschappij gewoon beu wat dit betreft. Sorry.
“When some people rejoin with ‘All Lives Matter’ they misunderstand the problem, but not because their message is untrue. It is true that all lives matter, but it is equally true that not all lives are understood to matter which is precisely why it is most important to name the lives that have not mattered, and are struggling to matter in the way they deserve."
In het opzicht waarin jij het gebruikt gaat het om meerdere minorities (LGBT+, onder andere) maar veel mensen zeggen "huh? Black lives matter? Ook witte mensen zijn belangrijk!" Dat is ook het gebruik van die trend die ik ignorant vind.
Edit, omdat ik besef hoe kort door de bocht ik klink: natuurlijk zijn blanke mensen net zo belangrijk als zwarte mensen. Net zoals hetero's net zo belangrijk zijn als niet-hetero's. Echter worden de minderheden om andere redenen vermoord. Bij de Orlando shooting werden LGBT mensen neergeschoten omdat ze LGBT (en latin) waren. In Amerika worden mensen neergeschoten omdat ze donker zijn. Alle levens hebben betekenis, maar door de focus af te halen van de slachtoffers en het naar een breder publiek te trekken neem je een deel van hun recht om boos te zijn.
but then again, mijn mening, zoals iedereen het recht heeft op een mening. het is niet mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen.
[ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 15:51 ]
I had a few, got drunk on you and now I'm wasted