Gisteravond ging ik met een vriendin wandelen opzoek naar een picknickplek om op mijn verjaardag donderdag te picknicken met mijn vriendengroep. Na een heel stuk afgezocht te hebben waren we bij het strand aangekomen. We zijn toen via het strand teruggelopen en kwamen langs een strandtent.
Nu ben ik net klaar met school en zoek ik werk. Ik ging spontaan even bij de strandtent naar binnen om te vragen of ze nog mensen zochten. De twee meisjes die bij de bar stonden riepen meteen twee andere mensen erbij en we zijn met zijn drieën om tafel gaan zitten om het even te bespreken. Na te hebben gevraagd hoe veel tijd ik heb en of ik Duits spreek, hebben we afgesproken dat ik vrijdag een dagje ga meelopen. (:
Super spontaan dus een alternatief soort sollicitatiegesprek gehad! Het was heel gezellig en leuk en ik voelde me achteraf super stoer en trots dat ik gewoon even naar binnen was gelopen.
Inmiddels vind ik het behoorlijk spannend (en nog steeds leuk, haha). Zijn er mensen met werkervaring bij strandtenten? Of ik de bediening? Ik ben namelijk heel benieuwd, omdat ik niet zo goed weet wat ik ervan kan verwachten.
Hebben jullie de laatste tijd ook iets gedaan waarvan je echt denkt "Damn, dat was een goede actie"?
"Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."