• Dit is eigenlijk iets waar ik steeds opnieuw tegenaan loop: het omschrijven van middeleeuwse kleding. Ik heb al heel wat internetpagina's voor afgestruind, maar verder dan 'wambuis' en 'hoos' kom ik niet. Is er iemand die er wel verstand van heeft? Ik wil bijvoorbeeld zo'n soort outfit omschrijven, maar ik heb werkelijk geen idee hóe....




    En met stoffen zit ik ook enorm in de knoop, want ik weet dus echt niet hoe ik dit moet omschrijven, behalve dat het een mantel is met bont op de schouders (of is het wol? xD). :')

    [ bericht aangepast op 24 juni 2016 - 16:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Volgens mij is dat hermelijnbont, die tweede. Ik heb het wel eens een 'hermelijnen mantel' genoemd zien worden.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Die mantels zijn zo gaaf eh. Is bont, trouwens.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zou eens opzoeken welke stoffen/ kleuren courant waren en welke enkel door de rijke bevolking betaald konden worden, misschien kom je zo al een eindje qua kleur en andere stof.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ooh ja dat is inderdaad erg moeilijk :/


    I wanna be a wizard!

    Kijk hier eens en dan een stuk naar onder scholen tot je "Middle Ages Clothing, Costume and Fashion" ziet. Ik weet niet wie je wilt beschrijven (koningen of ridders etc).


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Agent schreef:
    Ik zou eens opzoeken welke stoffen/ kleuren courant waren en welke enkel door de rijke bevolking betaald konden worden, misschien kom je zo al een eindje qua kleur en andere stof.

    Oh ja, dat is ook wel slim. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Standal schreef:
    Kijk hier eens en dan een stuk naar onder scholen tot je "Middle Ages Clothing, Costume and Fashion" ziet. Ik weet niet wie je wilt beschrijven (koningen of ridders etc).

    Eigenlijk alles hahah. Thanks voor de link!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb via de Slegte een exemplaar 'Kleding door de eeuwen heen' op de kop getikt voor de halve prijs, dus ik hoop dat ik daar wat aan ga hebben. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    http://fantasynamegenerators.com/#descriptions

    Ik weet niet of hier ook wat tussenstaat.. Tis wel engels, maar misschien staan er middeleeuwse kleren tussen en als je het dan vertaald kom je nieuwe woorden tegen haha ik weet het anders ook niet ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik schrijf gewoon vaak zo, (dus in jouw geval): Zijn donkere outfit was rijkelijk versierd door lichte versieringen die op de voorkant waren geborduurd.

    Ik heb ook geleerd dat het een heel gezoek is om daadwerkelijk zulke woorden goed te krijgen, het een tijd duurt en je er vaak iemand over moet spreken die er weet over heeft.


    Don't walk. Run, you sheep, run.