• Hoi lieve Q'ers ♥

    Momenteel zit ik met een klein probleempje. Ik ben bijna 3 jaar in relatie met mijn lieve vriend, T (25 jaar). Dit is mijn eerste relatie btw, maar hij is echt een schatje van een man. Natuurlijk heeft hij wel eens zijn gebreken, maar hij laat me nooit in de koud staan en is er altijd voor mij. Ik kan echt op hem bouwen.
    Alleen voel ik me de laatste tijd niet meer echt aangetrokken tot hem. Mijn liefje voelt eerder aan als een hele goede vriend waar ik intieme gesprekken mee kan hebben en waar ik ook wel eens lekker mee kan zoenen, maar écht fysiek en seksueel (seks hebben we de laatste tijd echt super weinig) voel ik me niet (meer) aangetrokken tot hem. Echter is er omtrent dat topic nog een groter probleem...

    De laatste tijd valt het me op dat ik me wel heel comfortabel voel bij mijn beste vriend, E en ik heb ook wel een beetje gevoelens voor hem. Ik ben een beetje verliefd op hem geweest, voor ik mijn huidige vriend leerde kennen, maar toen ik T leerde kennen waren die gevoelens snel verleden tijd. Alleen nu fantaseer ik meer en meer over het idee om met hem samen te zijn. We hebben al vaak dronken conversaties gehad en dan kwam eruit dat hij ook eens verliefd was op mij..
    Het probleem is nu dat ik me niet echt verliefd meer voel bij T - wat best logisch is na 3 jaar relatie maar dan nog. Ik houd van hem en zie hem heel graag, ik kan hem voor geen goud missen, maar onze relatie is zo saai en slecht op het moment. Zoals ik al zei, hij voelt nu eerder aan als een goede vriend.
    Ik voel me ook echt niet meer aangetrokken tot hem. Ik leerde hem op zijn 21ste kennen en toen droeg hij altijd hoodies en band T-shirts, waar niets mis mee is, maar nu - zo'n 4 jaar later - draagt hij nog altijd dezelfde kleren. Ik heb 1 hemdje voor hem gekocht, voor de rest zijn alle kleren nog helemaal hetzelfde (!!!) in zijn garderobe. Ook als ik mij op tut voor belangrijke feesten; Een nette jurk aantrek en mijn haar opsteek / make - up opdoe, dan draagt vriendlief zijn vertrouwde, oude, versleten bandshirts en vest. Vre-se-lijk.

    Al vaker heb ik dit onderwerp besproken met hem, maar hij doet er niets mee. Dit vind ik heel jammer en zeker in deze periode, heb ik hem dat al vaker gezegd. Ik ben ook altijd heel eerlijk tegen mijn vriend (behalve over E omdat ik eerst nog met T mijn best wil doen om alles te redden) en hij weet dat ik me niet meer aangetrokken voel tot hem. Hij herhaalt ook nu nog dat hij zijn best wilt doen om de relatie terug op te fleuren, maar nog steeds verandert er niets. Natuurlijk wil ik hem niet van top tot teen veranderen, maar af en toe een kleine verandering om de relatie te boosten lijkt me niet echt zo'n slecht idee... right? Ik wil gewoon dat hij af en toe eens een net hemd draagt als we uitgaan of met vrienden op restaurant gaan.

    Nu ik tegenwoordig trek ik vaker op met mijn beste vriend, sinds zijn relatie sinds februari ten einde is en hij meer vrije tijd heeft dus, en hij is altijd goed casual gekleed. Truien, maar niet per se bandtruien of band-shirts, gewoon leuke Jack&Jones truien en dergelijke. Hij heeft ook altijd een aftershave op en het valt me op dat ik het zo fijn vind om in zijn buurt te zijn. Ik denk wel vaker tegenwoordig aan de relatie eindigen met T, maar ik ben bang dat ik fouten bega. Ook is dit mijn eerste relatie dus ik ben ook bang om het af te sluiten. Het is eng. Ik wil het ook niet afsluiten, maar ergens voelt het aan alsof dat het beste is. Niet per se om daarna meteen op E te springen, maar gewoon.. ik ben het een beetje beu.

    Side note: T is een hardcore gamer, regelt nooit kleine dates voor ons -dat moet ik altijd doen- en als we gaan stappen wilt hij altijd voor 11u naar huis. Hij wilt eigenlijk altijd gewoon thuis gamen en films kijken.



    Heeft iemand advies voor mij hoe ik om moet gaan met deze situatie? Of hoe ik mijn vriend kan aansporen om zich volwassener te gedragen? Of hoe ik dit probleem beter kan aankaartten bij mijn vriend en mijn relatie kan redden?


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Dit zijn altijd moeilijke situaties en het is verschrikkelijk dat je zoiets mee moet maken. Het probleem met een volwassen vent is vaak een beetje dat ze daar geen verandering in gaan brengen. Je hebt het al meerdere malen proberen aan te kaarten, maar blijkbaar gaat hij daar niet op in. Dat is niet jouw fout en ik hoop dat je dat zeker ook niet zo ziet. Jullie aantrekkingskracht ontbreekt en dat is funest voor een relatie. Misschien is het een idee om hem een keer een mooie blouse aan te trekken en hem eens helemaal te stylen zoals jij dat wil, om te zien of je hem dan sexy vindt? Indien je dat niet vindt, is het misschien tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe partner. Dat klinkt erg hard en oppervlakkig, maar je moet je simpelweg afvragen of je je hele leven wil doorbrengen met iemand waar jij je niet tot aangetrokken voelt.

    Oh man, ik zou willen dat ik je een uitgebreider advies kon geven, maar meer komt er niet uit mijn donder op het moment. Sterkte!


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)