Hallo allemaal!
Ik had een uur geen wifi, dus heb ik besloten om de Belgische vlag eens flink te verbeteren!
Zoals jullie weten, ziet de Belgische vlag er nu zo uit:
Een mooie vlag, maar het past niet echt bij de buurlanden Nederland, Frankrijk en Luxemburg. Zij hebben namelijk allemaal Rood-Wit-Blauwe vlaggen.
Neem maar eens een kijkje:
Ze hebben allemaal Rood-Wit-Blauw in hun vlaggen, maar ik hoor al direct protest. Waarom veranderen we de Nederlandse vlag niet? Belgie en Duitsland hebben immers dezelfde kleuren! De reden is heel simpel: De volgorde van de kleuren is anders! De Belgische vlag heeft Zwart-Geel-Rood en de Duitse vlag Zwart-Rood-Geel. Dat is nou eenmaal niet hetzelfde!
Nu hoor ik jullie je afvragen waar de Belgische vlag dan in moet veranderen. Dat is eigenlijk heel simpel. De Franse vlag is de Nederlandse vlag op zijn kant. Alsof hij is omgevallen. Belgie ligt tussen Nederland en Frankrijk in en in Belgie spreken ze beiden talen. Mijn voorstel is dus een deels gekantelde vlag. Alsof hij aan het omvallen is om te veranderen in de Franse of Nederlandse vlag.
Ik presenteer u daarom met trots: de vernieuwde en veel logischere Belgische vlag!
Applaus voor mij! Vergeet zeker niet te stemmen in de petitie hieronder!
[ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 20:41 ]
And don't forget, Elvendork! It's unisex!