• Pickles is een hele bijzondere kat. De Britse viervoeter is namelijk getraind om haar gehandicapte baasje Kim te helpen in het dagelijks leven.

    Zo kan Pickles bijvoorbeeld Kims telefoon (terug)vinden en haar allerlei dingetjes brengen, ook als die spullen boven liggen.


    Toeval
    Maar het allerbelangrijkst is dat de kat het aanvoelt als Kim een toeval krijgt. In 1999 kreeg de bus waarin ze zat een ongeluk, waarna Kim in een rolstoel belandde en last kreeg van toevallen. Alsof dat nog niet genoeg was, heeft ze sinds 2011 ook steeds meer van haar zicht verloren.

    Zit, lig, af
    Pickles is stapje voor stapje getraind. Eerst werden haar simpele commando’s als ‘zit’, ‘wacht’ en ‘lig’ geleerd, eigenlijk op dezelfde manier als een hond doorgaans getraind wordt. Pickles pikte het goed en snel op en daarna begon het iets complexere deel. Inmiddels gaat Pickles bijvoorbeeld naast Kims telefoon staan als deze afgaat en ze deze – vanwege haar slechte zich – niet meteen ziet liggen.

    Miauw!
    Als Kim een toeval krijgt, voelt Pickles dat aankomen en waarschuwt ze Kim door rond te rennen en zo hard als mogelijk te miauwen, of even aan de meubels te krabben. Kim kan zo’n toeval doorgaans niet tegenhouden, maar kan dan wel zorgen dat ze zichzelf in veiligheid brengt. Pickles wijkt vervolgens gedurende zo’n toeval niet van haar zijde en als Kim zich weer oké voelt, ontspant de kat ook weer.

    Voor zover bekend is Pickles de enige kat die bijna als blindegeleidekat functioneert en Kim en haar man Keith zijn maar wat blij met hun getalenteerde huisgenoot.

    Bron: Libelle (ik weet het, geen échte nieuwssite, maar dit is leuk right?)


    26 - 02 - '16

    Wat een super coole kat is dat zeg!! Voor de kattenmensen een hele mooie uitvinding!

    Whoa, die kat is geweldig!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat lief en slim, die kat!
    Mijn pup heet ook Pickles (H)


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Krull schreef:
    Wat een super coole kat is dat zeg!! Voor de kattenmensen een hele mooie uitvinding!

    Uitvinding? Sorry, maar dat vind ik echt een rare zin.

    Ik ben dit eens tegengekomen, maar het is echt lief en goed dat die kat zoiets kan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wow, niet vel katten kunnen zulke dingen. Impressive!
    En lijkt me echt een ontzettend lief beest ^^


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Wat cool! Ik wil ook zo'n kat!
    fijn dat die vrouw daarmee geholpen is. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Youngbae schreef:
    (...)
    Uitvinding? Sorry, maar dat vind ik echt een rare zin.

    Ik ben dit eens tegengekomen, maar het is echt lief en goed dat die kat zoiets kan.


    De uitvinding dat een kat ook tot zoiets in staat is :')

    Anyway, wat lief (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catan schreef:
    (...)

    De uitvinding dat een kat ook tot zoiets in staat is :')

    Anyway, wat lief (:

    Dat snap ik :'D. Het was alleen heel raar geformuleerd. Een kat is geen 'ding'. Ik snap alleen niet waarom jij reageert als ik het tegen iemand anders vermeldde.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Youngbae schreef:
    (...)
    Dat snap ik :'D. Het was alleen heel raar geformuleerd. Een kat is geen 'ding'. Ik snap alleen niet waarom jij reageert als ik het tegen iemand anders vermeldde.


    Hehe vrijheid van een forumpost ;p


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catan schreef:
    (...)

    Hehe vrijheid van een forumpost ;p

    I know. Bij een 'vraag' wil ik dat liever van diegene zelf horen tegen wie ik het heb, maar ieders eigen mening.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat een coole kat (cat)


    It's never gonna happen, Guys.

    Daimon schreef:
    (...)
    I know. Bij een 'vraag' wil ik dat liever van diegene zelf horen tegen wie ik het heb, maar ieders eigen mening.


    Ah oké! In dat geval mijn excuses ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain