• Hoi! Morgen heb ik weer een project met school. Dat houd in dat we 10 lessen lang geen leren over iets dat je later wilt worden. Alleen ze hebben mij ingedeeld in UITERLIJKE VERZORGING. UITERLIJKE VERZORGING! Are you f*cking serious!? Ik draag geen make up, ik wil geen nagels lakken en ik wil al helemaal GEEN KAPPER WORDEN! En het stomme is: ik mag niet wisselen. En morgen moeten we andermans haar wassen. En iemand anders mijn haar. Nou, dat ga ik echt niet doen. Ik ga niet iemand anders zijn haar wassen. Ik haat het zowieso al om anderen aan te raken. En al helemaal met kinderen die ik niet ken. En ik heb wondjes op mijn hoofd, dus ik schaam me al helemaal dood als iemand dat ziet. ):
    Wat moet ik doen?? Want ik wil het gewoon niet...

    Botweg naar de directie stappen en zeggen dat je weigert. Dit kan een school niet maken.


    Queer zijn is gewoon alles

    Schouwer schreef:
    Botweg naar de directie stappen en zeggen dat je weigert. Dit kan een school niet maken.


    16 - 09 - '17

    Ik heb precies hetzelfde gehad op het vmbo. Met de les met haren wassen heb ik me ziek laten melden. Kan je misschien je moeder uitleggen waarom je deze keer niet heen wil?

    Ik vond het ook al raar. Ik ga morgen iets eerder naar de lerares toe en ik ga haar zeggen dat ik wil wisselen. Ik ken nog genoeg meiden die wel bij uiterlijke verzorging willen. Het punt is: ik hou er niet van om iemand aan te raken en al helemaal niet op iemands hoofd. Ik vind het ook niet leuk als een ander mij aanraakt. (Daarom vind ik naar de kapper gaan echt fcking irritant..)

    Chizuru schreef:
    Ik heb precies hetzelfde gehad op het vmbo. Met de les met haren wassen heb ik me ziek laten melden. Kan je misschien je moeder uitleggen waarom je deze keer niet heen wil?


    Mijn moeder vind het juist leuk dat ze me daarin hebben ingedeeld, want ze wil dat ik wat meer aan mezelf ga doen. Ugh, ik moet er niet aan denken dat ik in iemands haar moet roeren. Ik ken die kinderen niet eens!

    Schouwer schreef:
    Botweg naar de directie stappen en zeggen dat je weigert. Dit kan een school niet maken.


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Schouwer schreef:
    Botweg naar de directie stappen en zeggen dat je weigert. Dit kan een school niet maken.


    Helemaal mee eens.
    Ik vind het ronduit belachelijk dat je verplicht iemands haar moet gaan staan wassen. Gadver.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Een school kan je niet zomaar dingen laten doen die je echt niet wilt, zeker niet als ze zo nutteloos zijn. Weigeren en blijven weigeren, op de docent afstappen en als die er geen begrip voor heeft de directie.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Schouwer schreef:
    Botweg naar de directie stappen en zeggen dat je weigert. Dit kan een school niet maken.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik heb ook eens zoiets had. Ik had me ingeschreven in Duits en maar zo'n 3 andere mensen of zo, van ons hele jaar, wilden dat ook doen. Dus dan heb ik een jaar lang toegepaste fysica en chemie moeten volgen, terwijl ik daar helemaal de wiskundige en wetenschappelijke achtergrond voor niet had en me dat ook geen zak interesseerde. Bij ons was dat gewoon een extra keuzevak, naast je echte opleiding en was het niet belangrijk genoeg om de groepen voor te wijzigen. Er waren slechts beperkte plaatsen. Gewoon ondergaan dus. Tenzij het echt bepalend is voor je toekomst, dan moet je natuurlijk wel eens naar de directie gaan om het te regelen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Anatomy schreef:
    (...)

    Helemaal mee eens.
    Ik vind het ronduit belachelijk dat je verplicht iemands haar moet gaan staan wassen. Gadver.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Belachelijk, ik zou inderdaad naar de directie stappen en anders gewoon weigeren. Zijn ze helemaal gek geworden daar!? Kunnen ze je echt niet verplichten hoor.


    I was an angel living in the garden of evil

    gewoon je grote smoel open trekken ( even aso gezegd)
    met je ouders praten?
    een gesprek aan gaan
    miss kan je t je mentor vertellen waarom?


    I just come to read

    Jarlaheim schreef:
    Ik vond het ook al raar. Ik ga morgen iets eerder naar de lerares toe en ik ga haar zeggen dat ik wil wisselen. Ik ken nog genoeg meiden die wel bij uiterlijke verzorging willen. Het punt is: ik hou er niet van om iemand aan te raken en al helemaal niet op iemands hoofd. Ik vind het ook niet leuk als een ander mij aanraakt. (Daarom vind ik naar de kapper gaan echt fcking irritant..)


    Dat je niet graag aangeraakt wordt door vreemden en zelf niet graag anderen aanraakt vind ik een prima excuses om te wisselen. Ik snap best dat ze niet iedereen gaan wisselen gewoon omdat ze dat willen, want dat moet ook niet. Dit vind ik dan weer een ander geval. Schrijf op een redelijke manier op hoe je erover denkt en zorg ervoor dat je dat briefje mee hebt als je naar je lerares of leraar stapt. Zorg ervoor dat je kalm blijft zodat ze je serieus nemen en geen stampij gaat maken over dat je dit later niet wilt doen, maar duidelijk maakt dat je er écht niet van houdt om aangeraakt te worden en anderen aan te raken.


    Your make-up is terrible

    EDIT: De les is verplaatst naar volgende week dinsdag!



    Bedankt voor julie reacties!