Ruby
Regina schoot overeind. "Deze verdomde ribben." kreunde ze. Opeens werden haar ogen groot "Ruby... ik ga nu van het ergste uit. ik hoop oprecht dat het niet zo is, maar ik denk dat doctor Whale niet doctor Whale was. En dat jij niet in een natuurlijke coma lag, maar, " ze slikte even. "in een magische." ze keek mij bezorgt aan. 'Zou je denken?' ik keek haar geschrokken aan. 'Is dat erg een magische coma?' Ik had er nog nooit over gehoord, behalve dan de standaard slaapvloeken. Maar mijn gedachten gingen alweer terug naar mijn mantel. Ik begon te ijsberen door de kamer. 'Waar zou het kunnen zijn? Straks heeft Jos hem, en dan maakt ze het kapot. Die mantel is mijn belangrijkste bezit.' Ik begon steeds sneller te praten. 'Straks krijg ik hem nooit meer terug, wat moet ik dan?' jammerde ik. Ik bleef even staan en begon toen weer heen en weer te lopen. 'Als ik die mantel niet heb, kan ik niet terug veranderen. Ik heb mijzelf nog niet genoeg onder controle. Dan moet ik voor altijd wolf blijven,' jammerde ik. Alle doem scenario's vlogen al door mijn hoofd. Nog even en ik had mijzelf zo overstuur gemaakt dat ik mijzelf niet zou kunnen beheersen en dat het beest in mij naar boven zou komen.
Doctor Whale
Ik deed mijn werkjas uit en wandelde in mijn pauze naar het bos, onder mijn arm had ik een pakketje. Zenuwachtig keek ik om mij heen. 'Aah, daar ben je.' hoorde ik een scherpe stem zeggen. Geschrokken draaide ik mij om, daar stond ze. 'Heb je gedaan wat ik zei?' ik knikte en slikte. 'Uw plan verliep zoals het moest gaan,' antwoordde ik. 'Mooi,' klonk het goedkeurend. 'En heb je dat gene waar ik om gevraagd heb?' klonk het angstaanjagend.' Weer knikte ik en haalde het pak onder mijn arm vandaan. Voorzichtig legde ik het voor mijn op de grond en liep vervolgens een paar passen naar achteren. 'Aah, daar is het.' klonk het tevreden. 'Het was prettig zaken met u te doen, doctor Whale.' ze gooide mij een zakje toe. 'Hier je beloning.' vervolgens pakte ze het pakket op en verdween. Ik slaakte een diepe zucht en haastte mij weer terug naar het ziekenhuis. 'één keer en nooit weer,' fluisterde ik.
When you believe your dreams come true