• Hey daar, ik wil graag naar UUC, maar ik vraag me nog wat dingen af en misschien heeft iemand hier antwoorden of bevindt iemand zich in dezelfde situatie.
    Sorry als de opbouw van het bericht een beetje raar is. Ik heb het ook in een ander forum geplaatst, en ik moet nu eten, dus ik heb het maar gewoon gekopieerd.

    Ik ben Reina, 18 jaar en ik zit nu in 6vwo (dus donderdag beginnen mijn eindexamens, help ;-; ). Ik heb er heel lang over gedaan te beslissen wat ik wilde studeren omdat ik alle studies zo specifiek vind terwijl ik juist heel veel dingen leuk vind. Mijn neef wees me toen op UC en zodoende ben ik van plan me aan te melden voor Utrecht (de maart-lichting, want voor de reguliere was ik te laat, of zitten hier nadelen aan?).
    1. Moet ik me nog veel meer UC's aanmelden? De andere spreken me eigenlijk niet erg aan. In Utrecht gaan ook twee van mijn beste vrienden wonen en ik vind het sowieso een super leuke stad. Voor AUC moet ik goed zijn in wiskunde om te worden aangenomen (en ik ben er ook niet slecht in, maar ik vermoed dat ze een 7 op wiskunde A niet echt als iets goeds zien). Bij Leiden heb ik überhaupt nauwelijks een beeld, maar voor zover ik de stad ken sprak die me minder aan. Verder van Noord Holland wil ik niet, want hier woont mijn hele familie en mijn vriend en anders wordt het zoveel gedoe om heen en weer te reizen.
    2. Hoe zit het met campusregels? Ik kan er nergens iets over vinden. Ik denk vooral aan dingen zoals logeren en huisdieren en zo.
    3. Ik doe CM, wat naar mijn mening onterecht als het minst waardige profiel wordt beschouwd. Ik doe er wel veel dingen naast. Zo heb ik mezelf Zweeds en Noors geleerd en ben ik nog met meer talen bezig (maar dat stelt nog niet veel voor), naast Duits, Engels en Frans op school. Ik heb 3 jaar in de medezeggenschapsraad en 3 jaar in de leerlingenraad gezeten en ik heb tekenles aan bruggers en Engelse bijles aan 3e-klassers gegeven. Daarnaast ben ik van plan in het half jaar dat ik nu per ongeluk vrij heb dingen te doen zoals reizen en vrijwilligerswerk zoals vluchtelingen Nederlands helpen leren en dergelijke. Denken jullie dat ik een kans maak?
    4. Het gemiddelde van mijn schoolexamens is een 7,4. Is het gemiddelde van je eindcijfers gebaseerd op de afgeronden zoals ze op je eindlijst komen of wordt het berekend aan de hand van de kommacijfers? En is cum laude een afgeronde 8 (dus 7,5) of een echte 8?
    5. Heeft iemand nog tips voor welk-ever deel van de inschrijving/ het aangenomen worden?
    6. Zijn er hier meer mensen die van plan zijn zich voor de maart-lichting in te schrijven?

    Umm, ja. Dat was het voor nu wel even. Veel succes aan iedereen die ook bijna eindexamens heeft en aan degenen die bezig zijn aangenomen te worden voor een UC (of allebei). :) En anders gewoon fijne dag nog verder.. ehhh. x


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.