• Eigenlijk wil ik even advies vragen en ik heb geprobeerd om het zo eerlijk en goed mogelijk op te schrijven.

    Er is een vrouw(ze is boven de 18 dus vandaar vrouw) die ik ken van school. Op school was het altijd gezellig met haar en kan goed met haar praten. Ik wilde ook iets doen buiten school, gewoon iets leuks doen, uit eten of naar de bioscoop of iets anders. Want ik ben niet zo iemand van, we moeten dit doen en ik wil niks anders doen, voor zover ik weet. We konden het niet eens over een film toen, als ze ja zei dan kwam ze hier later weer op terug. Geen probleem, een mens kan zich bedenken. Als reden gaf ze dat ze was afgeleid en later er toch niet heen wilde. Ik vond het wel jammer en ik heb gevraagd naar welke films zij wilde gaan, daar konden we het ook niet eens over worden.

    Dan uit eten, dacht ik. Naar een wokrestaurant, want ik weet van mezelf dat ik bepaalde dingen niet lust en bij een wokrestaurant hebben ze bijna altijd wel iets wat ik lust. Een paar gevonden, voor gesteld en toen zei ze dat ze het te duur vond. Een ervan was een restaurant waar je betaald voor hoelang je bent en je kan binnen twee uur dus zoveel eten en drinken als je wilt voor € 30. Dat vind ik een redelijke prijs voor eten en drinken, want in een gewoon restaurant ben je soms duurder uit. Ze vond het te duur. Prima, maar daarna wist ik het even niet meer.

    Daarna gingen we met de klas uit eten en jawel, naar het restaurant wat ik had voor gesteld. Dus kreeg ik het gevoel dat ze € 30 nu ineens niet te duur vond en liever niet zoveel geld wilde besteden als ze met mij iets ging doen. Niks van gezegd, want zoiets moet ieder voor zich weten.

    Nu had ik voor gesteld om toch een keer naar de bioscoop, want nu draaien er andere films en misschien kunnen we dan wel een film vinden die we allebei leuk vinden. Een film voor gesteld en zei ze: Ja, die wil ik wel zien. Nou goed, ik vroeg dan wanneer. Toen had ze zich weer bedacht en toen voelde ik mij wel een beetje in de zeik genomen. Aangezien ze net zoals vorige keer zei dat ze was afgeleid en daarom ja zei. ik heb tegen haar gezegd, dat ze ook even kon zeggen als ze meer tijd wilde om na te denken of ze een bepaalde film wilde zien. Geen probleem voor mij, want ik wil graag dat we iets doen of zien wat we allebei leuk vinden.

    Maar ik vind jammer dat ze eerst ja zegt en zich later weer bedenkt en dat dan meerdere keren. Net zoals dat ik het jammer vond dat ze het restaurant te duur vond en vervolgens met andere mensen wel bereid is om dat geld neer te leggen. Ik heb het met mijn moeder gehad over het restaurant en die zei dat ze met de klas zich misschien onder druk voelde gezet of groepsdruk voelde.

    Aanstaande zondag heb ik een afspraak met haar om wat te gaan drinken en ik wil het met haar hier over hebben. Het was haar idee om ergens een drankje te gaan doen.

    Ik wil alleen graag weten of ik te heftig reageer. Want ik heb het gevoel dat ik in de maling wordt genomen of dat ze ja zegt om vervolgens toch weer nee te zeggen met een smoes.

    Bedankt als je dit allemaal hebt gelezen en hier is een virtueel koekje voor de moeite

    [ bericht aangepast op 26 april 2016 - 22:46 ]


    Physics is awesome

    Ik vind dat je te veel moeite in deze vriendschap steekt en er te weinig voor terug krijgt. Zij had uiteindelijk ook wel met een idee mogen komen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Froyo schreef:
    Ik vind dat je te veel moeite in deze vriendschap steekt en er te weinig voor terug krijgt. Zij had uiteindelijk ook wel met een idee mogen komen.


    Zij kwam met het idee om een drankje te gaan doen, omdat ze liever niet naar de bioscoop wilde. Dit zei ze nadat ik had voor gesteld om naar de bioscoop te gaan en ze toch niet naar de film wilde die ik had voor gesteld.

    Ik zal dat ook nog even in de beginpost zetten.


    Physics is awesome

    Ik denk dat je er niet té veel waarde aan moet hechten. Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar zoals je het beschrijft zijn jullie nog niet heel erg goede vriendinnen en probeer je dus een betere band met haar op te bouwen, door haar te vragen iets leuks met je te doen. Misschien dat je het dan inderdaad eerst klein kunt houden, zoals een drankje doen (wat zij dus heeft voorgesteld). Op deze manier bouw je een betere vriendschap met elkaar op en dan komt er heus een moment dat je beide graag een film wilt zien en dus prima samen naar de bios kunt gaan.

    Misschien dat ik er anders in sta dan anderen, maar ik ga met mijn vriendinnen bijna nooit uiteten of naar de film. Ik vind het veel leuker om samen spelletjes te spelen, de stad in te gaan of een drankje te drinken. Soms gaan we uiteten bij speciale gelegenheden ofzo, en de bios doen we als we niks anders kunnen bedenken om te doen of als we beide (of met een groepje) graag een bepaalde film willen zien. Voor de rest vind ik het zelf veel fijner om gewoon gezellig te kletsen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Op zich is er niets verkeerd aan om met iemand iets te gaan eten of naar de bioscoop te gaan, als je band nog niet echt helemaal vertrouwd aanvoelt. Ik ga zoveel eten, maar ik zit dan ook wel op kot en dan gaan mensen sneller met elkaar iets eten tussen de lessen of 's avonds om niet alleen te zitten en eens weg te zijn, maar ook om elkaar wat beter te leren kennen. Er is niets verkeerd aan. Alleen weet ik niet goed hoeveel keren op de hoeveel keren ze afzegt: is het elke keer, of zijn er ook keren dat het wel doorgaat? Ik heb ook wel al afspraken met vriendinnen afgezegd: omdat ik nog veel leerstof had liggen en liever doorwerkte, omdat mijn voet te veel pijn deed en het niet zag zitten om te stappen, omdat het 32 graden was en ik geen zin had om 5 uur op de trein te zitten en te bakken in een veel te warme stad... Wat voor reden ze ook heeft, voor haar is het misschien een geldige reden. Als ik iets afzeg is het alleszins nooit omdat ik geen tijd met die mensen wil doorbrengen, dus ik zou je er niet al te druk in maken. Tenzij ze elke keer afzegt, maar als het soms eens gebeurd, wilt dat niet altijd iets zeggen. En van dat wokrestaurant: het is best logisch dat ze er in groep wel naartoe geweest is. Als de hele klas zegt: we gaan naar daar, ga je toch niet als enige de boel saboteren en je gedacht op al de rest opdringen of zeggen: gaan jullie maar, ik ga alleen in de MacDonalds zitten. (:

    Trouwens, meestal is het een goed teken, wanneer mensen liever iets gaan drinken dan naar de bioscoop gaan. Dat wilt zeggen dat ze graag met je praat en contact met je wilt maken in plaats van allebei stil naar het scherm te staren en daarna weer naar huis te gaan. (:

    [ bericht aangepast op 27 april 2016 - 8:04 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Catan schreef:
    Ik denk dat je er niet té veel waarde aan moet hechten. Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar zoals je het beschrijft zijn jullie nog niet heel erg goede vriendinnen en probeer je dus een betere band met haar op te bouwen, door haar te vragen iets leuks met je te doen. Misschien dat je het dan inderdaad eerst klein kunt houden, zoals een drankje doen (wat zij dus heeft voorgesteld). Op deze manier bouw je een betere vriendschap met elkaar op en dan komt er heus een moment dat je beide graag een film wilt zien en dus prima samen naar de bios kunt gaan.

    Misschien dat ik er anders in sta dan anderen, maar ik ga met mijn vriendinnen bijna nooit uiteten of naar de film. Ik vind het veel leuker om samen spelletjes te spelen, de stad in te gaan of een drankje te drinken. Soms gaan we uiteten bij speciale gelegenheden ofzo, en de bios doen we als we niks anders kunnen bedenken om te doen of als we beide (of met een groepje) graag een bepaalde film willen zien. Voor de rest vind ik het zelf veel fijner om gewoon gezellig te kletsen.


    Het klopt dat we nog niet goede vriendinnen zijn en dat ik inderdaad iets leuks met haar wil doen om een band op te bouwen.

    Ik heb haar ook eerst gevraagd of zij uit eten wilde gaan of naar de bioscoop gaan. Bij beide vond ze dat een goed idee en daarna pas ben ik restaurants op gaan zoeken of een film.

    Aan een drankje had ik zo snel niet gedacht, omdat het toen in de wintermaanden was en dan denk ik eerder aan bios/uit eten. Even vergetend dat je ook ergens binnen een drankje kan doen.
    Naar mijn gevoel wilde ze ook liever ergens binnen zijn, vanwege de eventuele kou.

    Dus ik was blij dat zij voorstelde om een drankje te gaan doen. Alleen vraag ik mij dan af waarom ik dan moet vragen van wanneer zullen we dan wat gaan drinken en op welke dag kan je precies. Want zij zal haar agenda beter kennen dan ik. Daarnaast hebben we voor zondag afgesproken, maar geen tijd. Naar mijn idee, omdat ik niet heb gevraagd van om welke tijd zullen we afspreken. Maar dat is mijn gevoel.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Het klopt dat we nog niet goede vriendinnen zijn en dat ik inderdaad iets leuks met haar wil doen om een band op te bouwen.

    Ik heb haar ook eerst gevraagd of zij uit eten wilde gaan of naar de bioscoop gaan. Bij beide vond ze dat een goed idee en daarna pas ben ik restaurants op gaan zoeken of een film.

    Aan een drankje had ik zo snel niet gedacht, omdat het toen in de wintermaanden was en dan denk ik eerder aan bios/uit eten. Even vergetend dat je ook ergens binnen een drankje kan doen.
    Naar mijn gevoel wilde ze ook liever ergens binnen zijn, vanwege de eventuele kou.

    Dus ik was blij dat zij voorstelde om een drankje te gaan doen. Alleen vraag ik mij dan af waarom ik dan moet vragen van wanneer zullen we dan wat gaan drinken en op welke dag kan je precies. Want zij zal haar agenda beter kennen dan ik. Daarnaast hebben we voor zondag afgesproken, maar geen tijd. Naar mijn idee, omdat ik niet heb gevraagd van om welke tijd zullen we afspreken. Maar dat is mijn gevoel.


    Hmm dat is inderdaad wel lastig, dat jij al het initiatief moet nemen. Toch denk ik dat je het wel een kans moet geven. Ik weet van mn broer dat ie nooit initiatief neemt om zijn vrienden op te zoeken, maar als ie eenmaal bij ze is, vindt hij het beregezellig. Hij is gewoon geen initiatiefnemer.
    Ik zou gewoon zorgen dat je zondag met haar afspreekt en vraagt hoelaat enzo, en dan kijkt hoe dat gaat. Is het toch heel gezellig, dan vraag je of het voor herhaling vatbaar is van haar kant. Besef je zelf dat het niet heel gezellig is, dan kun je altijd besluiten dat je geen zin hebt om er zoveel energie in te steken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik vind dat ze veel te weinig moeite doet om überhaupt een vriendschap met je op te bouwen. Maar zo sta ik er dus net zoals jij in denk ik. Als ik jou was zou ik wat afstand ervan nemem en haar het initiatief laten nemen. Dus niet vragen naar de tijd voor zondag. Moet zij maar mee komen. Zal ze ook doen als ze echt wil, lijkt me. Je zou haar er ook mee kunnen confronteren zodat je duidelijkheid hebt. Anyhow: succes en hou ons op de hoogte!


    Pretty is just a pretty word.

    Histoire schreef:
    Op zich is er niets verkeerd aan om met iemand iets te gaan eten of naar de bioscoop te gaan, als je band nog niet echt helemaal vertrouwd aanvoelt. Ik ga zoveel eten, maar ik zit dan ook wel op kot en dan gaan mensen sneller met elkaar iets eten tussen de lessen of 's avonds om niet alleen te zitten en eens weg te zijn, maar ook om elkaar wat beter te leren kennen. Er is niets verkeerd aan. Alleen weet ik niet goed hoeveel keren op de hoeveel keren ze afzegt: is het elke keer, of zijn er ook keren dat het wel doorgaat? Ik heb ook wel al afspraken met vriendinnen afgezegd: omdat ik nog veel leerstof had liggen en liever doorwerkte, omdat mijn voet te veel pijn deed en het niet zag zitten om te stappen, omdat het 32 graden was en ik geen zin had om 5 uur op de trein te zitten en te bakken in een veel te warme stad... Wat voor reden ze ook heeft, voor haar is het misschien een geldige reden. Als ik iets afzeg is het alleszins nooit omdat ik geen tijd met die mensen wil doorbrengen, dus ik zou je er niet al te druk in maken. Tenzij ze elke keer afzegt, maar als het soms eens gebeurd, wilt dat niet altijd iets zeggen. En van dat wokrestaurant: het is best logisch dat ze er in groep wel naartoe geweest is. Als de hele klas zegt: we gaan naar daar, ga je toch niet als enige de boel saboteren en je gedacht op al de rest opdringen of zeggen: gaan jullie maar, ik ga alleen in de MacDonalds zitten. (:

    Trouwens, meestal is het een goed teken, wanneer mensen liever iets gaan drinken dan naar de bioscoop gaan. Dat wilt zeggen dat ze graag met je praat en contact met je wilt maken in plaats van allebei stil naar het scherm te staren en daarna weer naar huis te gaan. (:


    Ik ben al eens keer eerder met een oud klasgenote uit eten gegaan en daar heb ik toen ook op zich prima mee kunnen kletsen onder het eten. Hoewel ik dus ook wel het punt van Catan snap, niet iedereen wil misschien uitgebreid gaan kletsen onder het eten.
    Laat ik het zo zeggen, we komen haast nooit op het punt van echt de afspraak maken doordat ze zich of bedenkt (film) of het te duur vond. Dus ze zegt niet echt af, want we hebben geen afspraak gemaakt. Dat we aanstaande zondag wat gaan drinken is de eerste afspraak die we hebben om iets buiten school te gaan doen, behalve de keer dat we met de klas uit eten zijn geweest. Maar ja, uit eten met de klas is niet hetzelfde als met z'n tweeën iets doen.
    Dat snap ik ook, alleen vind ik het dan jammer dat er voor haar geen inspraak was om te zeggen van dit vind ik te duur. Maar dat is iets anders, denk ik.

    Dat wel, ja. Ik klets ook graag met mensen, het liefst onder het genot van drinken en/of wat te eten, dan krijgt de ander ook de kans om wat te zeggen(grapje) ^^


    Physics is awesome

    Charbonneau schreef:
    Ik vind dat ze veel te weinig moeite doet om überhaupt een vriendschap met je op te bouwen. Maar zo sta ik er dus net zoals jij in denk ik. Als ik jou was zou ik wat afstand ervan nemem en haar het initiatief laten nemen. Dus niet vragen naar de tijd voor zondag. Moet zij maar mee komen. Zal ze ook doen als ze echt wil, lijkt me. Je zou haar er ook mee kunnen confronteren zodat je duidelijkheid hebt. Anyhow: succes en hou ons op de hoogte!


    Ik ben niet zo'n held met vriendschappen, dus ik weet het niet zo goed en vandaar dat ik ook nu andere mensen vraag, van goh hoe denken jullie er over? Vooral omdat ik het alleen van mijn kant nu bekijk en andere mensen kunnen het waarschijnlijk ook een beetje van haar kant laten zien.
    Maar ik krijg dus het gevoel dat ik heel graag een vriendschap met haar wil en zij misschien minder dan ik.
    Dat ga ik waarschijnlijk wel doen, even afwachten of zij ermee komt dat we nog een tijd moeten afspreken. Ik weet niet, maar ik vond het best wel gek want ik spreek meestal meteen een tijd af als ik de dag weet dat we allebei kunnen.
    Weet niet zo goed hoe ik haar ermee kan confronteren. Dankjewel en dat zal ik doen.


    Physics is awesome

    Catan schreef:
    (...)

    Hmm dat is inderdaad wel lastig, dat jij al het initiatief moet nemen. Toch denk ik dat je het wel een kans moet geven. Ik weet van mn broer dat ie nooit initiatief neemt om zijn vrienden op te zoeken, maar als ie eenmaal bij ze is, vindt hij het beregezellig. Hij is gewoon geen initiatiefnemer.
    Ik zou gewoon zorgen dat je zondag met haar afspreekt en vraagt hoelaat enzo, en dan kijkt hoe dat gaat. Is het toch heel gezellig, dan vraag je of het voor herhaling vatbaar is van haar kant. Besef je zelf dat het niet heel gezellig is, dan kun je altijd besluiten dat je geen zin hebt om er zoveel energie in te steken.


    Doordat zij minder initiatief neemt, krijg ik het gevoel dat ik heel graag een band met haar wil opbouwen en zij misschien niet zo met mij. Dat vind ik een naar gevoel, want dan heb je vanaf het begin dat ik misschien meer waarde hecht aan de vriendschap dan zij.
    We hebben dus al voor zondag afgesproken, alleen nog geen tijd.
    Sowieso wil ik zondag hier over praten met haar, want misschien begrijp ik het verkeerd. Ik kijk het zondag even aan.


    Physics is awesome

    Update: Vandaag toch een soort van gevraagd om hoe laat ze kon. Ze kan morgen niet, want er is iets tussen gekomen. Ze vroeg onduidelijk of ik maandag kon en door de verwarring en dat ik wel een beetje boos ben, ben ik uit mijn slof geschoten.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Update: Vandaag toch een soort van gevraagd om hoe laat ze kon. Ze kan morgen niet, want er is iets tussen gekomen. Ze vroeg onduidelijk of ik maandag kon en door de verwarring en dat ik wel een beetje boos ben, ben ik uit mijn slof geschoten.

    Wat een nare situatie. Hoe nu verder?


    Pretty is just a pretty word.

    Charbonneau schreef:
    (...)
    Wat een nare situatie. Hoe nu verder?


    Voor morgen(maandag) afgesproken met een tijd. Dus ik wil kijken hoe dat gaat vanwege hoe we op elkaar reageerden.


    Physics is awesome