Eens. Als mensen een verhaal over een van deze onderwerpen lezen, dan kunnen mensen die informatie die word gegeven toch als waar zien. Als dit dan verkeerde informatie is, dan kan dat wel bepalen hoe ze tegen iemand aankijken die een depressie heeft en dit tegen hen zegt. Dus ik vind het zeker belangrijk om onderzoek te doen en ik weet dat het veel werk kan zijn. Toch is het wel belangrijk, want ik vind dat je de lezers goede informatie moet geven. Het kan ook problemen geven met de verhaallijn geven, maar ik vind dat je dan beter de verhaallijn kan aanpassen dan verkeerde informatie geven.
Daarnaast zijn deze onderwerpen wel lastig, ik denk niet dat mensen die een depressie hebben, het allemaal hetzelfde zien. Maar ik vind wel dat je zo goed mogelijk onderzoek kan doen en vanuit daar kan schrijven over de depressie van je personage.
Ook vind ik dat dit best breder getrokken mag worden, onderzoek is sowieso belangrijk. Het maakt je verhaal geloofwaardiger en sommige mensen haken misschien af als je verhaal niet geloofwaardig is. Tenminste, als ik iets ontdek in een verhaal waarvan ik denk, is dit geloofwaardig? dan stelt mij dat toch wel teleur. Hoewel ik weet dat onderzoek tijd kost en ik het liever ook niet doe.
Physics is awesome