• Ik heb een idee voor een rpg voor een klein groepje mensen. Zo'n zes personages.

    Een groep jongeren komt er achter dat een van hun ouders of misschien wel beide ouders huurmoordenaars van de mafia waren als ze gearersteerd worden. Hun leven staat op hun kop, overal is media aandacht op hen en hun ouders. De media noemt dit de politie actie van de eeuw aangezien de grootste mafia organisatie in Nederland ontmanteld is en nu voor de rechtbank staat.
    De jongeren komen in contact met elkaar via de jeugtdienst die dachten dat het goed voor hen was als ze met iemand kon praten met wie het zelfde gaande is. Het begint als een soort support group, maar dan ontdekken de jongeren dat hun ouders een heleboel cash geld verborgen hebben gehouden van de politie.
    Met ze allen besluiten ze het geld mee te nemen en samen een nieuw leven beginnen op een mooi strand ergens aan de andere kant van de wereld.

    er kunnen spanningen zitten in de groep en misschien ook de angst hebben dat de politie achter hen aan komt. Verder hebben ze allemaal de vraag als mijn ouder(s) slechte mensen waren ben ik dan ook een slecht mens?


    Triskele schreef:
    Ik zou zeggen: De jongeren volgen het pad van hun ouders op. Ze vinden het geld en krijgen het gevoel dat ze meer willen, dus gaan ze onderzoeken wat hun ouders deden en gaan ze hun opvolgen in het maffialeven.

    Misschien is dat minder cliché dan dat ze weg gaan en samen ergens gaan wonen?


    Daar heb je gelijk in.
    Wat dacht je er van ald ieder hun eigen weg gaat of misschien gaan twee samen de wereld zien en de rest neemt een ander pat, maar dat ze elkaar op de hoogte houden via videodagboeken/videobrieven en dat ze via watzapp of de comment section met elkaar praten?
    zo kan een personage de foute kant op gaan, maar een ander voor een goeddoel in Afrika zitten.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 15:29 ]

    Zou je mee willen doen?


    Carpe Noctem

    Ik zou zeggen: De jongeren volgen het pad van hun ouders op. Ze vinden het geld en krijgen het gevoel dat ze meer willen, dus gaan ze onderzoeken wat hun ouders deden en gaan ze hun opvolgen in het maffialeven.

    Misschien is dat minder cliché dan dat ze weg gaan en samen ergens gaan wonen?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Triskele schreef:
    Ik zou zeggen: De jongeren volgen het pad van hun ouders op. Ze vinden het geld en krijgen het gevoel dat ze meer willen, dus gaan ze onderzoeken wat hun ouders deden en gaan ze hun opvolgen in het maffialeven.

    Misschien is dat minder cliché dan dat ze weg gaan en samen ergens gaan wonen?




    Daar heb je gelijk in.
    Wat dacht je er van ald ieder hun eigen weg gaat of misschien gaan twee samen de wereld zien en de rest neemt een ander pat, maar dat ze elkaar op de hoogte houden via videodagboeken/videobrieven en dat ze via watzapp of de comment section met elkaar praten?
    zo kan een personage de foute kant op gaan, maar een ander voor een goeddoel in Afrika zitten.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 15:29 ]


    Carpe Noctem

    Nacht schreef:
    (...)



    Daar heb je gelijk in.
    Wat dacht je er van ald ieder hun eigen weg gaat of misschien gaan twee samen de wereld zien en de rest neemt een ander pat, maar dat ze elkaar op de hoogte houden via videodagboeken/videobrieven en dat ze via watzapp of de comment section met elkaar praten?
    zo kan een personage de foute kant op gaan, maar een ander voor een goeddoel in Afrika zitten.


    Een tip; Let op je spelling. Niet gemeen bedoeld, maar het valt me op dat je flink wat spelfouten maakt. Ik wil je best helpen met het opzetten van de RPG als je dit wilt.

    Hoe bedoel je dit precies? Dat ze eigenlijk gescheiden zitten of zo?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Triskele schreef:
    (...)

    Een tip; Let op je spelling. Niet gemeen bedoeld, maar het valt me op dat je flink wat spelfouten maakt. Ik wil je best helpen met het opzetten van de RPG als je dit wilt.

    Hoe bedoel je dit precies? Dat ze eigenlijk gescheiden zitten of zo?


    Ik zit op een tablet dus echt goed typen of verbeteren gaat niet.

    Ja ik bedoel dat ze over de hele wereld gescheiden zitten, maar nog wel contact houden met elkaar of als twee mensen beide in New york zitten dat ze wel bij elkaar op bezoek kunnen, maar dat ieder zijn eigen leven lijd en keuzes maakt met het geld. Ze sturen elkaar video's waarin ze vertellen over hun leven of waarin ze elkaar om advies vragen en anderen kunnen daar weer op reageren met of text (zoals je op youtube reacties kan plaatsen) of door een nieuwe video te uploaden.


    Carpe Noctem