• Jep, ik heb er net weer eentje achter de rug en dat blijft toch altijd een zeer speciaal soort avontuur. Zoals een hoop mensen hier wel weten heb ik wat familie in Duitsland. Als iedereen er is, zijn we met twintig man, en die zitten dan allemaal in de kleine woonkamer van mijn opa en oma, een hele middag en avond lang, gemiddeld zo'n vier keer per jaar.

    Dit waren mijn (positieve) ervaringen dit weekend:
          > Er was een kort gesprek over een transgender klasgenoot van een nicht en dat was eigenlijk heel netjes en respectvol. Ik was zo positief verrast, whoa (al kan het er iets mee te maken hebben dat een specifieke oom zijn werk belangrijker vond dan de verjaardag van zijn schoonmoeder; het maakt mij niet uit, want mijn dag is altijd beter als ik zijn gezicht niet zie).
          > Mijn opa vertelde een verhaal van tien minuten over hoe hij een mestvork had gerepareerd, wat uitliep op een soort anti-wegwerpmaatschappij tirade.
          > Mijn moeder gooide een lege sapfles naar een lichtschakelaar. Ze miste en bezorgde bijna het Mariabeeldje dat aan de muur hing een hersenschudding.
          > Religieuze symbolen leken het sowieso niet gemakkelijk te hebben dit weekend: een uur later gooide een oom een sok van een neef door de kamer om redenen die voor mij niet helemaal helder zijn omdat ik aan de andere tafel zat, en uiteraard bleef deze sok steken achter een beeld van Jezus aan het kruis. (Jezus is nu een vrije elf, gok ik. Hij verdiende ook wel wat prettig nieuws.)
          > Om het allemaal mooi af te ronden kon mijn opa na het opruimen het standaard tafelkleed niet vinden, dus ging hij zelf op zoek naar iets. Vijf minuten later kwam mijn oma uit de keuken en lachte bijna te hard om duidelijk te kunnen maken dat het beige ding met bloemetjespatroon dat hij zo braaf over de eettafel had gelegd, eigenlijk een bedlaken was.

    Allemaal leuk en aardig, maar ik begin me na negentien jaar toch wel een beetje af te vragen of dit echt zo standaard is als het voor mij voelt. Als ik Amerikaanse films moet geloven is het vrij normaal dat er wat dingen worden gezegd waardoor je graag je hoofd tegen de dichtstbijzijnde muur zou slaan (een tante, zich van geen kwaad bewust: "Homo's zijn soms best goede collega's." ???), maar ik ben extreem benieuwd of er ook meer families te vinden zijn met vliegende sapflessen en zeer, zeer gedetailleerde verhalen over mestvorken.

    Dus, wat is jouw meest memorabele (positieve) verhaal over familiebijeenkomsten? (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik moest zo hard lachen om die Dobby-opmerking.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Jezus is a free elf now!

    Wat een grappige familie. :'D Mijn familie is vrij normaal denk ik. Voornamelijk veel drama en ruzie...


    What would Emma do?

    Ik ga stuk hier. :'D


    Maar wij gaan gelukkig zowat nooit naar familie, dus geen verhaaltjes van mijn kant.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wasikowska schreef:
    Ik moest zo hard lachen om die Dobby-opmerking.


    Dit!

    Maar we hebben niet echt familie bezoekjes die gepland zijn. We gaan gewoon random naar hun toe. Aan mijn vaderskant zien we de familie best wel vaak maar aan mijn moederskant niet. (Er is een reden voor). Maar als we naar mijn familie van mijn vaderskant gaan, krijg ik heel veel knuffels en Turks eten. :Y)


    One Who Travels A Higher Path.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2016 - 21:14 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Boettgeri schreef:
    Jezus is a free elf now!

    Wat een grappige familie. :'D Mijn familie is vrij normaal denk ik. Voornamelijk veel drama en ruzie...


    Oh, dat is er bij ons ook, absoluut. Dit waren echt heel specifiek de positieve dingen, want ik doe een poging om al de stekelige opmerkingen, minder prettige rare acties en hints naar verder drama maar gewoon daar in Duitsland te laten. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dodeka schreef:
    (...)

    Dit!

    Maar we hebben niet echt familie bezoekjes die gepland zijn. We gaan gewoon random naar hun toe. Aan mijn vaderskant zien we de familie best wel vaak maar aan mijn moederskant niet. (Er is een reden voor). Maar als we naar mijn familie van mijn vaderskant gaan, krijg ik heel veel knuffels en Turks eten. :Y)


    Haha, dat klinkt goed. ^^ Eten is belangrijk. Dat deel klinkt ook erg herkenbaar voor mijn familiebezoeken, inderdaad. Eindeloos taart en dan nog weer een volledig avondeten met ijs achteraf. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Haha, dat klinkt goed. ^^ Eten is belangrijk. Dat deel klinkt ook erg herkenbaar voor mijn familiebezoeken, inderdaad. Eindeloos taart en dan nog weer een volledig avondeten met ijs achteraf. :'D


    Haha ja precies! En dan zeggen ze nog steeds dat ik moet eten terwijl ik harstikke vol zit. :') Ach zo zie je maar dat ze gastvrij zijn haha. ^^
    Maar leuk om te horen dat je het leuk hebt gehad bij je familie. (:


    One Who Travels A Higher Path.

    Square schreef:
    (...)

    Oh, dat is er bij ons ook, absoluut. Dit waren echt heel specifiek de positieve dingen, want ik doe een poging om al de stekelige opmerkingen, minder prettige rare acties en hints naar verder drama maar gewoon daar in Duitsland te laten. (krul)


    Oke, die hebben we ook wel, maar dat is vooral gewoon mijn moeder. :W Als ik die eens in Duitsland kon laten...


    What would Emma do?

    Wauw, van de sapfles kijk ik toch wel even op. Wat wild, daar in Duitsland. :'D

    Hier hangt het heel erg af van de tak van de familie, hoewel het opmerkelijkst waarschijnlijk nog mijn opa is, die bij iedere sociale get-together gewoon in de hoek gaat zitten, zich laat bedienen door zijn ex-vrouw en zijn dochters, constant sherry drinkt en zich alleen in de conversatie mengt als het over de politie of over knappe mannen gaat. :W


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik was gister op een feest van mijn oom en tante die 25 jaar getrouwd waren, mijn kleinste neefjes (9, 10 en 11) gingen buiten spelen op de parkeerplaats achter het restaurant omdat ze nog zo lang moesten wachten op het eten.

    Er stonden in de zaal twee tafels met elk 10 stoelen eraan, en er tussen in was een loopruimte met twee grote deuren op het einde waar ramen in zaten. Dus op een gegeven moment kijken we naar buiten, zien we opeens de neefjes OVER HET DAK VAN DE SCHUREN VAN DE MENSEN DIE ACHTER HET RESTAURANT WONEN RENNEN.

    Het was net zo'n slechte reclame, twee jochies renden van rechts naar links en eentje holde er achteraan, en toen ging er een jochie van links naar rechts en de andere twee sukkelden er achteraan. Continue. Iedereen lag dubbel, m'n oom was even heel boos, maar iedereen kon er wel om lachen. Het zag er hilarisch uit.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly