Depressie, angst, Je ex-vriend die zelfmoord wil gaan plegen en daar bloedserieus mee is, een vriendin die zichzelf pijn doet. Iedere dag moet ik sterk zijn voor iedereen. Het is best zwaar om iedereen te helpen, zeker als je weet dat opgeven geen optie is. Al maanden praat ik hen de moed in. Ik luister naar ze en probeer alles te doen wat in mijn macht ligt om ze te helpen. Bij de vriendin dring ik door en kan ik haar helpen. Mijn ex vriend is een ander verhaal. Hij heeft een zwaar verleden gehad en heeft een aantal problemen waardoor het leven voor hem heel zwaar is. Hij praat er steeds meer en vaker over. Ik weet dat hij het zou doen aangezien hij het eerder heeft geprobeerd. Ik kan hem niet verliezen, hij betekent ontzettend veel voor mij. Hij haalde me uit de diepste donkerste put waar ik ooit in heb gezeten. Hij kreeg het zwaarder en maakte het uit. Vanaf dat moment werd het erger en erger. Ik probeer er voor hem te zijn, hem doelen te geven waar hij aan vast kan houden. In het begin hielp het. Nu niet meer en hij wil niks meer doen of proberen. Niks dringt tot hem door. Hij heeft professionele hulp maar het helpt helaas niet, omdat hij weigert dingen te vertellen aan zijn psycholoog. Ik moet hem helpen. Alleen hoe help je iemand die niet geholpen wil worden?
- Een meisje met een ingewikkeld verleden, een zwaar heden en een onzekere toekomst.