• Hallo, ik was zo een aan het denken over een story of RPG en het leuk me wel leuk om iets met doven te doen. Na wat brainstormen is dit er uitgekomen. Is hier animo voor? Het leek mij leuk om hier een RPG van te maken. Ik zat te denken aan 2 dove meisjes, 2 dove jongens, 2 'onhandelbare' meisjes en 2 'onhandelbare' jongens. Laat vooral weten wat jullie er van vinden. Ook als je tips hebt/graag iets anders ziet laat het even weten!

    Door bezuinigingen word er een aantal scholen gesloten, voornamelijk speciaal onderwijs scholen. Zo dreigt ook een dovenschool gesloten te worden, maar de directeur steekt hier een stokje voor. Samen met de docenten en vrijwilligers bedenken ze een project, ze hopen dat door dit project de school open kan blijven. Dit project is nog in de begin fase en ze willen het uitproberen. Het project is een groep tieners bij de groep doven te plaatsen. Op de school krijgen ze gewoon les zoals op een normale school alleen dan in gebarentaal. De dovenleerlingen van de school zijn allemaal verschillend, sommige leerlingen Postlinguaal doof, andere Prelinguaal. Postlinguaal wil zeggen dat de leerlingen niet vanaf hun geboorte doof zijn, maar pas later. Dit kan door een hersenvliesontsteking of een ongeluk. Prelinguaal betekend letterlijk 'voor de taal'. Deze leerlingen zijn doof geboren of voor hun 3de levensjaar doof geworden. Sommige leerlingen kunnen praten, andere niet. De directeur en de anderen die aan het project hebben gewerkt hopen dat de dove leerlingen, horende leeftijdsgenoten kunnen inspireren met hun levensstijl. De directeur zegt voor het project te zijn, omdat het via meerdere wegen goed uit kan pakken. De jongeren kunnen geïnspireerd raken, de autoriteiten krijgen een beter kijk op de wereld binnen een dovenschool en misschien realiseren ze zich dat hij belangrijk is en als laatste door dit project te doen komt het onder de aandacht, mensen gaan na denken over het belang van dovenscholen en misschien komen er donaties

    De overheid kreeg, zoals de directeur hoopte, lucht van het project. Daarom werd een groep onhandelbare jongeren die anders naar de (jeugd)gevangenis moesten door de rechter een bijzondere taakstraf opgelegd. Het gaat om jongeren tussen de 15 en de 20 die onhandelbaar zijn geworden: hun ouders kunnen hen niet meer aan en ze zijn meerdere keren in aanraking gekomen met de politie. Ze doen waar ze zelf zin in hebben. Ze knokken er op los, stellen als ze iets leuks vinden en houden van zuipen.

    In een oud schoolgebouw, een die eerder dit jaar gesloten werd door de bezuinigingen, word tijdelijk weer geopend. Niet voor school, maar voor het project. De groep onhandelbare jongeren worden samen met een groep doven in de school geplaatst. 4 weken lang blijven ze hier. De jongeren zowel de dove als niet dove, mogen het pand niet verlaten en hebben geen toegang tot elektronica. Ze gaan hier van maandag tot vrijdag gewoon naar school, op de beneden verdieping, de docenten kunnen er wel in en uit. Na school hebben ze activiteiten. Zondag middag mag er bezoek komen. De zaterdag hebben ze ook activiteiten, maar deze zijn meer bedoelt om de groep dichter bij elkaar te brengen en psychologisch. De school en de activiteiten zijn verplicht. De jeugd mag niet stoppen. Als een dove jongeren het dan echt niet meer houd en hij het echt niet meer uit houd, kom er de bedenk tijd van 3 dagen, waarna hij het pand mag verlaten. Als een iemand van de groep onhandelbare het niet volhoud, volgt de eerder opgegeven staf, een jaar gevangenis.

    Ik dacht bij een schoolgebouw aan zo iets. Met op de begaande grond zulke lokalen en op de 1ste verdieping een gemeenschappelijke kamer en De slaapzalen. Misschien kunnen we iets met de zolderkamer doen? Dat het verboden is om daar te komen, alleen begeleiders mogen daar komen?

    Zou jij meedoen met deze RPG


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Tot nu toe hebben er 4 op ja gestemd en 1 op misschien... Zijn er nog meer die het leuk lijken deze rpg te doen?


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Ik heb besloten hem toch te starten. Hier het rollentopic x


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Leuk! ik ga mee doen :)

    Er is nog plaats hoor, leuk! :D


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!