LittIe schreef:
Mee eens.
Veel mensen en vooral jongeren gaan wel gebukt onder hun gender en hetgeen dat op hun ID staat en dat is ook de reden dat Q neutrale poppetjes heeft. Maar verdwijnen is ook wel wat vaag gebracht, als wat moet je je dan classificeren?
Genderrollen is niet hetzelfde als geslacht. Er zijn andere woorden voor.
Wat mij betreft mogen ze afgeschaft worden. Ik ben een meisje en accepteer dat, maar ik ga niet aan bepaalde regels voldoen "omdat ik dat als vrouw hoor te doen". Mijn ouders hebben mij redelijk genderneutraal opgevoed en nooit gezegd dat ik wat moest doen omdat ik een meisje was of geen jongen. Het is hinderlijk als mensen denken "jij bent het meisje dus jij bent hier goed in en hier slecht in" als dat gewoonweg niet klopt. Ook stoor ik mij aan meisjes die heel bewust jongens mislopen omdat zij vinden dat hij haar moet uitvragen of de eerste stap moet zetten (dit is niet mijn plaats, maar ik vraag me af of zij niet gelukkiger waren geweest zonder dit idee in hun hoofd, en in hoeverre dit hen is opgelegd van buitenaf). Zou de wereld niet beter af zijn als iedereen gewoon uit ging van zichzelf in plaats van wat er bij hun geslacht paste? Want NIEMAND past 100% bij het geslachtsstereotype.
Huisvrouwen, huismannen, zakenvrouwen, zakenmannen, laat mensen zelf hun keuze maken, zonder te zeggen dat wat zij doen voor mannen/vrouwen is. En beoordeel mensen naar daadwerkelijk kunnen, in plaats van geslacht.
feminist speaking
Ik vraag me trouwens af of het aantal mensen wat zichzelf transgender voelt zou afnemen in een meer genderneutrale maatschappij
![:/ :/](/images/smilies/irritated.gif)
feel free to answer
wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder