• achter de schermen ben ik bezig met een verhaal maar ik vraag me af waaronder het precies valt.

    Vele van jullie kennen misschien de televisie serie Merlin en op tumblr zwerft een post/meme rond met een bepaalde theorie waarover ik schrijf. Het gaat zich erom dat Merlin als enigste alles overleeft en nu nog 'leeft'. Als faceclaim voor het verhaal heb ik dan ook Colin Morgan (merlin) omdat het voor mij makkelijker was/is werken.

    Het verhaal:

    Jill Anderson is verpleegster en altijd na haar werk zit ze op het bankje tegenover het verpleeghuis waar ze werkt een sigaret te roken. Op een dag leert ze een zwerver, genaamd Drew Thomas, kennen. Ze schat dat Drew niet veel ouder moet zijn dan haar en is van mening dat hij zijn leven weggooit. Een paar weken later krijgt ze een impuls om hem te helpen en neemt Drew in huis om hem te helpen zijn leven weer op de rit te krijgen. Over de weken dat Jill hem in huis heeft genomen, merkt ze dat hij nauwgezet het nieuws in de gaten houdt en met name rampen. Van natuurrampen tot aan vliegtuigen en etc. Als ze op een avond thuis komt van een dienst ziet ze haar laptop open staan, ingezoomd op een vrouw. Als ze uitzoomt ziet ze dat die vrouw bij een vliegtuig ramp staat, gekleed in zwart. Als ze op zoek gaat naar Drew, vind ze hem buiten te praten met een draak en een geheel nieuwe wereld gaat voor Jill open.


    Sorry als er typfouten in staan maar het moest even snel.



    Waar denken jullie dat het verhaal onder valt?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik zou denken iets van een AU of fanon fanfictie dan? Maar precies weet ik het ook niet.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Sensate schreef:
    Ik zou denken iets van een AU of fanon fanfictie dan? Maar precies weet ik het ook niet.
    `


    Ik ook niet xD

    De rest baseer ik dan op de legende van arthur/merlin zelf...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Als deze Drew het personage Merlin uit de serie is, dan is het wel fanfiction, ja. Dat begrip kun je best wel breed rekken. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)`


    Ik ook niet xD

    De rest baseer ik dan op de legende van arthur/merlin zelf...


    Ahja. Dat is dan weer anders. Maar square heeft wel een punt ja ^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Square schreef:
    Als deze Drew het personage Merlin uit de serie is, dan is het wel fanfiction, ja. Dat begrip kun je best wel breed rekken. :Y)


    Ik heb alleen de faceclaim gebruikt though xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Ik heb alleen de faceclaim gebruikt though xD


    Als het alleen de faceclaim is en verder niets, dan is het een OP toch?
    Als het gebasseerd op is, dan zet je het er gewoon in kleine letters onder.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vane schreef:
    (...)

    Als het alleen de faceclaim is en verder niets, dan is het een OP toch?
    Als het gebasseerd op is, dan zet je het er gewoon in kleine letters onder.


    Het is puur geïnspireerd op een meme/theorie ervan


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Sensate schreef:
    Ik zou denken iets van een AU of fanon fanfictie dan? Maar precies weet ik het ook niet.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ik heb Merlin zelf niet gezien, maar in wezen is het wel gebaseerd op het werk van iemand anders, dus dat dan zou ik het wel een fanfictie vinden. Al is het ook weer een legende op zich waar je het op baseert en dan is het weer geen fanfictie haha. Ik zou me eigenlijk zelf niet al te druk maken om het labeltje.:'P


    Ik denk trouwens niet dat je de auteursrechten van de serie overtreedt als je deze fanfic publiceert (als het enkel op die 'what if quote' is gebaseerd), dus dat is misschien ook een mooie scheidslijn. (:

    [ bericht aangepast op 23 feb 2016 - 21:57 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als het gewoon op de legende is gebaseerd is het denk ik gewoon OP en AU.


    obsessive rage

    Square schreef:
    Als deze Drew het personage Merlin uit de serie is, dan is het wel fanfiction, ja. Dat begrip kun je best wel breed rekken. :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.