• Hallo Quizletters,

    'Mijn stories' staat vol met ideeën voor verhalen waarvan ik weet dat ik er nooit aan ga beginnen. Gewoonweg omdat ik wel een basisidee heb, maar ze zelf niet echt wil uitwerken.
    Hieronder heb ik een lijstje gemaakt met de titels en de, zeg maar, 'achterflap' (hoe noemt zoiets?) van het verhaal. Ik dacht dat sommigen van jullie, die een beetje inspiratie nodig hebben voor een nieuw verhaal, ze wel konden gebruiken. (:


    1. Zij en hem

    Halynn is de jongste en eerste vrouwelijke vorstin van Nehri. Desondanks begint ze vol vertrouwen aan haar regeerperiode. Ze zal echter al snel beseffen dat gevaar overal op de loer ligt en dat ze niemand kan vertrouwen. Zeker niet nu haar buurlanden in een oorlog verwikkeld zijn en Halynn wordt gedwongen een kant te kiezen.
    Al snel zal ze de moeilijkste keuze van haar leven moeten maken: liefde of land?


    2. Geen titel
    Mia is er van overtuigd dat de persoon die ze elke nacht in haar dromen ontmoet levensecht is. De reden waarom hij plots in haar dromen verschijnt weet ze niet. Zijn smeekbodes om hem te zoeken klinken echter zo oprecht dat Mia er van overtuigd geraakt om ook werkelijk opzoek te gaan naar de charmante Raeven. Maar haar zoektocht naar Reaven ontwaakt oude krachten, die beter in duisternis gehuld waren gebleven. En dan is er nog de prestigieuze elite club van haar universiteit, die om een of andere reden meer lijkt te weten over Reaven en het mysterie dat rond hem hangt.


    3.Erfgenamen
    Chloe was welgeteld vijf seconden dood geweest. Oliver zes.
    Al snel blijkt dat hun bijna-doodervaring een strijd tussen oude krachten heeft ontketend. Chloe en Oliver worden beiden gedwongen een kant te kiezen, maar ontdekken dat er een nog grotere dreiging is. De twee groepen moeten hun krachten bundelen, wat door eeuwen van wantrouwen niet gemakkelijk is.

    Het eeuwenoude ras van de Scheàndr ontwaakt na een lange opsluiting in de diepste meren van Antarctica. Op zoek naar wraak, keren ze terug naar de plek waar ze hun laatste strijd verloren. Al snel beseffen ze dat de wereld van de mens erg veranderd is in 1350 jaar en dat de kans van wereldoverheersing voor het grijpen ligt.


    4.De Hartendief
    Net zoals het Orakel van Delphi in 547 v. Chr. Croesus vertelde dat als hij een oorlog tegen het Perzische rijk zou starten: 'een groot rijk ten onder zou gaan.', werd Myra verteld dat als ze haar hart zou verliezen aan de hartendief, ze een rijk ten val zou brengen. Net zoals bij Croesus werd er haar niet verteld welk rijk dit zou zijn. Ook over de identiteit van de hartendief werd in alle talen gezwegen.

    In 2120 is de politieke situatie van de wereld chaotisch. Heersers volgen elkaar op en veroveren zoveel mogelijk gebied. Allemaal zijn ze opzoek naar de sleutel van macht en alleenheerschappij. Myra vlucht wanneer haar eigen familie het slachtoffer wordt van een staatsgreep, niet wetend dat zij weleens het doel van de aanval kon zijn geweest.


    5. De laatste koning
    Noah, Edmund, Alexander en Rosa zijn vier leden van de prestigieuze Alcott club. Wanneer Eva en Rosa vrienden worden, komt Eva terecht in een wereld vol geheimen, geld en een strijd naar macht.
    Noah is geobsedeerd door de geschiedenis van de exclusieve universiteitsclub en neemt de anderen mee op een zoektocht naar diens oorsprong. De queeste zorgt er echter voor dat de groep geheimen ontdekt die beter verborgen waren gebleven.

    6. De Zwarte Zwaan
    In de mistige velden van Aéves woedt al generaties lang een strijd tussen de witte en de zwarte zwanen. Beide partijen zijn vernoemd naar hun wapenschilden en weigeren de strijdbijl neer te gooien. Net boven het oppervlak van mysterie en intrige leeft Clara. Wanneer ze door toeval in de wereld van Aéves terecht komt, geraakt ze verwikkeld in de strijd om haar heen. Al snel beseft Clara dat ze misschien toch niet zo toevallig in Aéves is beland. En wanneer iedereen de oorsprong van de vete lijkt te zijn vergeten, kan Clara wel eens de sleutel tot herinnering in haar handen houden.


    The soul needs autumn.

    Als ik weet dat ik mijn ideeën niet kan gebruiken voor een hele story, dan maak ik er een One Shot van of een Short Story. Misschien dat jij dat ook kan doen/proberen? Dan heb je in ieder geval nog iets aan je eigen ideeën, al is het lief dat andere de mogelijkheid geeft ze te gebruiken.


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Als ik weet dat ik mijn ideeën niet kan gebruiken voor een hele story, dan maak ik er een One Shot van of een Short Story. Misschien dat jij dat ook kan doen/proberen? Dan heb je in ieder geval nog iets aan je eigen ideeën, al is het lief dat andere de mogelijkheid geeft ze te gebruiken.


    Ik schrijf niet zo graag One Shots of Short Stories. En momenteel ben ik al met verschillende verhalen bezig die me toch nog wel maanden gaan zoet houden. Dus ze 'wegschenken' zag ik als de ideale oplossing^^


    The soul needs autumn.