• Hoi!

    Sinds 2014 ben ik bezig met mijn verhaal Bloed Medicijn. De titel heb ik toen als een werktitel gekozen, maar omdat ik nu zo gewend ben aan deze titel vind ik het moeilijk om een andere titel te verzinnen. Ik kom namelijk bijna altijd op iets uit dat bijna identiek hetzelfde klinkt.

    Graag wil ik een Nederlandstalige titel, hopelijk kan iemand me helpen. (:

    samenvatting:

    In 2280 doodde een dodelijk virus de helft van de wereldpopulatie. Ongeveer een eeuw later wordt er voor een nieuwe epidemie gevreesd. Wetenschappers gaan opzoek naar een medicijn voor het virus en vinden er uiteindelijk een in het bloed van de mensen die immuun zijn. De regeringen beginnen burgers weg te nemen zodat hun bloed gebruikt kan worden om het leven van anderen te redden. De verdwenen mensen keren echter nooit meer terug.

    Verschillende mensen groeperen zich in Anti-groepen. Ze keren zich tegen de regering, de elite, maar ook de wetenschap via terreur. De angst die deze groepen veroorzaken, wordt alleen maar vergroot door de verdwijning van mensen.

    Noah vraagt Fey om samen met hem opzoek te gaan naar de plaats waar de immunen worden gevangen gehouden. Hij beweert namelijk een plek te kennen waar ze hen veilig kunnen onderbrengen en opzoek kunnen gaan naar een veiliger medicijn voor de zieken. Fey beseft dat het de enige manier is om haar broer terug te vinden en besluit Noah te helpen.


    The soul needs autumn.

    Bloed medicijn klinkt gewoon heel leuk hoor (:


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Cibis schreef:
    Bloed medicijn klinkt gewoon heel leuk hoor (:


    Ik vind het zelf ook niet slecht klinken, maar als ik de titel lees heb ik niet echt het gevoel dat het over een sci-fi verhaal gaat, maar eerder over een of ander gansterverhaal ofzo waarin veel mensen gestorven zijn om aan een bepaald medicijn te geraken :p


    The soul needs autumn.

    Nog suggesties? (:


    The soul needs autumn.

    Wat vinden jullie van Immuun?


    The soul needs autumn.

    cherish schreef:
    Wat vinden jullie van Immuun?


    Ik vind hem wel gaaf!!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Waarom niet "Virus" als de titel zelf?


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik ga verder met dit verhaal, maar nu twijfel ik tussen de drie titels. Welke vinden jullie het leuks?:

    Bloed Medicijn
    Virus
    Immuun


    The soul needs autumn.

    Immuun


    Heaven is a place that we all have