Bij ons mocht je ook niet echt kiezen of je voor of tegen iets was. Wat vrij belachelijk is, aangezien je verder in je leven altijd mag debatteren aan de kant waar je zelf achter staat. :') Zo hoort een debat ook te werken.
Gelukkig voor jou ben ik wel tegen de levenslange gevangenisstraffen. Ik vind daarvoor niet dat ze volledig moeten worden afgeschaft, maar ik vind dat een gevangenisstraf geen straf is die een goede werking heeft. Ik vind dat elke gevangene individueel begeleid zou moeten worden en een straf zou moeten krijgen die op hem of haar is afgestemd, iets waardoor zij echt moeten inzien dat wat zij doen schade berokkent aan mensen. Als je wordt afgezonderd van de wereld, leer je niet wat je fout hebt gedaan, of hoe je dit gedrag moet bijstellen.
Natuurlijk pleit ik er niet voor om moordenaars en verkrachters vrij te laten en in een hospitaal te laten werken of zo, maar ik denk wel dat het systeem dat er nu is een hele hoop verbeteringen zou kunnen krijgen. Misschien eerder kijken naar wààrom mensen bepaalde dingen doen. En dan in het aller ergste geval, kan je misschien nog spreken van levenslange opsluiting, of eerder isolatie uit de gemeenschap. Maar alleen als er echt geen enkel ander alternatief is.
Mensen zouden eerder om de zoveel tijd grondig geëvalueerd moeten worden. Volgens mij gebeurt dat al, maar dat moet je misschien zelf eens opzoeken. Mensen veranderen, worden beter van mentale ziekten of hebben een fout gemaakt. Daar moeten ze in mijn ogen niet hun hele leven voor boeten. Persoonlijk vind ik dat zelfs gemeen en wreed. Ik zou niet voor de komende zeventig jaar achter tralies willen zitten.
What would Emma do?