• Van school ken ik een jongen die op zich een goede vriend is. Al is hij soms behoorlijk irritant, hij is er als je hem nodig hebt en hij is heel aardig.
    Iedere woensdag heb ik het tweede een tussenuur samen met mijn beste vriend en die jongen. Hij komt altijd bij ons zitten maar de laatste tijd is hij nogal handtastelijk. Ik ben een meisje dat niet echt gewend is aan overduidelijk veel aandacht, maar uit de signalen die hij me -bewust of onbewust- gaf bleek dat hij me wel zag zitten. Staren, lachen, domme grappen maken, in mijn zij prikken, in mijn zij vastpakken, en naar mijn borsten staren, en daar dan opmerkingen over maken tegen mijn beste vriend. Schijnbaar wil hij ook vanalles over mij weten (waar ik op val, wat ik leuk vind, dat soort dingen). De signalen die hij mij geeft is dat hij me leuk vind. Feit is dat ik hem absoluut niet zie zitten op die manier en dat hij nogal, eh, stalkerig is. Zodra je op fb komt meteen tegen je praten, en je geen moment rust geven. Hij vond mijn beste vriendin ook leuk en die heeft hem echt hard af moeten wijzen voordat hij haar eindelijk met rust liet.

    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Hij raakt me aan op manieren dat ik niet echt heel fijn vind, wat ik van hém in ieder geval niet accepteer. En ik heb hem wel weggeduwd enzo, maar het is nou niet dat ik met mijn bijna 16 jaar heel veel ervaring heb met jongens. Met mijn teller op een (:
    Dus, iemand? Tips?


    Miep

    Duidelijk zijn en hem vertellen dat je het niet prettig vindt dat hij je op deze manier benadert, maar wel op een normale manier. Als hij dan nog niet stopt mag je wel van je afbijten. Het is jouw lichaam en als je niet wilt dat hij daar aan komt moet je het niet toelaten.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Je zegt zelf dat je vriendin hem hard heeft moeten afwijzen. Als dat de enige manier is voor hem, weet je denk ik wel wat je te doen staat.


    The odds are néver in our favor.

    Duidelijk zijn. Heel duidelijk, hoewel het soms wel hard kan wezen.
    Dan zal dat maar moeten, want naar jouw uitleg, kan ik merken dat je sowieso niet wilt dat hij je blijft 'stalken'.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Gewoon duidelijk tegen hem zeggen dat je hem niet ziet zitten en dat je het ook gewoon vervelend vindt. Soms is het nodig om hard te zijn, maar hij lijkt me nogal irritant naar wat ik opmaak uit jouw verhaal.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Maak hem wijs dat je op meisjes valt(cat)
    Werkte bij mij ook een keertje :')
    Of inderdaad erg duidelijk zijn en hem laten voelen dat je dit niet wilt.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tortura schreef:
    Duidelijk zijn. Heel duidelijk, hoewel het soms wel hard kan wezen.
    Dan zal dat maar moeten, want naar jouw uitleg, kan ik merken dat je sowieso niet wilt dat hij je blijft 'stalken'.


    This exactly.


    26 - 02 - '16

    Tortura schreef:
    Duidelijk zijn. Heel duidelijk, hoewel het soms wel hard kan wezen.
    Dan zal dat maar moeten, want naar jouw uitleg, kan ik merken dat je sowieso niet wilt dat hij je blijft 'stalken'.


    Dit is inderdaad de enige uitweg, anders krijg je alleen maar gezeik ervan...


    Bad decisions make good stories.

    Voor dat meteen-tegen-je-praten-op-facebook-probleem is een hééééle makkelijke oplossing. Doe je chat uit. Heb ik àltijd.

    En verder:

    Tortura schreef:
    Duidelijk zijn. Heel duidelijk, hoewel het soms wel hard kan wezen.
    Dan zal dat maar moeten, want naar jouw uitleg, kan ik merken dat je sowieso niet wilt dat hij je blijft 'stalken'.


    Deep inside, I've never felt alive

    Tortura schreef:
    Duidelijk zijn. Heel duidelijk, hoewel het soms wel hard kan wezen.
    Dan zal dat maar moeten, want naar jouw uitleg, kan ik merken dat je sowieso niet wilt dat hij je blijft 'stalken'.

    Ik heb ook een jongen in mijn klas die ook mij nogal op rare plekken vastpakt maar hij heeft een vriendin..


    •*• Lululu •*•

    So...how did it go?

    Wat betreft

    Nomen schreef:
    Voor dat meteen-tegen-je-praten-op-facebook-probleem is een hééééle makkelijke oplossing. Doe je chat uit. Heb ik àltijd.


    Dit snap ik nooit, waarom haal de die mensen dan niet gewoon van Facebook...?


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Blazerer schreef:
    So...how did it go?

    Wat betreft
    (...)

    Dit snap ik nooit, waarom haal de die mensen dan niet gewoon van Facebook...?

    Ik praat sws nooit via chat. Ik haat het als mensen zomaar tegen me beginnen te praten, terwijl ik daar geen zin in heb. Ik weet niet of er verschil zit tussen de chat die tussen notificaties en vriendschapsverzoeken zit en de chat die ik altijd uit heb staan, maar daarmee praat ik mensen over meestal schoolstuff of iets van een groepschat, als een iemand geen whatsapp heeft (ookal ben ik offline). Als ik zó graag met personen wil praten, sms of whatsapp ik ze wel.


    Deep inside, I've never felt alive

    Was niet per se tegen jou bedoelt maar meer in het algemeen. Je hoort vaker dat mensen klagen over persoon X op Facebook die hun 'stalked' maar ondertussen houden ze die persoon wel als vriend...de logica ontgaat mij.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Ga naar 'opties' bij 'zoeken', onderaan je vriendenlijst. Ga naar 'Geavanceerde instellingen' en dan kan je je chat inschakelen voor alle vrienden, behalve ... en dan kan je dus namen invoeren die jou vanaf dan altijd als offline zien. c:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Blazerer schreef:
    Was niet per se tegen jou bedoelt maar meer in het algemeen. Je hoort vaker dat mensen klagen over persoon X op Facebook die hun 'stalked' maar ondertussen houden ze die persoon wel als vriend...de logica ontgaat mij.

    Nee dat snap ik. Mja, ik houd er gewoon niet van om overal gestalked te kunnen worden. Whatsapp en sms vind ik genoeg.


    Deep inside, I've never felt alive