Sorry voor de titel, ik wist niets beters dat mijn gevoel zo mooi uitdrukt in één woord.
In elk geval, zoals sommigen van jullie weten, is er best een hoop gebeurd in mijn persoonlijk leven de laatste tijd. Daar zal ik verder niet over uitweiden, anders wordt het een beetje te lang. Waar het op neer komt, is dat mijn leven een beetje op z'n kop heeft gezet en niet op een goede manier.
Maar de laatste tijd is vermoeiend geweest. Ik heb de kerstvakantie niet kunnen gebruiken om tot rust te komen (sterker nog, ik kon wel een vakantie gebruiken, nadat de kerstvakantie afgelopen was). Daarnaast probeerde ik maandag mijn rijexamen te halen en faalde. Ik sliep een tijdje niet goed en ik weet zeker dat het met het rijden te maken had. Nu is het tentamenweek en ik ben doodmoe. Ik leer wel, daar niet van, maar mijn wilskracht is nu eenmaal minder sterk als ik moe ben. Na twee weken hard werk, lig ik door mijn moeheid achter op schema (terwijl ik ooit voor lag) en mijn eerste tentamen is morgen. Dat tentamen kan ik nog wel halen, maar ik vrees voor mijn tentamen op zaterdag.
Waar ik dit topic eigenlijk voor maakte is: hoe kan ik mezelf weer motiveren? Met de moeheid komt ook de weerstand tegen het leren. Mijn studie lijkt weer eens compleet nutteloos en ik kan mezelf er heel moeilijk toe zetten weer aan het werk te gaan. Vooral rond deze tijd lijkt mijn hele leven uit school te bestaan en ik ben het zo zat. Maar ik moet toch. Dus tja, hebben jullie tips?
Rest in Peace, Son of Gondor