• De stelling van deze week luidt:
    Schoolreglementen zijn te streng.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Volgens mij waren er op mijn middelbare school helemaal geen regels voor kleding en dergelijke. Ik heb er in elk geval niet van gehoord. Ik weet wel dat je in de onderbouw in de tussenuren niet van het schoolterrein af mocht. Verder qua huiswerk maken en mobiel in de klas lag het vaak aan de docent.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    eens en oneens, op sommige punten helemaal, maar ze zijn ook wel weer goed, want anders zou er niks van komen


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Mee eens. Ook dat hele "shorts mogen niet want dan raken de jongens afgeleid" gedoe, zo seksistisch (juiste woord?) :'D


    precies. daarmee zeg je eigenlijk dat het onderwijs voor meisjes ondergeschikt is aan dat van jongens. daarnaast heb ik nog nooit een jongen ontmoet die opgewonden raakte van bovenbenen/schouders/sleutelbeenderen/etc


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik werd een keer aangesproken door een docent omdat ik een croptop aan had, maar een vriendin van mij leeft echt op croptops en die is nog nooit daarop aangesproken. Het ligt echt aan de docent qua kledingvoorschriften, maar de meesten doen er bij ons op school niet zo moeilijk over.
    Verder is mijn school redelijk makkelijk met alles, ik mag onder schooltijd van het terrein af en van de meeste leraren mag je je telefoon gewoon houden in de les. Alleen doen ze een beetje erg gestrest over te laat zijn. ''Bij meer dan negen te laat briefjes moet je naar halt!!" nou schat, vorig jaar ben ik echt 'wel' zo'n twintig keer ongeldig te laat geweest en ik heb nooit naar halt gemoeten. Ik denk dat ik dan maar oneens ben, maar het ligt inderdaad echt aan de school en ook aan de leraren.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Het hangt er waarschijnlijk vanaf op welke school je zit en welke regels in het reglement staan.

    Bij ons op school zijn er sommige regels die ik niet vind kunnen.

    We mogen bijvoorbeeld geen gsm gebruiken (ook niet om te zien hoe laat het is) tijdens de pauze anders krijgen we strafstudie,

    pas vanaf het vijfde middelbaar buiten school eten tijdens de middag,

    sinds vorige week pas mogen we binnen zitten tijdens de pauze, voor vorige week dus moesten we buiten blijven staan, ook al vroor het,

    na 3 keer te laat op school, strafstudie,

    en we mogen zelfs niet via de voordeur naar binnen, we moeten dus de hele school rond gaan om via de achterpoort naar binnen te gaan, om maar de 'belangrijkste' dingen op te noemen

    Het is dus zo dat je voor het minste na moet blijven, wat ik wel spijtig vind.

    Maar natuurlijk hebben ze wel soms voordelen.

    Het verbod op gebruik van gsm bijvoorbeeld zorgt ervoor dat iedereen met elkaar praat en sociaal is, toch vind ik dat het checken van het uur niet gestraft moet worden...

    Natuurlijk worden sommige regels door leerkrachten niet gestraft omdat ze zelf vinden dat het wel erover gaat.

    Het hangt dus echt af op welke school je zit volgens mij.

    Dat verschilt per school, denk ik. Maar bij mijn school vond ik ze nooit echt streng, al vond ik de regel dat zevende jaars buiten de school moesten eten echt dom. Hoezo moest dat? Je kan leerlingen toch niet verbieden om in de refter te komen en daar te eten? Om ze dan te verplichten ergens buiten school te gaan eten. Moest je ook nog eens denken dat overal waar je kwam in die brasserietjes en cafeetjes, dat je op zen minst iets moest drinken voordat ze het ok vonden dat je er wat ging eten dat je zelf had meegenomen. Echt dom. Gelukkig kregen mijn klasgenoot en ik het wel voor elkaar om binnen school te mogen eten.


    16 - 09 - '17

    eeeeeeeeeeeeeenssssssssss

    Als het op Belgische scholen aankomt wel denk ik, haha. Heb er zelf geen ervaring mee maar als ik het zo lees, wat een onzin. De enige regel op mijn oude middelbare school die ik ietwat ouderwets vind, was dat meiden en jongens gescheiden gymmen. Maar dat was voornamelijk vanwege het verschil in fysieke vermogens denk ik. Had er ook absoluut geen probleem mee want nu kon ik rustig voetballen zonder bang te hoeven zijn dat een agressieve voetbaljongen mijn neus zou breken.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Als het op Belgische scholen aankomt wel denk ik, haha. Heb er zelf geen ervaring mee maar als ik het zo lees, wat een onzin. De enige regel op mijn oude middelbare school die ik ietwat ouderwets vind, was dat meiden en jongens gescheiden gymmen. Maar dat was voornamelijk vanwege het verschil in fysieke vermogens denk ik. Had er ook absoluut geen probleem mee want nu kon ik rustig voetballen zonder bang te hoeven zijn dat een agressieve voetbaljongen mijn neus zou breken.


    Ik zou gym met alleen meisjes echt verschrikkelijk vinden, tenminste, de helft van de meisjes uit mijn middelbare schoolklas deden nooit wat aan sport dus die bakten nergens wat van, die deden vaak niet eens moeite.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oneens,
    Ik vind ze te zwak en laks, sorry. Van mij mogen ze best wel wat strenger zijn hoor.

    Edit: ligt er aan op welke school je zit

    [ bericht aangepast op 17 jan 2016 - 18:54 ]


    Don't trust anyone . . .

    Per school verschillende regels, maar ik denk dat iedere school wel dezelfde huisregels heeft als het aankomt op kleding, taalgebruik, pesten, etc. Ik denk dat zulk soort regels wel belangrijk zijn (denk aan: geen kleding dragen met kwetsende teksten of niet eten in de klaslokalen, na de bel niet in de gangen rondhangen, maar naar de aula gaan...)

    Maar je hebt ook absurde regels, zoals bij mij op de hogeschool: - je mag je toets alleen maken als je online geregistreerd staat voor de toets, dus stel je vergeet dat een keer maar je bent wel bij alle colleges aanwezig geweest en je hebt altijd braaf je huiswerk gedaan, mag je alsnog de toets niet maken.

    Het verschilt dus echt per regel en per school.


    The Fairytale Happened

    Ik vond mijn school niet echt streng. Als ik hoor wat er allemaal voor regels op jullie school zijn, krab ik me toch even achter de oren. Wij hadden - volgens mij - niet echt regels over kleding, tattoos en piercings en zo. Denk ik, niet helemaal zeker. We mochten gewoon het lokaal in als de deur open was, je mocht - behalve in de brugklas - het terrein verlaten in tussenuren (in de brugklas werd je 'opgevangen'), je mocht altijd kiezen of je binnen of buiten je pauze wilde houden, roken mocht in het rookhok naast de ingang, in de gangen zitten mocht ook gewoon (behalve in de pauzes, maar als er geen conciërges kwamen controleren, kon je daar ongestraft zitten).
    Zo maar even wat tegenstellingen. Ik vind het nogal wat..


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    We hebben het hier vandaag nog over gehad en sommige regels zijn wel echt te streng, wij mogen bijvoorbeeld niet drinken tijdens de lessen, niet in de gangen tijdens de speeltijd, sommige kledingregels zijn ook wat overdreven vind ik: geen gaten in je broek, geen legerprint...
    Over het algemeen ben ik het eigenlijk oneens met de stelling, hoewel het erg van school tot school afhangt.


    <3

    Ik heb eigenlijk ook geen flauw idee van regels bij ons op school. Wij doen allemaal lekker wat we zelf willen en de leraren doen gezellig mee. Dat maakt mijn school ook ontzettend fijn! (:
    Ze houden wel de absentie bij, maar met wat overleg met de teamleider, kom je meestal wel onder nablijven uit. Ook te laat komen wordt vaak gewoon vergeven. Juist omdat er zoveel mag, wordt er weinig gedaan wat niet mag.
    Ik schrik wel een beetje van de regels van andere scholen. Ik zou me echt niet voor kunnen stellen dat we zouden moeten opstaan voor de leraar of dat je naar buiten moet in de pauze. Lijkt me veel te koud haha.

    Ik denk dat deze stelling enkel bekeken kan worden per school. In dat geval ben ik het oneens met de stelling.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2016 - 23:17 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."