• De stelling van deze week luidt:
    Schoolreglementen zijn te streng.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Painkiller schreef:
    (...)

    Yes! En wij moeten ook bij elk lesuur rechtstaan wanneer de leerkracht binnenkomt en mogen pas gaan zitten zodra hij/zij dat zegt :'D

    Ergens vind ik dat wel wat hebben. Een beetje status voor de leraar is helemaal niet verkeerd. Vind dat leraren tegenwoordig wel wat beter behandelt mogen worden. Nu is dat op mijn huidige school niet zo erg, maar toen ik nog op de middelbare zat waren mensen echt zó asociaal tegenover leraren.
    Dus ik vind eigenlijk dat ze dit soort dingen overal wel mogen invoeren. Laat de leerlingen maar eens goed luisteren naar de leerkrachten.

    Bostick schreef:
    (...)

    Permanente schorsing na één keer vechten? Wow, dat is heel streng, haha. Toen ik nog op de middelbare zat heb ik drie keer gevochten, puur omdat mensen mij uit bleven dagen en het geheel terecht was dat zij een klap kregen, en toen hoefde ik niet eens na te komen. De leraren zagen namelijk dat het niet mijn schuld was :'D


    En wat kregen die andere?:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    En wat kregen die andere?:'D


    Straf ;')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Painkiller schreef:
    (...)

    Yes! En wij moeten ook bij elk lesuur rechtstaan wanneer de leerkracht binnenkomt en mogen pas gaan zitten zodra hij/zij dat zegt :'D


    Daar ben ik echt te lui voor ;')
    Ik zou dat echt niet doen, hahah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Op mijn school valt dat ontzettend mee. Het is echt de Twentse nuchterheid denk ik. De docenten zijn heel chill (de meeste dan). Regels zijn er wel, maar die worden amper nageleefd door zowel leerlingen als staff. ('Niet roken op het schoolplein!' en ondertussen staan er docenten naast leerlingen te roken onder een 'verboden te roken' bordje.) Onder te laat briefjes kun je redelijk makkelijk uitkomen etc. Alleen mag je in de onderbouw niet van het terrein af in pauzes, maar je hebt dan ook nog geen tussenuren dus dan is het ook niet echt handig. Plus, veel onderbouwers bij ons op school zijn tuig dus god knows wat ze zouden doen als ze van het terrein af zouden mogen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Dat verschilt inderdaad enorm per school. Bij mij op school vind ik het best meevallen, al vind ik dat er iets meer toleratie mag zijn voor bescheiden kusjes, piercings en vreemde haarkleuren. Je lichaam is tenslotte geen eigendom van de school. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Bostick schreef:
    (...)

    Daar ben ik echt te lui voor ;')
    Ik zou dat echt niet doen, hahah.


    Nah, meestal vragen de leerkrachten zelf nog eens om recht te staan als er mensen blijven zitten, dus ik vrees ervoor dat dat zou werken, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dat mobiel gedoe vind ik inderdaad veel te streng, en de regels over het fluiten zijn echt gewoon raar.

    Dat verschilt denk ik. Bij mij is het niet erg streng, en kunnen leerlingen er ook profijt van hebben. Zoals na de vakantie is de eerste dag huiswerkvrij. Maar het ligt er ook aan of de regels worden gecontroleerd. Je kan zo strenge regels hebben als je wilt, maar als er niemand is die er op let maakt het eigenlijk niet uit.


    There is always time for a cup of tea.

    Gaterne schreef:
    Dat mobiel gedoe vind ik inderdaad veel te streng, en de regels over het fluiten zijn echt gewoon raar.


    Dat 'gedoe' over die mobiele telefoon kan ik best snappen. Bij mij op school werd het verboden om ze tijdens repetities en SO's in je broekzak of in je buurt te hebben. We moesten ze in een bak leggen voordat de toets begon. Dat snap ik wel, want die regel is ingesteld toen bleek dat iemand tijdens de toetsen antwoorden door speelde naar anderen via een whatsapp groep.


    26 - 02 - '16

    KyloRen schreef:
    (...)
    Ergens vind ik dat wel wat hebben. Een beetje status voor de leraar is helemaal niet verkeerd. Vind dat leraren tegenwoordig wel wat beter behandelt mogen worden. Nu is dat op mijn huidige school niet zo erg, maar toen ik nog op de middelbare zat waren mensen echt zó asociaal tegenover leraren.
    Dus ik vind eigenlijk dat ze dit soort dingen overal wel mogen invoeren. Laat de leerlingen maar eens goed luisteren naar de leerkrachten.


    Ik heb er geen problemen mee. Het is voornamelijk ingesteld zodat de leerlingen stil worden en de leraar de les kan beginnen met een begroeting.
    Wij zijn soms iets té sociaal met leraren :'D Ik heb over het algemeen wel een goede band met al mijn leerkrachten en kan een gesprek houden zonder dat het gênant wordt.

    De enige regel waar ik een probleem mee heb is dat wij onze lockers niet mogen gebruiken buiten de schooluren. Lol, waarvoor dient een locker dan nog? :')
    Die regel breek ik natuurlijk gewoon xd Maar blijkbaar controleert de school ale lockers en gooit die de inhoud eruit in de vuilnisbak. Wat een rot regel :'D Tot nu toe ben ik nog niet betrapt (A)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Yes! En wij moeten ook bij elk lesuur rechtstaan wanneer de leerkracht binnenkomt en mogen pas gaan zitten zodra hij/zij dat zegt :'D


    Dat moesten wij ook altijd. :') Hoewel we bij de meeste leerkrachten echt gewoon bleven zitten. Mooie tijden. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    niniwa1 schreef:
    Dat verschilt inderdaad enorm per school. Bij mij op school vind ik het best meevallen, al vind ik dat er iets meer toleratie mag zijn voor bescheiden kusjes, piercings en vreemde haarkleuren. Je lichaam is tenslotte geen eigendom van de school. ^^


    Jaa :') Bij ons zijn piercings op zichtbare plaatsen verboden. Net zoals spagetthibandjes in de zomer en shortjes die korter zijn dan "lengte van bovenbeen min lengte van je hand". Lol, er is geen enkel shortje dat langer is dan dat.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ik heb er geen problemen mee. Het is voornamelijk ingesteld zodat de leerlingen stil worden en de leraar de les kan beginnen met een begroeting.
    Wij zijn soms iets té sociaal met leraren :'D Ik heb over het algemeen wel een goede band met al mijn leerkrachten en kan een gesprek houden zonder dat het gênant wordt.

    De enige regel waar ik een probleem mee heb is dat wij onze lockers niet mogen gebruiken buiten de schooluren. Lol, waarvoor dient een locker dan nog? :')
    Die regel breek ik natuurlijk gewoon xd Maar blijkbaar controleert de school ale lockers en gooit die de inhoud eruit in de vuilnisbak. Wat een rot regel :'D Tot nu toe ben ik nog niet betrapt (A)


    Whut? Dat slaat echt nergens op. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Painkiller schreef:
    (...)

    Jaa :') Bij ons zijn piercings op zichtbare plaatsen verboden. Net zoals spagetthibandjes in de zomer en shortjes die korter zijn dan "lengte van bovenbeen min lengte van je hand". Lol, er is geen enkel shortje dat langer is dan dat.


    Bij ons moesten de shorten altijd tot aan de knie komen. :W


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.