• Hallo,
    Ik heb genoeg advies gekregen, dus heel erg bedankt iedereen!

[ bericht aangepast op 14 april 2016 - 18:07 ]

i wanna die with you once or twice.

Ik herken het probleem. Alleen het was in de zin van 'ik ben serieuzer' dan 'ik ben volwassener'. Ik kreeg op een jonge leeftijd te horen van leraren dat ik al best volwassen was voor mijn leeftijd. Vooral door mijn levensbeschouwing leraar, die vind dat ik 'een volwassen'blik had op de wereld. To be honest, ik ben nu 18 en ik vind mezelf echt niet volwassen. Misschien serieuzer, maar niet volwassen. Ik heb geen idee hoe jij ermee zou moeten omgaan. Ik wachtte tot mijn klasgenoten gewoom ´ouder´ werden (om het maar even zo te zeggen).

Seasons will change, but I shall remain

Maar ik ben wel echt heel blij ben jullie reacties en ik kan er zeker wat mee (lol) Heel erg bedankt allemaal :)

Lucens schreef:
    Ik bedoel ook niet dat ik perse met volwassen moet praten het enige wat ik wil is gewoon vrienden hebben de me accepteren zoals ik ben. Dat kan ik dus niet, vooral nu ik aan het denken word gezet door alle kinderen/mensen die zeggen dat ik niet kan wat ik wel wil. Dat is schrijven en al mijn gevoelens daarin kwijt kunnen. Ik ben erg met schrijven bezig en dat is ook iets dat de kinderen 'afschrikt' en echt ik doe zo mijn best, maar het lukt gewoon niet. Dat nu iedereen zegt dat ik contact zoek met 21 jarige mensen is dus niet waar. Het is alleen dat ik daar soms mee in gesprek raak, door een reactie op een story/quiz. Het is geen bewuste keuze. Maar ik vind het ook niet leuk dat veel mensen in de reacties zeggen dat ik mezelf 'volwassener' vind. Want dat is juist niet zo, ik speel gewoon nog met barbies en vind de kinderachtigste dingen leuk. Dat ik dan soms weleens praat met oudere kinderen komt ook door reacties. Dus doe alsjeblieft niet of ik onhandig ben in het omgaan met mensen, of denk dat ik dit zelf allemaal veroorzaak...

Ik ga nu misschien heel hard zijn maar ja. Dat je vrienden wilt die je accepteren dat ligt niet aan of je "volwassener" ben. Er zijn genoeg elf jarige die ook serieus zijn maar daar moet jij wel voor overstaan en zo kom jij eigenlijk niet op mij over. En dat bedoel ik niet gemeen want ik wil echt niet gemeen overkomen maar ik krijg het gevoel dat je vooral oudere vrienden wilt en kinderen van jouw leeftijd eigenlijk al geen kans meer geeft omdat je op school buitengesloten wordt.
    Dat van 21 jarige was gewoon een voorbeeld en dat je wilt schrijven is gewoon normaal, dat wilt namelijk bijna iedereen op deze site hier. Zoals ik al eerder aan raad zou ik op deze site mensen van twaalf, dertien en misschien veertien jaar zoeken. Dat is namelijk het mooie van Q, bijna iedereen heeft een dezelfde interesse. Namelijk schrijven.

"Ignite, my love. Ignite."

Kerstkoekje schreef:
    Ik ga nu misschien heel hard zijn maar ja. Dat je vrienden wilt die je accepteren dat ligt niet aan of je "volwassener" ben. Er zijn genoeg elf jarige die ook serieus zijn maar daar moet jij wel voor overstaan en zo kom jij eigenlijk niet op mij over. En dat bedoel ik niet gemeen want ik wil echt niet gemeen overkomen maar ik krijg het gevoel dat je vooral oudere vrienden wilt en kinderen van jouw leeftijd eigenlijk al geen kans meer geeft omdat je op school buitengesloten wordt.
    Dat van 21 jarige was gewoon een voorbeeld en dat je wilt schrijven is gewoon normaal, dat wilt namelijk bijna iedereen op deze site hier. Zoals ik al eerder aan raad zou ik op deze site mensen van twaalf, dertien en misschien veertien jaar zoeken. Dat is namelijk het mooie van Q, bijna iedereen heeft een dezelfde interesse. Namelijk schrijven.

Het kan zo op je overkomen maar het is niet zo, hier op Quizlet heb ik wel twee hele leuke vriendinnen. En ik probeer het wel hoor, alleen helaas kan ken ik niet zoveel mensen meer van mijn leeftijd(hier op Q is bijna iedereen ouder dan ik en veder op school is het ook een beetje moeilijk, ik heb met iedereen wel een vriendschap gehad. Alleen op één of andere manier vonden ze altijd iemand die 'leuker' was dan ik. Want aan het einde werd onze vriendschap beëindigt omdat iemand anders 'aardiger' was ofzo. Misschien ligt het ook aan mij, alleen ik doe dus wel heel erg mijn best ^^

Lucens schreef:
    (...)
    Het kan zo op je overkomen maar het is niet zo, hier op Quizlet heb ik wel twee hele leuke vriendinnen. En ik probeer het wel hoor, alleen helaas kan ken ik niet zoveel mensen meer van mijn leeftijd(hier op Q is bijna iedereen ouder dan ik en veder op school is het ook een beetje moeilijk, ik heb met iedereen wel een vriendschap gehad. Alleen op één of andere manier vonden ze altijd iemand die 'leuker' was dan ik. Want aan het einde werd onze vriendschap beëindigt omdat iemand anders 'aardiger' was ofzo. Misschien ligt het ook aan mij, alleen ik doe dus wel heel erg mijn best ^^

Ik heb op school ook bijna geen vrienden, nooit gehad want zoals jij zei: iedereen vond iemand die leuker was.
    Buiten school om heb ik echter geweldige vrienden. Eentje daarvan ken ik van Quizlet en de rest ken ik bijna allemaal van de judo.
    Misschien is dat een idee? Om bij een sportclub gaan of een andere vereniging wat je leuk lijkt? Zo heb je automatisch een gemeenschappelijke hobby en is vriendschap maken meestal een stuk makkelijker.

Kerstkoekje schreef:
    Ik heb op school ook bijna geen vrienden, nooit gehad want zoals jij zei: iedereen vond iemand die leuker was.
    Buiten school om heb ik echter geweldige vrienden. Eentje daarvan ken ik van Quizlet en de rest ken ik bijna allemaal van de judo.
    Misschien is dat een idee? Om bij een sportclub gaan of een andere vereniging wat je leuk lijkt? Zo heb je automatisch een gemeenschappelijke hobby en is vriendschap maken meestal een stuk makkelijker.

Ik heb uiteraard twee geweldig vrienden hier, ik zit op volleybal, maar net pas, alleen daar kent iedereen elkaar al enzo, maar ik heb wel vaak leuke gesprekken zo, misschien moet ik gewoon effen wachten. Bovendien ga ik volgend jaar naar de middelbare

Lucens schreef:
    (...)
    Ik heb uiteraard twee geweldig vrienden hier, ik zit op volleybal, maar net pas, alleen daar kent iedereen elkaar al enzo, maar ik heb wel vaak leuke gesprekken zo, misschien moet ik gewoon effen wachten. Bovendien ga ik volgend jaar naar de middelbare

Met de volleybal zou ik inderdaad nog even aankijken. Als iedereen elkaar kent moeten ze gewoon nog even aan je wennen en jij moet jouw plekje in de groep ook nog krijgen. En de middelbare school kan een ideale plek zijn om nieuwe vriendinnen te maken. Succes! (:

Dankjewel,heel erg bedankt voor jullie adviezen, ik ga er zeker iets meedoen^^

mijn inbox staat voor je open, als je een gesprek wild voeren over andere onderwerpen dan barbies ;) Seriously, ik wil best een gesprek met je hebben (ik schijn ook volwassener te zijn dan de meeste van mijn leeftijd)

I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.