De mol is niet degene die het geld uit de pot haalde afgelopen aflevering. Dat was een kandidaat, de mol was volledig afhankelijk van hoeveel de kandidaten bieden... dus dat telt niet echt. Als kandidaat ben je toch zeker dat de mol maximaal inzet. Dit is eerder een mentaliteitstest net zoals bij de keer dat zij van tevoren aan iedereen vroegen of hij/zij de mol wilde zijn (ja was geld uit de pot, nee was geld in de pot). Waar wel wat voor te zeggen is, is dat de mol wist dat hoe meer er verdiend werd, hoe meer er verspild kon worden.
Verder; onopvallend gemol kan altijd; iedereen betrokken bij de 1000-euro van de verzamelopdracht is heel vreemd bezig geweest. Tim zat bewust te mollen bij de opdracht, mogelijk om zich verdacht te maken bij Klaas of om te kijken hoe ver Klaas er in mee zou gaan. Ik vond het wel grappig :'D Ellie heeft constant ideeën maar ik kan me amper herinneren dat zij geld in de pot heeft gebracht, met uitzondering van de lasergame-opdracht. Dus zij staat nog altijd op mijn mollijst. Taeke werd in beeld gebracht en moest lachen bij de laseropdracht, alsof Art over hem sprak, als hij daadwerkelijk het hoogst-mogelijke bedrag bood dan kan het goed zijn dat hij de mol is. Bij de Topito-opdracht zou hij dan onopvallend hebben kunnen mollen. Nadeel; het past te goed bij de woorden die constant herhaald worden; als de mol geld (1000 euro) in de pot brengt volgt er altijd een kans om het er weer uit te halen.