• Hoi allemaal,

    Al heel lang hoor ik van verschillende mensen dat ze HP-tijden zo erg missen op Quizlet, dus ik dacht: waarom geen HP-stories challenge in één maand? En waarom daar niet in het nieuwe jaar mee beginnen?^^

    Het lijkt me leuk om met zoveel mogelijk fans in dezelfde maand met een fanfictie te starten die met de magische wereld van Rowling te maken heeft. Ik denk dat we daar het best in februari mee kunnen beginnen, zodat men nu nog een maand te tijd heeft om erover na te denken en we ook niet in de knoei komen met de NaNo-maanden.

    Let’s bring back the good ol’ times! So, who’s in?

    Je kunt je opgeven met onderstaand lijstje:
    Link (of voorlopige titel, gezien het nog geen februari is):
    Fanfictie gaat over deze persoon/personen:
    Samenvatting/flaptekst:

    Mocht je meer van de quizzen of de lijstjes zijn dan mag je die natuurlijk ook gaan maken en hier posten. ^^
    Lezers zijn overigens ook van harte welkom, ik zal een mooi overzicht maken van alle startende stories en andere creaties. Je mag allicht vooruit werken, maar het zou leuk zijn als de stories ook echt in februari verschijnen. ^^
    Als je nog oude stories hebt die nodig afgemaakt moeten worden dan is dit misschien ook een mooie stok achter de deur. We kunnen dit topic actief houden door elkaar aan te moedigen, stories aan te raden en te fangirlen – en noem maar op. (:


    Stories

    × Alleen OC's ×
    Viva la Revolution • Beauxbatons
    ©Wiarda
    Het is 2015. Leonie Watermans zevende en laatste jaar is aangebroken op het prestigieuze, maar erg strikte Beauxbatons. Na jarenlang volgens de regeltjes te hebben geleefd, is de Amsterdamse het zat en besluit ze de strakke school een beetje los te schudden, maar of dat nou zo'n goed idee is...


    Dat ik je lief heb
    ©Kerstkoekje
    Vanaf hun eerste jaar op Zweinstein zijn Kendall en Juliette vrienden. Ze brengen hun schooltijd samen door en zijn onafscheidelijk.
    Na het zevende jaar zijn ze eigenlijk van plan om samen een toekomst op te bouwen. Maar dan gebeurd er iets met Kendall. Juliette weet niet meer of ze de jongen met wie ze al die jaren onafscheidelijk was nog kan vertrouwen en het tweetal besluit ieder zijn eigen weg te gaan.

    Twee jaar later mist Juliette Kendall nog steeds. Maar probeert haar focus te leggen op de komende oorlog.
    Toch weet ze zeker dat haar pad spoedig met Kendall opnieuw gaat kruisen. Maar of het weerzien wordt waar ze naar uitkeken is nog maar af te wachten.
    In de oorlog is namelijk niemand te vertrouwen.


    × Dolores Umbridge ×
    Dolor is Latijn voor pijn
    ©Reigns
    Volgt


    ×Draco Malfoy
    Change of Heart
    ©Sycia
    Zeven schooljaren, zeven verschillende hoofdstukken die afgesloten worden. In het eerste jaar elkaar niet kunnen uitstaan, in het laatste jaar niet van elkaar af kunnen blijven. Relaties kunnen veranderen, zelfs tussen de twee personen die elkaar het meest haten. Change of Heart.


    × Harry Potter ×

    All points for Gryffindor
    ©ProngsPotter
    One shot

    The heroic rescue of the magnificent smoking hot Sirius Orion Black || The history of Lames by Sirius Black
    ©Lily_Evans
    Wanneer Harry begint te twijfelen aan de liefde tussen zijn ouders, grijpt Sirius Black in en vertelt zijn petekind hoe James en Lily precies bij elkaar zijn gekomen, namelijk dankzij zijn eigen heldhaftige optreden. Het humoristische verhaal wordt bijgeschaafd door Remus Lupin, die koste wat het kost wil voorkomen dat Harry slachtoffer wordt van Sirius' levendige fantasie. Echter zorgt dit ervoor dat Harry uiteindelijk niet het ontstaan van één perfect koppel krijgt te horen, maar twee.


    ×Hermoine Granger
    Change of Heart
    ©Sycia
    Zeven schooljaren, zeven verschillende hoofdstukken die afgesloten worden. In het eerste jaar elkaar niet kunnen uitstaan, in het laatste jaar niet van elkaar af kunnen blijven. Relaties kunnen veranderen, zelfs tussen de twee personen die elkaar het meest haten. Change of Heart.


    × Marauders ×

    Alleen op de wereld[/spoiler]
    ©Patholoog
    Alice is een doodnormaal meisje dat tegen haar verwachtingen in in Slytherin geplaatst wordt. Ondanks dat ze zich er thuis voelt, lijkt er geen reden te zijn voor haar om in Slytherin te zitten. Totdat Voldemort meer en meer aan de macht komt en zijn invloed begint te krijgen op Hogwarts en haar. Zal Alice er achter komen wie onder Voldemort's invloed zijn? Of zal ze mee getrokken worden naar de duistere kant?


    Be My Muse: the Artist, his Muse and How the Preppy Boys almost ruined it
    ©Theroux
    Als Remus op zijn vijftiende voor het eerst naar een echte school mag, gaat hij naar Hogwarts. De kostschool met zijn vreemde tradities en excentrieke rector bevallen hem al gauw. Hij ontmoet de kunstzinnige Sirius, de preppy James en de vrolijke Peter. Problemen overvallen hem echter sneller dan verwacht, want hoe maak je vrienden als je zo'n eenzame jeugd hebt gehad? Hoe verberg je je geheimen als je continue in gezelschap bent?En als je vrienden hebt, wanneer houdt de grens tussen vriendschap en liefde op?


    The heroic rescue of the magnificent smoking hot Sirius Orion Black || The history of Lames by Sirius Black
    ©Lily_Evans
    Wanneer Harry begint te twijfelen aan de liefde tussen zijn ouders, grijpt Sirius Black in en vertelt zijn petekind hoe James en Lily precies bij elkaar zijn gekomen, namelijk dankzij zijn eigen heldhaftige optreden. Het humoristische verhaal wordt bijgeschaafd door Remus Lupin, die koste wat het kost wil voorkomen dat Harry slachtoffer wordt van Sirius' levendige fantasie. Echter zorgt dit ervoor dat Harry uiteindelijk niet het ontstaan van één perfect koppel krijgt te horen, maar twee.


    Marauder stories
    ©Sempre
    Hierbij presenteer ik Marauder stories; een bundel met alle verhalen over de vier vrienden (en hun leeftijdsgenoten) die ik graag met jullie wil delen.


    Only the moon howls
    ©Square
    Het is een doodgewoon nieuw begin van een schooljaar, maar niets is opeens meer gewoon en Sirius is definitief niet dood, gezien hoe snel zijn hart klopt iedere keer dat hij zich in dezelfde kamer bevindt als Remus. Het grootste probleem is dat dit niet aanvoelt als een probleem.


    × Next generation ×
    Jealousy
    ©Rutherforth
    Zoey is een vijfde jaars Zwadderich. Dochter van twee tovenaars, wat haar dus een volbloed maakt. Zoey is jaloers op Lily Luna Potter, heel erg jaloers. Al sinds dat ze beide op Zweinstein kwamen. Vier jaar lang heeft Zoey toegekeken hoe Lily alle aandacht kreeg van iedereen, vele vrienden had en geliefd was bij haar familie.Deze zomervakantie heeft Zoey alle tijd gehad om een geniaal plan te maken zodat Lily alles en iedereen zou verliezen. Niemand zou nog meer van haar houden. Leugens verspreiden over haar vrienden en Lily daarvan de schuld geven en ervoor zorgen dat haar familieleden zich tegen haar zullen keren. Niets is Zoey teveel en niets zal haar nog stoppen.


    Mijn geheim
    ©Kelmeckis
    Ravenna begint aan haar vijfde jaar op Zweinstein en verwacht een geen rustig jaar, mede dankzij haar zelf. Ze doet haar best om goeie cijfers te halen en goeie grappen uit te halen. Totdat er drie Zwadderaars een zogenaamde grap met haar uithalen en dan gebeurt er iets onverwacht. Daarna weet Ravenna niet voor wie ze banger is, de Zwadderaars of zichzelf. Haar beste vriend, Albus Potter en haar beste vriendin Lenora Winhtrop weten dat er iets is gebeurd, maar niet wat. Haar broer en haar andere beste vriend en vrienden weten van niks. Iets wat Ravenna graag zo wil houden.


    Potter for President
    ©Peralta
    Sinds de huidige Minister van Toverkunst besloten heeft af te treden en er sinds kort verkiezingen worden georganiseerd voor het ministerschap, heeft Lily Potter besloten om als eerste heks in de historie voor deze baan te gaan.


    × Remus Lupin ×
    Secrets
    ©Oakheart & fantje3
    Evy en Alex beginnen aan hun zesde jaar op Zweinstein. Omdat Alex bij Griffoendor zit en Evy bij Zwadderich mijden ze het om met elkaar om te gaan. Tot de twee gedwongen naast elkaar zitten en iets over hun leraar Remus Lupos ontdekken wat ze liever niet hadden willen weten.

    Ondertussen komt er een nieuwe leerling in Griffoendor, die flink wat opschudding veroorzaakt, worden er amateur zwerkbalteams opgericht en lijkt Sneep een grotere hekel aan Griffoendor te hebben dan ooit tevoren.

    [Dit verhaal speelt zich af tijdens het zesde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Echter zijn er een aantal feiten veranderd. Sirius Zwarts leeft nog Professor Lupos geeft de lessen verweer tegen de zwarte kunsten. Professoor Slakhoorn mag nog een tijdje van zijn pensioen genieten, want Sneep geeft in dit verhaal gewoon de toverdranklessen.]


    × Rita Skeeter ×
    The Life and Lies of Rita Skeeter
    ©Inagua
    Queen of the Quills", schrijfster van bestsellers als Armando Dippet: Master or Moron? en The Life and Lies of Albus Dumbledore en journaliste voor The Daily Prophet. Een vrouw die vele geheimen achterhaalde van de grootste tovenaars en heksen, maar over wiens leven maar weinig bekend is. Tot nu! In The Life and Lies of Rita Skeeter leert u haar beter kennen dan wie dan ook. Wie waren haar vrienden en vijanden in haar tijd op Hogwarts? Wie was het persoon dat Rita's hart sneller deed kloppen? En misschien wel het belangrijkste, wat was Rita's connectie met de Death Eaters?


    × Severus Snape ×
    Kus des Doods
    ©Amphibian

    Severus is niet de meest populaire leerling op Zweinstein en voelt zich om die reden niet zo heel erg thuis. Als er een nieuwe leerlinge op Zweinstein verschijnt, lijkt zij de aandacht van zijn grootste rivalen op te slokken. Dit geeft hem een adempauze.

    Velen laten blijken dat ze haar wel zien zitten, maar Severus doet alsof ze hem totaal koud laat. Toch volgen zijn ogen iedere beweging die ze maakt en al snel komt hij erachter dat er iets niet pluis is. Sommige van haar minnaars ziet hij nooit meer terug en dan die ogen van haar ... die zo onnatuurlijk donker zijn dat zelfs hij er kippenvel van krijgt.

    Severus ontdekt een geheim. Een gruwelijk geheim dat de hele school in gevaar brengt en waar Griffoendor noch Zwadderaar tegen opgewassen is.


    × Sirius Black ×
    Fifty shades of Black
    ©Pads

    The house of Black is een van de weinige nog bestaande pure blood families in de wizarding world. In de familie wordt er alles gedaan om het motto hoog te houden, maar niet alles is zo zuiver als het lijkt. Hoewel het gezegde ons verteld dat de banden van bloed het sterkst zijn en familie altijd familie blijft, lijkt het niet altijd zo te werken. Volg de leden van de Black familie in hun strijd tegen de moderne wereld en in hun keuzes die er gemaakt moeten worden en alles wat vertrouwd leek op het spel zetten. Toujour pur.


    I Dare You
    ©Oakheart
    De afgelopen vakantie was een hel voor Star. Zodra ze terugkeert naar Zweinstein voor haar zesde jaar, zit ze er helemaal doorheen. Ze heeft niet echt een boodschap aan de mensen die in haar gangpad in de weg lopen en als ze zo iemand omver loopt, lokt ze een discussie uit die ze beter had kunnen vermijden. Vanaf dat moment is Sirius Black niet meer zomaar een Griffoendor waar ze niet mee praat. Nijdig na de discussie daagt hij haar uit om iets te doen wat de regels van Zweinstein breekt. Star meent dat ze niet kan weigeren en zo start een reeks van vijandige uitdagingen, die steeds verder gaan.






    [ bericht aangepast op 7 feb 2016 - 20:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Castianna schreef:
    (...)

    O, dat zou kunnen. Bij de eerste is de samenvatting trouwens wel korter.


    Oh, daar is dan wel iets mis gegaan zo te zien. Goed dat je het zegt! Nataaaas! Zou je als je tijd en zin hebt, de volledige samenvatting erbij kunnen zetten *puppydogeyes*

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 19:47 ]


    Happy Birthday my Potter!

    @Lily_Evans

    Aha, op die fiets. Dus Theroux heeft dan toch gelijk.

    Waarschijnlijk iets verkeerd gegaan met de samenvatting onder de spoiler zetten.


    Physics is awesome

    Cleese schreef:
    Wat een leuk idee dit! Is het alleen voor Nederlandse verhalen? Ik wil eigenlijk al best een tijdje een korte HP fanfic schrijven, maar nog geen plannetjes. Misschien weet ik wat te bedenken voor Februari.

    Nee hoor, Engelse verhalen zijn even welkom. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Castianna schreef:
    Ik heb trouwens een vraag voor iedereen die hieraan mee doet. Gebruiken jullie liever de Nederlandse of Engelse termen en namen? Want ik twijfel tussen de twee, Nederlands ben ik meer gewend, maar de meeste Engelse termen en namen vind ik mooier.

    Als ik in het Nederlands schrijf dan gebruik ik de Nederlandse termen en als ik in het Engels schrijf dan gebruik ik de Engelse termen. Ik vind Engelse termen in een Nederlands verhaal echt naar *sorry guys*, en ik ben daar soms zo overdreven in dat ik het verhaal niet eens verder lees. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Oh, daar is dan wel iets mis gegaan zo te zien. Goed dat je het zegt! Nataaaas! Zou je als je tijd en zin hebt, de volledige samenvatting erbij kunnen zetten *puppydogeyes*

    Oopsie. Ga het aanpassen. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Amphibian schreef:
    (...)
    Als ik in het Nederlands schrijf dan gebruik ik de Nederlandse termen en als ik in het Engels schrijf dan gebruik ik de Engelse termen. Ik vind Engelse termen in een Nederlands verhaal echt naar *sorry guys*, en ik ben daar soms zo overdreven in dat ik het verhaal niet eens verder lees. :')


    En hoe denk je over Engelse namen in een Nederlands verhaal?


    Physics is awesome

    Castianna schreef:
    (...)

    En hoe denk je over Engelse namen in een Nederlands verhaal?

    haha dat staat er. :'P

    Ik vind Engelse termen in een Nederlands verhaal echt naar *sorry guys*


    Maar doe vooral wat jij leuk vindt. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Amphibian schreef:
    (...)

    Maar doe vooral wat jij leuk vindt. (:


    Namen zie ik niet als term, bij termen denk ik eerder aan vakken en dat soort dingen. Dus vandaar alsnog mijn vraag. Ik denk dat ik alle termen en namen in het Engels doe, Weasley en Malfoy vind ik toch mooier klinken dan Wemel en Malfidus.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 20:47 ]


    Physics is awesome

    Amphibian schreef:
    (...)
    Nee hoor, Engelse verhalen zijn even welkom. (:


    Ah, dan ga ik zeker even brainstormen en misschien dat ik nog met wat kom. :Y)


    The truth is out there.

    Amphibian schreef:
    (...)
    Als ik in het Nederlands schrijf dan gebruik ik de Nederlandse termen en als ik in het Engels schrijf dan gebruik ik de Engelse termen. Ik vind Engelse termen in een Nederlands verhaal echt naar *sorry guys*, en ik ben daar soms zo overdreven in dat ik het verhaal niet eens verder lees. :')


    Dan hoef je niet aan The Mystery Behind the Mask of One does not simply call Potter James te beginnen haha.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Dan hoef je niet aan The Mystery Behind the Mask of One does not simply call Potter James te beginnen haha.


    En mijn verhaal voor die maand haha. Ik ken eigenlijk alleen de Engelse termen namelijk :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik zei soms haha. Een enkele keer is het verhaal zo goed dat ik het maar voor lief neem. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lufa-Lufa, omygod. o-o Why.


    You were born original, don't die as a copy.

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Lufa-Lufa is Hufflepuff in de Braziliaanse versie van HP :Y)

    Edit: Oh en ja ik wil mijn engels verbeteren qua schrijven.


    Lufa-Lufa, ahhh, dat maakt mijn dag. Al blijft het Franse Pouffsouffle waarschijnlijk toch mijn favoriet. (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh en wat namen betreft: helemaal aan het begin schreef ik altijd braaf met de Nederlandse namen, maar ik vind Olivier Plank vreselijk klinken. :'D Als ik Oliver Wood wilde gebruiken, moest ik ook de andere dingen in het Engels doen, dus ben ik overgestapt. Dat is tegenwoordig ook wel handiger voor mij, want ik lees bijna alleen nog Engelse fanfic en ik gebruik altijd de Engels HP Wiki als naslagwerk, dus als ik dan Nederlandse termen probeer te gebruiken maak ik het mezelf alleen maar ingewikkeld. Het maakt mij niet echt uit wat er in verhalen wordt gebruikt, zolang je maar niet halverwege een hoofdstuk wisselt van Weasley naar Wemel of andersom. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan