Square schreef:
Ahh, ik zat een paar weken geleden nog te denken over zo'n topic, maar heb het uiteindelijk nooit aangemaakt. Leuk dat het er nu toch is. 
Ik ben op dit moment vooral bezig mijn Frans te verbeteren, maar ik probeer ook meer Duits te lezen om dat op niveau te houden en laatst ben ik in een impuls op Duolingo begonnen aan Zweeds, al vordert dat niet erg snel. Talen die ik heel graag zou leren zijn Russisch en NGT. ^^
Het lijkt mij wel interessant om een soort pen pal te hebben voor bijvoorbeeld Frans, want een taal gebruiken is meestal de beste manier om hem te leren, maar ik vind het lastig om zoiets te vinden. Als iemand dus toevallig een goede website weet, laat het vooral horen.
Interpals.net is wel een goede site volgens mij, erg uitgebreid en zowel opties om binnen als buiten de site om te corresponderen.
Het is al wel een tijd geleden sinds ik daar ben geweest tho, dus kan wel zo zijn dat je wel met vrij jonge mensen te maken hebt. (rond de 14 jaar)
En via http://www.penpalworld.com/ (geloof ik..) heb ik een IJslands penvriendinnetje ontmoet, we schrijven na lange tijd nog steeds!
https://www.postcrossing.com/ is ook erg leuk! Maar veel meer random, dus dan moet je geluk hebben om een Frans iemand te vinden die ook met je wil blijven corresponderen. Het is vooral elkaar éénmalig een kaart versturen. Wel leuk om voor de lol te doen en wat meer over de taal/cultuur te leren! (:
Dat zijn sites die nu in mij opkomen...
Ik doe Frans, Duits en Engels op school. (En natuurlijk Nederlands, haha)
Als ik wat meer ruimte in mijn hoofd zou hebben gehad zou ik er wat meer moeite in steken, want zowel Frans als Duits vind ik een prachtige taal, daarom heb ik ze allebei gekozen in mijn pakket. Engels vind ik best wel een rottig, als dat niet verplicht was, had ik die er misschien zelfs uit gesodemieterd.

Maar goed, lees- en schrijfvaardigheid gaan me wel redelijk tot goed af tot nu toe. Ik merk alleen enorm veel moeite met luisteren. Ik heb binnenkort luistertoetsen, zijn er mensen die tips hebben hiervoor?
Het zit 'm vooral in de concentratie denk ik, ben in gedachten heel snel afgeleid, en ook omdat de vragen in dezelfde taal zijn (behalve bij Frans) maakt het extra lastig voor me. Ik heb altijd wat extra tijd nodig om het te laten bezinken of zo, haha.
Overigens, wilde ik al sinds de eerste klas al IJslands leren, maar ik vrees dat ik daar nog even mee moet wachten tot ik weer wat meer vrije tijd heb. :')
It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso