• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Hé, volgens mij snap ik hoofdstuk vijf nu deels. Nu alles snel snel herhalen en op naar 't examen. c:


    you go Melissa


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik wil wenen en ik moet nog aan mijn examen beginnen :Y)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Okeeee, die open vragen hebben het gedaan. :c Ugh, ik had liever nog tien extra meerkeuzevragen gehad in plaats van dit.
    Goede nieuws: vanaf morgen begin ik aan het leukste vak, yes!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Okee ik voel me zo onvoorbereid op dit tentamen van morgenochtend


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Einar schreef:
    Okee ik voel me zo onvoorbereid op dit tentamen van morgenochtend


    ik heb een gevoel dat ik iets drastisch ben vergetn o.o


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Einar schreef:
    Okee ik voel me zo onvoorbereid op dit tentamen van morgenochtend


    Dat gevoel heb ik veel te vaak. D: Succes, ik voel dat het goed komt! ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Dit is toch echt niet te geloven? :'D Ik zet voor de eerste keer in weken mijn wekker op 9u, omdat ik echt zo moe was gisteren, word ik wakker nog voor 8u. Ik ben er de voorbije weken amper in geslaagd om om 8u op te staan. :W


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Okeeee, die open vragen hebben het gedaan. :c Ugh, ik had liever nog tien extra meerkeuzevragen gehad in plaats van dit.
    Goede nieuws: vanaf morgen begin ik aan het leukste vak, yes!

    Met open vragen moet je echt wel geluk hebben. Je moet weten waar de docent naartoe wilt gaan. Toch als het theoretische vragen zijn.
    Mijn examens bestaan meestal uit 3 à vier oefeningen. Al dan niet gecombineerd met één a twee open theorievragen. Soms nog eens met inzichtvragen, theoretisch en oefeningen die meerkeuze zijn.

    Ik vind open vragen wel beter, aangezien je dan tenminste nog kan tonen wat je kan, en geven ze vaak nog punten op inzicht en methode, terwijl bij meerkeuze is het juist of fout.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Chavez schreef:
    (...)
    Met open vragen moet je echt wel geluk hebben. Je moet weten waar de docent naartoe wilt gaan. Toch als het theoretische vragen zijn.
    Mijn examens bestaan meestal uit 3 à vier oefeningen. Al dan niet gecombineerd met één a twee open theorievragen. Soms nog eens met inzichtvragen, theoretisch en oefeningen die meerkeuze zijn.

    Ik vind open vragen wel beter, aangezien je dan tenminste nog kan tonen wat je kan, en geven ze vaak nog punten op inzicht en methode, terwijl bij meerkeuze is het juist of fout.


    Inderdaad. Gisteren op het examen kende ik de stof redelijk goed (nooit goed genoeg naar mijn zin, maar dat is een ander probleem), maar ik kreeg drie vragen waar ik absoluut niets mee kon. Echt ontzettend raar! Maar ik heb mondelng toch wel kunnen laten zien dat ik de stof kende. Waarschijnlijk ga ik toch in augustus terug moeten komen..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Zonet mijn punten voor wiskunde binnen gekregen, geslaagd! *O*
    Nog twee te gaan ^^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Chavez schreef:
    (...)
    Met open vragen moet je echt wel geluk hebben. Je moet weten waar de docent naartoe wilt gaan. Toch als het theoretische vragen zijn.
    Mijn examens bestaan meestal uit 3 à vier oefeningen. Al dan niet gecombineerd met één a twee open theorievragen. Soms nog eens met inzichtvragen, theoretisch en oefeningen die meerkeuze zijn.

    Ik vind open vragen wel beter, aangezien je dan tenminste nog kan tonen wat je kan, en geven ze vaak nog punten op inzicht en methode, terwijl bij meerkeuze is het juist of fout.


    Mijn open vragen waren echt slecht. Ze vraagt sowieso geen theorie bij ons, enkel oefeningen. :/ Ik wist niet eens hoe ik er moest aan beginnen. Ik heb wel wat formules enzo opgeschreven, maar ik kwam dingen uit die gewoon niet logisch waren. :')
    Bij de meerkeuze had ik er twee gegokt en ze bleken allebei juist te zijn. Dus ja, de meerkeuze ligt me blijkbaar beter. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    SonOfCoul schreef:
    Zonet mijn punten voor wiskunde binnen gekregen, geslaagd! *O*
    Nog twee te gaan ^^


    Weet je die nu al? Wow! Proficiat. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik denk dat we een dieptepunt bereikt hebben. Of toch mijn prof. 'Frekwentie'. Nee, gewoon nee. D:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik denk dat we een dieptepunt bereikt hebben. Of toch mijn prof. 'Frekwentie'. Nee, gewoon nee. D:


    :| Hier heb geen woorden voor.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ledecky schreef:
    Ik denk dat we een dieptepunt bereikt hebben. Of toch mijn prof. 'Frekwentie'. Nee, gewoon nee. D:

    Lol. Ik heb tijdens het labo-examen ook iets dergelijks meegemaakt.
    Eerst was er schriftelijk een examen, of te kijken of je de nodige kennis van het materiaal hebt. Daar stonden redelijk wat taalfouten in. Typfouten en ouderwetse spelling. Ook frequentie was zo geschreven.
    Later, tijdens het praktisch gedeelte van het examen, zat ik achteraan mijn schakeling te maken. (de brug van gratz, mocht iemand het willen weten) En de docenten waren over allerlei aan het praten. Ze waren aan het praten over de vluchtmisdrijven die toen voorkwamen, de verhuis van het school naar Brugge, vrijwillige soldeerlessen ipv je eigen labomateriaal in elkaar steken. Best interessant. Ik heb heel hun gesprek gevolgd. Ik heb veel bijgeleerd over mijn docenten op die manier. Goed, to the point.

    Eén van de twee docenten had een typfout gezien en zei wat het moest zijn aan de mensen die het examen toen aan het afleggen waren. Ik heb hem ook toen op de schrijfwijze van frequentie gewezen. Blijkbaar was het vroeger frekwentie geschreven.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please