• Ja je leest het goed, wat zou jij betalen voor wafels?

    Ik ben namelijk van plan om in een facebook groep 'vraag en aanbod plaastnaam' wafels te gaan verkopen voor de feestdagen, deze worden dan bij mij thuis opgehaald. Voor ongeveer 100 wafels ben ik een uur aan het bakken (zonder beslag maken) en het kost 5.47 om 100 stuks te maken. Ik dacht er aan om 2 euro voor 10 wafels te vragen, maar ik weet niet of dat te veel is?=x Ik zou dan 20 euro per 100 wafels hebben en zou dan 14.53 winst hebben.

    Het gaat om dit soort wafels (op de foto zie je vijf wafeltjes):



    Wellicht een raar topic, maar goed.='D

    [ bericht aangepast op 4 dec 2015 - 22:42 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Twee euro is een goede prijs, nog best goedkoop eigenlijk :')


    take me back to the basics and the simple life

    Aveyard schreef:
    Twee euro is een goede prijs, nog best goedkoop eigenlijk :')


    Ja nou ik weet niet, maar ik heb het gevoel dat mijn stad/omgeving nogal krenterig is en dat als ik veel meer vraag dat niemand ze wilt.=') Vooral in die fb groep wilt iedereen alles zo goedkoop mogelijk.=p


    You were born original, don't die as a copy.

    Zelf ben ik niet zo'n wafelfan, maar als ze een beetje goed smaken, vind ik twee euro voor tien wafels helemaal niet zo veel. Zelf zou ik drie/vier euro zelfs een redelijkere prijs vinden - maar dan moeten ze dus wel echt lekker zijn.

    EDIT: als je omgeving inderdaad wat krenteriger is, zou ik voor 2,50 euro gaan. Dan lok je misschien nog wat mensen met het idee dat het zo'n goede deal is, dat het eigenlijk zonde is om te laten staan, zelfs als ze helemaal niet op zoek waren naar wafels.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2015 - 22:36 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Zelf ben ik niet zo'n wafelfan, maar als ze een beetje goed smaken, vind ik twee euro voor tien wafels helemaal niet zo veel. Zelf zou ik drie/vier euro zelfs een redelijkere prijs vinden - maar dan moeten ze dus wel echt lekker zijn.



    Oh wauw haha. Ook als het om dit soort wafels gaat?



    Ik bedoel, het gaat niet om heel grote, dikke wafels ofzo.=p


    You were born original, don't die as a copy.

    Wauw, bij ons vroegen ze vorig jaar 5 euro voor 4 of 6 wafeltjes, dus ik vind jouw wafeltjes echt goedkoop! :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Silberhaus schreef:
    Wauw, bij ons vroegen ze vorig jaar 5 euro voor 4 of 6 wafeltjes, dus ik vind jouw wafeltjes echt goedkoop! :')


    Ja maar was dat op het internet of op de markt? Want als ik op een markt zou gaan staan zoals Yolanda heeft voorgesteld dan zou ik ook wel 1 euro per wafel vragen. Op openbare plekken verkoop je makkelijker dan op internet want als mensen ze bij jou thuis moeten halen, wat houd hen dan tegen om ze in de supermarkt te halen? Je moet wel een beetje economisch denken.x')


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)


    Oh wauw haha. Ook als het om dit soort wafels gaat?



    Ik bedoel, het gaat niet om heel grote, dikke wafels ofzo.=p

    Hangt ervan af of je de wafel op de foto als één of vijf wafels beschouwt. Als het er vijf zijn, zou ik toch meer richting de 2,00 euro neigen, want dan zijn het toch wat kleinere wafeltjes.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Hangt ervan af of je de wafel op de foto als één of vijf wafels beschouwt. Als het er vijf zijn, zou ik toch meer richting de 2,00 euro neigen, want dan zijn het toch wat kleinere wafeltjes.


    Als vijf ja haha, het zijn geen dikke vette fluffy wafels, maar ze zijn wel lekker hoor.=') Vooral als ze nog warm zijn.(H) _ (H)

    [ bericht aangepast op 4 dec 2015 - 22:41 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja maar was dat op het internet of op de markt? Want als ik op een markt zou gaan staan zoals Yolanda heeft voorgesteld dan zou ik ook wel 1 euro per wafel vragen. Op openbare plekken verkoop je makkelijker dan op internet want als mensen ze bij jou thuis moeten halen, wat houd hen dan tegen om ze in de supermarkt te halen? Je moet wel een beetje economisch denken.x')


    Dat was gewoon, als sponsoring van onze musical :'3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Silberhaus schreef:
    (...)

    Dat was gewoon, als sponsoring van onze musical :'3


    Ah okay haha.='D Ja dat is natuurlijk ook wel weer een beetje 'liefdadigheid' ='D Ik doe het gewoon om me beurs te spekken.x')


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ah okay haha.='D Ja dat is natuurlijk ook wel weer een beetje 'liefdadigheid' ='D Ik doe het gewoon om me beurs te spekken.x')


    Dan vind ik dat je in elk geval wel genoeg mag vragen :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Silberhaus schreef:
    (...)

    Dan vind ik dat je in elk geval wel genoeg mag vragen :')


    Komt goed haha.=3 Als genoeg mensen ze willen dan maak ik ook wel winst als ik 2 euro vraag.


    You were born original, don't die as a copy.

    Twee euro vind ik niet veel voor tien wafels, want de meeste vragen wel eens sneller vier of vijf euro.


    16 - 09 - '17

    Thominho schreef:
    Twee euro vind ik niet veel voor tien wafels, want de meeste vragen wel eens sneller vier of vijf euro.


    Yay.=3 Nu hopen dat de rest van mijn omgeving er net zo over denkt en dan kan ik was geld cashen.=D Ik vind bakken enorm leuk en aangezien ik net mijn baantje heb opgezegd, vind ik dit wel een leuke manier om te proberen wat extra's binnen te krijgen.=3 Al krijg ik nog twee maanden loon, dus ik heb echt geen geld tekort.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Je kan natuurlijk beginnen met drie euro en als er te weinig animo is de prijs alsnog verlagen.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!